تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/06/16 - 17:06
کد خبر: 244912

در حاشیه اختتامیه جشنواره نشریات دانشجویی تیتر 10؛

تلاش ناکام رئیس یک دانشگاه برای حذف نشریه دانشجویانش از بین برگزیدگان

تلاش ناکام رئیس یک دانشگاه برای حذف نشریه دانشجویانش از بین برگزیدگان

دهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی موسوم به تیتر ۱۰ به پایان رسید و نتایج دو انتخابات مهم شورای ناظر برنشریات دانشجویی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و همچنین خانه نشریات دانشجویی(مناطق دهگانه) دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز در حاشیه‌ی آن مشخص شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی رغم اینکه حاشیه‌های برگزاری اینگونه انتخابات‌ها در وزارت علوم و وزارت بهداشت مسبوق به سابقه است اما امسال، ماجرای نشریات برگزیده درگیر حاشیه‌های عجیبی شد.

بعد از پایان دو انتخابات مهم شورای ناظر برنشریات دانشجویی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و همچنین خانه نشریات دانشجویی(مناطق دهگانه) دانشگاه‌های علوم پزشکی که نتایج آن را می‌توانید از اینجــــا و تصاویر مربوط به آن را از اینجـــــا ببینید، یکی از پنج نشریه برگزیده‌ی این جشنواره، حاشیه‌ساز شد.

نشریه دانشجویی «چاه» متعلق به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، جزو یکی از پنج نشریه برگزیده در جشنواره نشریات دانشجویی تیتر 10 وزارت بهداشت است؛ چندی پیش مجوز این نشریه دانشجویی از سوی مسئولین این دانشگاه لغو شد.

لغو مجوز نشریه دانشجویی «چاه» که تنها بعد از انتشار چهار شماره از آن صادر شد، مورد اعتراض بسیاری از دانشجویان دانشگاه جندی شاپور قرار گرفت و این دانشجویان با حضور در فضای مجازی و پیگیری برای رفع این تعلیق، تمام تلاش خود را برای سرگیری فعالیت این نشریه‌ی نوپا انجام دادند.

دانشجویان حتی در این راستا، کمپین تغییر عکس پروفایل شخصی با موضوع رفع توقیف «چاه» را تشکیل دادند اما واکنشی از سوی مسئولین دانشگاه جندی شاپور دیده نشد.

اعتراضات دانشجویی به لغو مجوز نشریه‌ی «چاه» تا جایی ادامه پیدا کرد که رد پای استاندار خوزستان به ماجرای لغو مجوز دیده شد؛ در حالی که به نظر می‌رسید که این لغو مجوز صرفا از سوی رئیس و سایر مسئولین دانشگاه صورت گرفته است اما نظرسنجی جالب دانشجویان در کانال تلگرامی، ابعاد جدیدی از این ماجرا را روشن کرد و این در حالی بود که نتایج نظرسنجی نشان می‌داد دانشجویان معتقدند پیگیر اصلی توقیف نشریه، استاندار است.

هرچند که مقاومت سرسختانه‌ی رئیس و تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در برابر اعتراضات دانشجویی به این لغو مجوز نیز غیر طبیعی بود و به نوعی احتمال حضور دست‌های پشت پرده در ماجرای نشریه‌ی دانشجویی «چاه» را تقویت می‌گیرد.

در این باره حتی 16 مدیر مسئول نشریات دانشجویی دانشگاه جندی شاپور به رئیس دانشگاه نامه نوشتند خواستار برداشتن تعلیق این نشریه دانشجویی شدند اما نتیجه‌ای حاصل نشد.(متن نامه را می‌توانید از اینجـــا ببینید)

در باره به تازگی نیز مدیرمسئول نشریه «چاه» به رئیس دانشگاه جندی شاپور، نامه‌ای نوشته است که متن و تصویر مربوط به آن را می‌توانید از اینجــــا ببینید.

به هر حال این نشریه دانشجویی بعد از راهیابی به جشنواره نشریات دانشجویی تیتر 10، به عنوان یکی از پنج نشریه برگزیده در حوزه اجتماعی انتخاب شد.

اقدام عجیب رییس دانشگاه جندی شاپور در جشنواره سراسری نشریات در تلاش برای عدم تقدیر از نشریه دانشجویی «چاه»
کانال دانشجویان دانشگاه جندی‌شاپور مدعی شد هنگامی که محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در مراسم اختتامیه گفته است: «در زمان انجام داوری آثار یکی از روسای دانشگاه های کشور با بنده تماس گرفت و گفت از نشریه دانشجویی این دانشگاه تقدیر نشود که من به ایشان گفتم حق این نشریه تقدیر است و نگاه ما به آثار دانشجویی حرفه ایست و به این خاطر درخواست ایشان را رد کردم».

برخی از دانشجویان جندی شاپور که بعد از شنیدن این سخنان و باتوجه به برخی از شواهد انتساب این ماجرای تاسف بار به رییس دانشگاه خودشان، به سراغ فراهانی رفتند و در این باره پرس و جو کردند و متوجه شدند که فرد مذکور، رئیس دانشگاه جندی‌شاپور اهواز بوده است.

هرچند در این راستا اقدام معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت قابل تقدیر است اما باید پرسید که چرا نشریه‌ای که در جشنواره نشریات دانشجویی برگزیده می‌شود، همچنان باید در دانشگاه توقیف باشد؟ و اساسا تلاش رئیس یک دانشگاه برای حذف نشریه دانشجویانش از بین برگزیدگان، چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

خبرنامه دانشجویان ایران، آماده انتشار نظرات مسئولین محترم وزارت بهداشت، جشنواره نشریات دانشجویی تیتر 10 و همچنین دانشگاه جندی‌پور خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در نخستین سفر استانی ۱۴۰۳؛ رئیس جمهور وارد سمنان شد +فیلم
به کودکان بیسکوییت و کلوچه ندهید
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
چرا دچار وسواس می‌شویم؟
هشدار ایران به گروه ۷؛ تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد
صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۳۰ فروردین
صفر تا صد انتخاب رشته مقطع دکتری ۱۴۰۳
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top