تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/09/21 - 02:04
کد خبر: 252489

در دانشگاه آزاد همدان مطرح شد؛

چمران: طرح بحث املاک نجومی برای فراموشی فیش‌های نجومی بود

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: اگر بخواهیم از در سازش با آمریکا درآییم از همین بلایی که سر مسلمان‌ها و فلسطینی‌ها آمد به دور نیستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، مهدی چمران رییس سابق شورای اسلامی شهر تهران ظهر امروز در همایش گرامی‌داشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی همدان، اظهار کرد: اولین گزارش جامع از حوادث روز دانشجو در 16 آذر 32 را از شهید مصطفی چمران داریم که خودش با سه شهید آن واقعه همکلاس بود. خودش نیز در آن روز زخمی شد و بعد از مدتی خاطرات آن روز را نوشت.

چمران افزود: فردای روز 16 آذر نیکسون با حضور در ایران؛ به دانشگاه تهران رفت و در همان جایی که بوی خون می‌آمد دکتری افتخاری کسب کرد و با خوشحالی به کشورش برگشت.

رییس سابق شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه ماهیت روز دانشجو یک ماهیت ضد آمریکایی و ضد رژیم استبداد شاهنشاهی بود، گفت: باید تلاش کنیم که ماهیت جنبش‌ها در طول تاریخ به ویژه جنبش‌های دانشجویی تغییر نکند چراکه برخی‌ها تلاش می‌کنند ماهیت این روز که ضد استکبار جهانی تبدیل شده اینگونه نباشد.

وی با بیان اینکه این روز نباید به لبخند به استکبار جهانی تبدیل شود، تاکید کرد: دانشجوها در آن زمان پیشتاز بودند و بعد از آن بازاری‌ها در جریانات انقلاب تأثیرگذار بودند.

چمران با اشاره به برگزاری راهپیمایی در دانشگاه تهران تا مسأله ضد استکباری فراموش نشود، گفت: امروز هم نباید بگذاریم موضوع ضد استکباری فراموش شود. همزمانی روز دانشجو با اظهارات نماد استکبار جهانی یعنی ترامپ موضوع جالبی است.

وی خطاب به ترامپ اظهار کرد: تو چه کاره هستی که پایتخت یک کشور را عوض کنی؟ اصلاً اسرائیل به عنوان رژیم اشغالگر قدس، چه کاره است که پایتخت عوض می‌کند؟ او خودش غاصب است. آمریکا فقط به خاطر اینکه قلدری خود را نشان دهد این کار را می‌کند و البته تمام دنیا و مسلمانان در مقابل امریکا ایستاده‌اند.

رییس سابق شورای شهر تهران عنوان کرد: انشاءالله این حرکت ترامپ آغاز حرکتی دیگر در پیروزی بزرگ برای مسلمانان خواهد شد. چرا که قدس برای همه مکانی مقدس است زیرا این مکان، قبله اول مسلمانان بوده و در زمانی که پیامبر در مدینه بود تغییر کرد و قبله کعبه شد.

چمران با اشاره به اینکه موضوع استکبارستیزی روز دانشجو را نباید فراموش کرد، اذعان داشت: باید از حوادث گذشته و امروز عبرت گرفت تا خاصیت ضد استکباری را در دانشگاه حفظ کرده و از آن صیانت کنیم.

وی در ادامه به موضوع  اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد و بیان کرد: اسرائیل فلسطینی‌ها را بیرون کردند و به اردن فرستاد؛ پادشاه اردن نیز هزار فلسطینی را قتل عام کرد و بقیه آنه را از اردن بیرون کرد؛ فلسطینی‌ها بعد از آن به لبنان و سوریه و کشورهای دیگر رفتند.

رییس سابق شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز آوارگان فلسطینی نزدیک به 4 میلیون نفر رسیده و هنوز هم در خیمه و چادر و حلبی‌آبادها زندگی می‌کنند، گفت: رژیم صهیونیستی ده‌ها سال است که کشتار می‌کند؛ اما به هیچ جا نرسیده است.

