تاریخ انتشار: 22 آبان 1388 - 00:00:00
کد خبر: 2573

کیهان: به رئیس دفتر فرح جایزه دادند

زمانی که دشمن آن قدر قوی است که نمی توانی به او مستقیم حمله کنی، به چیزی حمله کن که عزیز اوست. جنبش، این کار را با حمله به مراسم روز قدس و 13 آبان انجام داد. هیئت های مذهبی و روضه خوانی هم عزیز حکومت هستند... همچنین می توان از حملات درونی خود گروه های اصولگرا علیه یکدیگر استفاده کرد. وقتی که درگیری بین نیروهای درون بالا گرفت،می توان یورش و پیشروی کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از کیهان:
تاکتیک های جنگ نرم یا همان شیوه های رنگ کردن و سبز کردن! (خبر ویژه)
آموزش اینترنتی جریان براندازی ادامه دارد. در یکی از این آموزش ها، 36 استراتژی برای جنگ علیه جمهوری اسلامی پیشنهاد شده است.

مضمون برخی از این رهنمودهای به اصطلاح استراتژیک و تاکتیکی در عین حال اعتراف به اقتدار جمهوری اسلامی و وضعیت بحرانی گروهک های رادیکال است.

در بخشی از این توصیه ها که از جمله در سایت ایران گلوبال منتشر شده، با دعوت به نفاق و نقابداری مذهبی آمده است: زمانی که دشمن آن قدر قوی است که نمی توانی به او مستقیم حمله کنی، به چیزی حمله کن که عزیز اوست. جنبش، این کار را با حمله به مراسم روز قدس و 13 آبان انجام داد. هیئت های مذهبی و روضه خوانی هم عزیز حکومت هستند... همچنین می توان از حملات درونی خود گروه های اصولگرا علیه یکدیگر استفاده کرد. وقتی که درگیری بین نیروهای درون بالا گرفت،می توان یورش و پیشروی کرد.

در ادامه این توصیه ها از جمله آمده است: «از هیچ،چیزی بساز... دشنه را پشت لبخند مخفی کن. یورش را باید ناگهانی انجام داد و حریف را هشیار نکرد... باید ولایت فقیه و فرماندهان گروه مقابل را هدف گرفت تا سست شوند. وقتی با قدرت نیرومندی طرف هستید که از پس او برنمی آیید ابتدا به بنیان و منبع قدرتش حمله کنید مثلاً مذهب که بنای مشروعیت حکومت است... وقتی ماهی بگیرید که آب گل آلود است. پیش از رویارویی، شرایط گمراه کننده ای ایجاد کنید که توان درک و قضاوت دشمن تحت تاثیر قرار گیرد.

نویسندگان این توصیه در عین حال نوشته اند: وقتی در خط شکست هستید و تنها راه، فرار و تجدیدقواست، پس یک داستان سر هم کنید. وقتی دشمن سرگرم داستان شماست، نیروهایتان را از معرض خطر خارج کنید... نقش احمق را بازی کنید. جوری نقش بازی کنید که طرف مقابل فکر کند شما احمق و نادان هستید. اینجوری دفاع کمتری به خودش می گیرد و شما بهتر می توانید حمله کنید.
طراحان این تاکتیک ها با وجود تاکید بر «حمله به آموزش های مذهبی جمهوری اسلامی» می نویسند: بگذارید تفرقه و اختلاف در اردوی دشمن پراکنده شود. توانایی آنها را با نبرد پنهان برای ایجاد اختلاف بین دوستان و متحدان و مشاوران و نیروهای دشمن تضعیف کنید که اگر درگیر اختلاف داخلی شدند، توانایی شان برای دفاع پایین می آید. ولی ما باید هوشیار باشیم اختلاف بین نیروهای جنبش سبز به ویژه سکولارها و مذهبی ها یا داخلی ها و خارجی ها پیش نیاید.

در ادامه این توجیه ها با اشاره به این مثل چینی که «درخت را با شکوفه های دروغین تزئین کن»، بر سبز نمایاندن حرکت مرده تاکید شده و آمده است: اگر شکوفه هایی را به درخت مرده ای آویزان کنید این توهم را ایجاد می کند که آن درخت سالم است. با تغییر چهره و دستکاری،باید تظاهر کرد که یک چیز بلااستفاده یا بی خطر،مفید یا خطرناک است.

