تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/07/16 - 22:33
کد خبر: 247382

تولید ربات های نرم برای بهبود زندگی معلولان توسط محققان ایرانی

مدیر یک شرکت دانش بنیان ایرانی از دستیابی این شرکت به فناوری ربات های نرم خبر داد و گفت: توسعه این فناوری، انقلابی در بهبود کیفیت زندگی معلولان ایجاد می کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: مدیر یک شرکت دانش بنیان ایرانی از دستیابی این شرکت به فناوری ربات های نرم خبر داد و گفت: توسعه این فناوری، انقلابی در بهبود کیفیت زندگی معلولان ایجاد می کند.
به نقل از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر امیرسالار جعفرپیشه مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در حوزه توانبخشی با اعلام این خبر افزود: مجموعه ای از تولیدات شرکت ما مربوط به محصولات توانبخشی رباتیک دست است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ وی افزود: این محصولات با هدف بهبود ADL آسیب دیدگان در اندام فوقانی طراحی و ساخته شده است و در دو شکل درمانی و کمکی جهت استفاده کلینیک های توان بخشی جهت توانخواهان خصوصا افراد مبتلا به استروک، فلج مغزی، ضایعه نخاعی و آرتریت روماتویید تولید می شود.

 

مدیر این شرکت دانش بنیان بخش دیگری از تولیدات این شرکت را شامل محصولات بیوفیدبک معرفی کرد و افزود: این محصولات شامل بیوفیدبک فشار، پاسچر، نیرو، EMG است که این دسته از محصولات یک مجموعه کامل سخت افزاری و نرم افزاری برای اجرای طیف وسیعی از حرکات تمرینی فیزیکی پرکاربرد در توانبخشی اختلالات و ناتوانایی های مختلف است.

جعفرپیشه افزود: مجموعه نرم افزارهای این مجموعه مشتمل بر تکالیف یادگیری حرکتی، سنجش کیفیت و کمیت اجرای تمرینات و محیط های بازی گونه تعاملی است که امکان اجرای پروتکل های توانبخشی مختلف را برای متخصصان فراهم می کند.

این شرکت دانش بنیان از شرکت های وابسته به مرکز رشد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی است که تاکنون موفق به تولید ۱۲ محصول فناورانه در حوزه فناوری توانبخشی شده است و چهار محصول ثبت اختراع شده و ثبت اختراع سه محصول دیگر نیز مراحل داوری را می گذراند.

هم اکنون ۱۰ شرکت فناور تحت پوشش مرکز رشد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی فعالیت می کنند. این مرکز ظرفیت پذیرش شرکتهای فناوری حوزه طراحی و تولید تجهیزات پزشکی توانبخشی و اندامهای مصنوعی را دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top