وی با بیان اینکه این وضعیت باید برای اسرائیل درس عبرت باشد، اظهار کرد: این اتفاق برای ما هم درس عبرتی است تا بدانیم از آمریکا و از تنور او نانی گرم نمی‌شود.

چمران با اشاره به اینکه آمریکا نمی‌خواهد برای ما کاری کند چرا که  نیرنگ جزو منش این کشور است، بیان کرد: در مسأله برجام نیز دیدیم که چگونه زیر تعهدات خود زدند. از روز دانشجو باید عبرت بگیریم، اگر بخواهیم از در سازش درآییم از همین بلایی که سر مسلمان‌ها و فلسطینی‌ها آمد به دور نیستیم.

رییس سابق شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه قدس سرزمین اسلامی است، اضافه کرد: از نظر انسانی باید با مردم این سرزمین همگامی کرده و از نظر دیپلماتیک حرکت قوی‌تری را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های زیادی توسط آمریکا و اسرائیل برای مقابله با اسلام پیش‌بینی شد، تصریح کرد: وقتی متوجه نفوذ انقلاب اسلامی در اروپا، آفریقا و آمریکا شدند، برای از بین بردن اسلام توسط خود مسلمانان، عده‌ای افراطی را اجیر کرده و داعش را به وجود آوردند. گروهگ تکفیری داعش را وحشی و درنده‌خو بود و البته دیدیم  شهدا و مردم عراق، سوریه، پاکستان و افغانستان رفتند و طومار داعش را از آن جا برچیدند. بعد از نابودی داعش، دشمن بلافاصله اقلیم کردستان را علم کرد اما به علت عجله‌ای که داشت به جایی نرسید. آنها می‌خواستند جنگ دیگری به راه بیندازند که با مدیریت رفع شد.

برادر شهید چمران اظهار داشت: امروز مسئله قدس را پیش کشیده‌اند و مسائل دیگری که عربستان به وجود آورده است. در این شرایط که حتی انگلیس و فرانسه می‌گویند کار ترامپ درست نیست؛ می‌بینیم از بحرین هیأتی به رژیم اشغال‌گر قدس می‌رود و با رژیم اشغالگر قدس دیدار می‌کند، این اتفاقات واقعا تأسف‌بار است. باید دعا کنیم خداوند این احمق‌ها که مغزشان کوچک‌ است را هدایت کند. معتقدم خیزش همه مسلمانان در سرتاسر دنیا به پیروزی راه قدس می‌انجامد.

چمران در پاسخ به سؤوال یکی از دانشجویان مبنی بر توضیح ماجرای املاک نجومی، بیان داشت: نجومی را بی‌خود به املاک اضافه کردند و این واژه برای این بود که حقوق‌های نجومی فراموش شود.

وی با بیان اینکه در همه ادارات به کارمندان خانه و ملک تحویل داده می‌شود و چیزی که مشکل ایجاد کرده بود این بود که گویا به برخی از مدیران ارزان‌تر داده شده است؛ ادامه داد: در اختیار دادن خانه کار خوبی است؛ می‌گفتند این خانه ها ارزان‌تر داده شده که بازرس سازمان بازرسی اسنادی را آماده کرده بود. این اسناد را برای 48 نفر ارسال کرده بود تا تحقیق خود را کامل کند اما این سوال بازرس به عنوان یک کار قطعی منتشر شد که سازمان بازرسی هم اعلام کرد این نامه رسمی نبوده و برای ادامه تحقیقات از سوی شخص ارسال شده است.

عضو سابق شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: خواهش می‌کنیم نتیجه را قوه قضائیه سریع‌تر مشخص کند و کل مبالغی هم که فکر می‌کنم باید به خاطر ارزان‌فروشی برگشت داده شود 4 میلیارد تومان است که در حال برگشت دادن است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top