طراحان این تاکتیک ها در عین حال دعوت به اتخاذ «استراتژی دژهای خالی» کرده و پیشنهاد نموده اند:زمانی که تعداد دشمن بر شما می چربد و هر لحظه ممکن است از او عقب بیفتید، آنگاه با تمام توان تظاهر به آمادگی کنید و با خونسردی و بسیار عادی رفتار کنید. این سبب افزایش گمان و تردیدها در جبهه دشمن می شود مگر آن که اطلاعات دقیقی از وضعیت شما داشته باشد...اگر همه طرح ها شکست خورد، و شواهد حاکی از قطعی بودن شکست باشد عقب نشینی کنید و برای بازیابی نیروها زمان بخرید. در آستانه باخت یا می توانید تسلیم شوید، یا سازش کنید که این شکست کامل یا نیمه شکست هستند، یا اینکه فرار کنید چون هنوز از شانس برخوردار هستید.

وقتی به رئیس دفتر فرح پهلوی جایزه می دهند! (خبر ویژه)
در مراسم اختتامیه جشنواره حکمت سینوی، جایزه بین المللی بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا، علاوه بر آیت الله جوادی آملی، دکتر علی اکبر ولایتی، نیکولوس ماروت و سیدهادی خسروشاهی به دکتر سیدحسن نصر نیز اهداء شد. اهدای جایزه بین المللی بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا به سیدحسن نصر درحالی است که وی، اگرچه از مدارج علمی درخور توجهی مخصوصا در عرصه فلسفه و حکمت برخوردار است ولی سوابق ناپسند و سیاهی نیز در کارنامه خود دارد که با توجه به این سوابق اهدای جایزه یاد شده به مشارالیه تعجب آور به نظر می رسد.

ریاست دفتر فرح پهلوی، قیم فرزندان محمدرضا پهلوی، عضو بنیاد مطالعات ایران در آمریکا که ریاست آن را اشرف پهلوی برعهده دارد و نیز عضویت شورای سردبیری نشریه «ایران نامه» متعلق به اشرف پهلوی و... از جمله مواردی است که در کارنامه سیدحسن نصر، ثبت و ضبط است.

رد پای دکتر سیدحسن نصر را در برخی از مؤسسات آمریکایی که به منظور مقابله با اسلام انقلابی و شیعی راه اندازی شده است، می توان دید، که خود حدیث مفصلی است.

اکنون از مدیران و دست اندرکاران جشنواره «حکمت سینوی» جای این سؤال هست که با چه انگیزه و درپی کدام مطالعه و تحقیق میدانی، جایزه بین المللی بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا را به آقای سیدحسن نصر اهدا کرده اند؟

نگذارید جنین براندازی متولد نشده سقط شود (خبر ویژه)
یک هوادار گروهک منافقین با اشاره به عدم استقبال مردم از عناصر ساختارشکن و شعارهای ضد انقلابی، خواستار انصراف از سردادن شعار جمهوری ایرانی به جای جمهوری اسلامی شد.

«حبیب-ت» از عناصر ضد انقلاب که در سوئد اقامت دارد با بیان اینکه چند صد نفر بیشتر شعار مرگ بر جمهوری اسلامی سر ندادند، می نویسد: این شعارها و شعار جمهوری اسلامی مثل دنبال نخود سیاه رفتن است که هیچ ثمری ندارد. خطر دو شقه یا چهار شقه کردن جنبش سبز وجود دارد. جنبش سبز راهی طولانی در پیش دارد تا به جنبشی واقعاً ملی و فراگیر تبدیل شود. این حرکت هنوز نتوانسته اقشار میلیونی زحمت کشان را آرایش یافته به حرکت بکشاند. در چنین شرایطی که فاصله زیادی تا فراگیری جنبش مانده، استناد به شعارهای هپروتی و احساساتی، اگر از دسیسه چینی دستگاه و نخودسیاه اطلاعاتی نباشد، ناشی از ساده اندیشی است.

این منافق فراری خواستار درک شرایط موسوی و کروبی و عدم اصرار بر شعار جمهوری ایرانی شد و در عبارتی قابل تأمل نوشت «طرح موسوی و کروبی و اصلاح طلبان، حرکت در چارچوب نظام است.»!

برخی جریان های ضد انقلاب مقیم خارج- مشخصاً با گرایش چپ آمریکایی- پیش از این تصریح کرده بودند جنین براندازی باید از طریق کسانی چون موسوی و کروبی حفاظت شود و این بدان معنا نیست که آنها و اصلاح طلبان ولو با عقب نشینی هم که شده باید در درون ساختار جمهوری اسلامی باقی بمانند.

