تاریخ انتشار: شنبه 1396/09/04 - 11:50
کد خبر: 250942

در نشست دفتر تحکیم وحدت مطرح شد؛

روح‌افزا: روزانه ۱۰۰۰ سقط جنین در کشور داریم

مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه الان زنان در راس دولت سیاسی اند، اما به فکر زنان و حل موضوعات آنان نیستند، اضافه کرد: سوال این است که آیا باب شدن ازدواج سفید خشونت علیه زنان نیست؟ آیا سقط جنین در حالی که بنابر گزارش وزارت بهداشت سالانه با ۳۵۰۰۰۰ هزار مورد یعنی روزانه ۱۰۰۰ سقط جنین مواجه ایم خشونت علیه زنان نیست؟ واقعیت این است که الان تنها دغدغه شده ورزشگاه رفتن زنان!

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران؛ دکتر فرشته روح افزا مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست تخصصی بررسی خشونت علیه زنان که دیروز به همت دفتر خواهران اتحادیه تحکیم وحدت برگزار شد، گفت: در بحث خشونت علیه زنان خلاء‌های قانونی بسیاری داریم؛ مثلا الان مهریه خود یک ظلم به زن است به گونه‌ای که اگر یک زن بخواهد مهریه اش را مطالبه کند مرد تا این موضوع را بفهمد طلاق را پیش میکشد و یا زندان میرود که باعث پاشیدن خانواده می‌شود.

وی افزود: در بحث مهریه می‌شد یک قانون به این صورت تصویب کرد که اگر مرد در هنگام ازدواج توانایی پرداخت را نداشت این پرداخت بماند برای زمانیکه تواناییش را بدست می‌آورد به این صورت که اگر خانه‌ای می‌خرد سهم مهریه‌ی زن را از ان خانه بدهد. یعنی به اسمش بزند؛ البته با سود یا ربای چندین ساله‌ی آن که در اینجا اتفاقا ربا حلال است.

مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بررسی خشونت علیه زنان در کشورهای غربی خوب است چرا که باعث میشود نتیجه راه هایی را که ان‌ها رفته اند ببینیم و انرا تکرار نکنیم؛ البته صرفا بررسی کردن این موضوع کافی نیست و باید مدلی را برای زنان طراحی کنیم که بتواند مشکلات این قشر را حل کند.

روح افزا با اشاره به اینکه در چندجای سند ۲۰۳۰ به برابری جنسیتی اشاره شده که اگر حقیقت این برابری روشن شود خود زن‌ها خواهان اجرا نشدن آن می‌شوند، گفت: پیش فرضی وجود دارد که خشونت در آمریکا بیشتر از اروپاست. باید بگویم که کاملا برعکس این موضوع حقیقت دارد.

روح افزا تصریح کرد: اگر کسی دوست دارد ازدواج کند جلویش را نگیریم. چرا بعضی‌ها تعصب دارند که دختر باید تا مدارج بالای تحصیل برود و بعد ازدواج بکند؟ این عین خشونت است. مخالف درس خواندن دختران و محدود کردن آنها در چه رشته‌ای و تا چه مقطعی به هیچ وجه نیستم. اما نمی‌شود که وقتی نیازی حس شد بگوییم الان نه بمان تا چند سال دیگر؟ در واقع اجازه دادن به ارضای روحی و روانی دختر را می‌گذاریم بعد از اتمام درسش.

وی ادامه داد: همین باعث رابطه گرفتن غیرصحیح دختران و پسران می‌شود. روابطی که بوجود می‌آید دلبستگی‌های عاطفی را در پی دارد. اولین روابط عاطفی بکر است و دختر محبت‌ها و حرفها را باور می‌کند و وقتی از یک مدتی به بعد پاسخی نمی‌بیند لطمه جبران ناپذیری می‌خورد.

مدیر رصد و آمار زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تا وقتی یک دختر بخواهد تحصیلاتش را به اتمام برساند سنش به حدود 30 سال رسیده است. حالا با چه کسی باید ازدواج کند؟ چون خودش تحصیل کرده است پس توقع یک مرد تحصیل کرده را برای زندگی‌اش دارد. در صورتیکه 30 درصد پسران این سن تحصیل کرده اند.

