تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/10/05 - 10:03
کد خبر: 253719

«پشیمانم» شعار اصلاح‌طلبان نیست

رئیس دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه نگاه صفر و صدی در عرصه سیاست نگاه اشتباهی است، گفت: اصلاح‌طلبان در ضمن حمایت از دولت، به دنبال شفاف‌سازی، بیان انتقادات و پیگیری مطالبات جامعه هستند، پشیمانی بابت حمایت از دولت، شعار اصلاح‌طلبان نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، سید رحیم ابوالحسنی رئیس دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی، در واکنش به ایجاد موج اعلام پشیمانی جهت حمایت از دولت در فضای مجازی اظهار کرد: من این موضوع را مرتبط با بودجه نمی‌دانم و معتقدم هم‌زمانی ارائه بودجه توسط دولت و این موج پشیمانی با یکدیگر رابطه علّی ندارد.

وی در ادامه افزود: بعد از انتخاب وزرایی مثل وزیر کشور، وزیر کار یا وزیر آموزش و پرورش و تاخیر در انتخاب وزیر علوم یک دلسردی در میان برخی حامیان دولت به وجود آمد. به طور مثال تشکل‌های دانشگاهی به دنبال این بودند که امثال فرجی دانا به عنوان وزیر علوم معرفی شود اما در نهایت فرد دیگری انتخاب شد.  این جریان معتقد بود که روحانی با حمایت و مشارکت فعال اصلاح‌طلبان روی کار آمده اما فقط حدود 30 درصد کابینه به اصلاح‌طلبان تعلق گرفته است. بنابراین بر این اعتقاد بودند که روحانی زیر قول‌هایش زده است و این موج پشیمانی به راه افتاد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه پشیمانی حرف اصلاح‌طلبان نیست، تاکید کرد: تاکنون هیچ حزب اصلاح‌طلب، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان و سید محمد خاتمی که به صورت نمادین در راس جریان اصلاح‌طلب حضور دارد، چنین اظهارنظری نکرده‌اند. چون همه می‌دانند روحانی در چه شرایطی قرار دارد و برخورد تند برخی جریان ها در ساختار قدرت به روحانی را مشاهده کرده اند.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران همچنین با بیان اینکه عرصه سیاست، عرصه چانه‌زنی و مذاکره است، تصریح کرد: کسی که در عرصه سیاست نگاه صفر و صد دارد، درواقع درک درستی از این عرصه ندارد. سیاست عرصه چانه‌زنی برای کسب قدرت با در نظر گرفتن اصل حفظ نظام سیاسی است. درعرصه چانه‌زنی و تعامل شاید صددرصد خواسته ها محقق نشود اما بخشی از مطالبات بالاخره محقق می‌شود. نگاه صفر و صدی نگاه مناسبی نیست و نیروهای عاقل و آشنا به فنون سیاسی هیچ‌گاه چنین استراتژی را دنبال نمی‌کنند.

ابوالحسنی خاطر نشان کرد: ایجاد موج پشیمانی در فضای مجازی را نباید به حساب اصلاحات گذاشت زیرا مسائل مطرح شده در فضای مجازی معلوم نیست از کجا می آید. فضای مجازی مزایای زیادی دارد اما یکی از معایب آن آسان شدن جنگ روانی است. در فضای مجازی به راحتی می توان شعار یک جریان سیاسی را به جریان مقابل آن نسبت داد. پشیمانی را من از جانب اصلاح‌طلبان نمی دانم و سخنان اخیر رئیس دولت اصلاحات درباره تداوم حمایت اصلاحات از دولت روحانی هم همین دیدگاه من را تایید می‌کند.

این عضو حزب اعتماد ملی با تاکید بر اینکه حفظ ثبات سیاسی کشور برای اصلاح‌طلبان اهمیت زیادی دارد گفت: ما در انتخابات راهی جز انتخاب روحانی نداشتیم. روحانی خواسته صددرصدی اصلاح‌طلبان نبود اما ما چون به دنبال ثبات سیاسی کشور بودیم، از روحانی حمایت کردیم. اصلاح‌طلبان اگر در انتخابات از روحانی حمایت نمی‌کردند باید تصمیم دیگری می‌گرفتند که به نفع این جریان و کشور نبود. البته من معتقدم ما اصلاح‌طلبان نباید خود را به دولت روحانی سنجاق کنیم. او شخصیت و مواضع مشخص خود را دارد و ما باید در بیرون از فضای دولت، از روحانی حمایت کرده و در عین حال نقد سازنده خود را مطرح کرده، شفاف سازی کنیم، به افکار عمومی آگاهی بدهیم و از مطالبات مردم حمایت کنیم. ما نباید دولت روحانی را دولت اصلاح‌طلب معرفی کنیم بلکه باید به جامعه بگوییم مقدورات ما اصلاح طلبان در همین حد بوده است.

وی در پایان اظهار کرد: من معتقدم اگر یک اصلاح‌طلب به قدرت برسد و دولت اصلاحات تشکیل شود، باید نیروهای خارج از دولت با جامعه پیوند داشته باشند و همواره به دنبال نقادی دولت، شفاف سازی و آگاهی رسانی به مردم باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top