روح‌افزا در ادامه خاطرنشان کرد: فرض که آن 30 درصد با 30 درصد این دختران ازدواج کنند. آیا 70 درصد بقیه حق ازدواج ندارند؟ در حالیکه نظام خلقت براساس زوجیت است. زوجیت فقط ارضای مسائل جنسی نیست بلکه ارضای نیاز عاطفی یک زن بسیار مهمتر از آنست.

وی گفت: الان در حوزه زنان به این فکر افتاده اند که ازدواج زیر 18 سال را منع کنند. آیا با این قانون مشکلات حل می‌شود؟ خیر! فقط دیگر آن ازدواج‌ها رسمی نمی‌شود. باید کارشناسی کرد.

روح‌افزار افزود: طوری شده که اگر یک دختر 17 ساله هم بخواهد ازدواج کند، مورد تهاجم قرار می‌گیرد. در حالیکه آمار طلاق در دختران زیر 18 سال تنها 5 درصد و آمار طلاق در 19 تا 29 سال، در پایین شهر حدودا 25 درصد و در بالای شهر حدودا 49 درصد است.

مدیر رصد و آمار زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: تا قبل از ازدواج هیچ قانونی برای جلوگیری از خشونت‌ها و آسیبهایی که به زنان وارد می‌شود نداریم، بلافاصله به ازدواج که می‌رسد دریایی از قانون برای آن وضع می‌شود. چرا کسی این لطمه‌ها را بررسی نمی‌کند و برای حل آن اقدامی نمی‌کند؟

وی تاکید کرد: چرا روی تعصبات خانگی کار نمی‌شود تا فشارشان را روی دختران کم کنند یا مانع ازدواج آنها نشوند تا آنها راهی را جز فرار نبینند؟ و نتیجه بشود تن فروشی؟ به این موضوع خیلی کمتر از مثلا سرطان اهمیت می‌دهند. اینکه بدتر از سرطان است.

روح‌افزا تصریح کرد: ما اگر قانون نویسی بلدیم برای سنت‌های غلط، برای فروش دختران و از این دست مسائل قانون بنویسیم. خیلی هنر می‌کنیم که آموزش جنسی می‌دهیم؟ که به دختر بگوییم برو ولی باردار نشو! چرا آموزش صحیح زندگی نمی‌دهیم؟

وی با بیان اینکه الان زنان در راس دولت سیاسی اند، اما به فکر زنان و حل موضوعات آنان نیستند، اضافه کرد: سوال این است که آیا باب شدن ازدواج سفید خشونت علیه زنان نیست؟ آیا سقط جنین در حالی که بنابر گزارش وزارت بهداشت سالانه با ۳۵۰۰۰۰ هزار مورد یعنی روزانه ۱۰۰۰ سقط جنین مواجه ایم خشونت علیه زنان نیست؟ واقعیت این است که الان تنها دغدغه شده ورزشگاه رفتن زنان! چرا دختران را پیش از ازدواج به حقوق‌هایشان آگاه نمی‌کنید تا آنها را بشناسند؟ چرا در مشاوره قبل طلاق سهل انگاری می‌کنند؟ و هیچ تلاشی برای منصرف کردن و کوتاه امدن دوطرف نمی‌کنند؟ بعد از طلاق مگر چه خبر است؟

وی اضافه کرد: چرا برای زنی که نمی‌تواند ازدواج کند، دولت خانه و امکانات فراهم نمی‌شود؟ چرا مشکلات را برسر مردم می‌ریزند؟ خیانت است در حق زنانی که درس خوانده‌اند و نتوانسته‌اند اردواج کنند، کاری فراهم نمی‌شود.

روح‌افزا در خاتمه گفت: تا زمانی که ما سیاسی‌کاری را بر حل مشکلات ترجیح دهیم هیچ کاری در حوزه زنان انجام نداده‌ایم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top