گری سیک: اسرائیل از پس جنگ با ایران برنمی آید (خبر ویژه)
مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا گفت: اسرائیلی ها می دانند که در صورت حمله به ایران اوضاع به مراتب بدتر می شود.

گری سیک در گفت وگو با یکی از پایگاه های اینترنتی ضد انقلاب اظهار داشت: اسرائیلی ها به شدت احساس می کنند که ایران بزرگ ترین تهدید برای آنهاست اما آنها از امکانات تکنیکی خود برای بمباران تأسیسات ایران استفاده نخواهند کرد چرا که در این صورت همه چیز برای آنها بدتر می شود. نه فقط از این جهت که بعد از حمله، ایران چه خواهد کرد. بلکه از این رو که بدون حمایت آمریکا چه خواهند کرد. اسرائیلی ها با این کار، هم روابط خود را با آمریکا به خطر می اندازند و هم امنیت خودشان را. به عقیده من بسیاری از این اظهارات اسرائیلی ها علیه ایران بلوف است.

وی اضافه کرد: به نظر من وقتی اسرائیل از حمله به ایران حرف می زند، این بهترین شاهد است بر اینکه آنها این کار را نخواهند کرد. اگر به همه عملیات ها و حملات آنها نگاهی بکنید، مثل عملیات انتبه در سوریه یا در حمله به تأسیسات اتمی عراق در سال 1982، می فهمید که همه شان بدون هشدار قبلی بوده است. این عملیات بعنوان محرمانه ترین موضوع کشور بوده است. و آنها می دانند که یکی از عوامل قدرتشان، عامل غافلگیر کردن است. در این مورد هم که سال هاست درباره اش حرف می زنند ایران برنامه اش را تغییر داده است؛ آنها مواد خامشان را پنهان کرده اند. انبارهای سوخت که به تازگی پیدا شده است مشخصاً نشان می دهد که در صورت بمباران نطنز توسط اسرائیل همچنان تهدیدی است برای این کشور.

وقتی آنها تأسیسات عراق را بمباران کردند، هیچ دفاعی وجود نداشت و همه چیز روی زمین بود. آمادگی وجود نداشت و اهداف به آسانی بمباران شدند. این موضوع امروز در مورد ایران وجود ندارد. اسرائیل نمی تواند این روند را چند روز ادامه بدهد. ایران تلافی خواهد کرد و همه چیز بدتر می شود. مسلماً اگر ایران تصمیم بگیرد آژانس بین المللی انرژی هسته ای و بازرسانش را بیرون کند و به سلاح اتمی دست پیدا کند، اوضاع تغییر خواهد کرد.

اوباما با تمدید تحریم های ضد ایرانی تغییر را به سخره گرفت (خبر ویژه)
رئیس جمهور آمریکا با وجود لفاظی های فراوان مبنی بر اینکه تاریخ 30ساله روابط میان ایران و آمریکا را باید به تاریخ سپرد و دوره جدیدی شروع کرد، بار دیگر ماهیت استکباری دولت خود را نشان داد و تمدید تحریم های وضع شده 30سال پیش علیه جمهوری اسلامی ایران را امضا کرد.

اوباما به کنگره آمریکا اطلاع داد که روابط با ایران به حالت عادی بازنگشته و به همین دلیل تحریم های مالی واشنگتن علیه تهران برای یک سال دیگر تمدید می شود.


این تحریم ها از سال 1979میلادی (1358شمسی) علیه جمهوری اسلامی وضع شده و طی 30سال گذشته به اجرا درآمده است. براساس مصوبه 30سال پیش، دارایی های ملت ایران در آمریکا مسدود شده و اجازه استرداد آنها صادر نشده است.

از سوی دیگر، شبکه خبری CNN اعلام کرد دادستان منطقه جنوبی نیویورک طی دادخواستی از دادگاه درخواست کرده است که اموال و ساختمان بنیاد علوی و شرکت آسا به بهانه «پولشویی این بنیاد برای دولت ایران و بانک ملی» مصادره شود. بخشی از این اموال شامل چهار مسجد و یک آسمانخراش در شهر نیویورک است. ساختمان مورد نظر ساختمانی 36طبقه در خیابان پنجم نیویورک است.

دادستانی نیویورک 2 سال پیش، 40درصد این آسمانخراش 36طبقه ای را در نیویورک (متعلق به شرکت آسا) مصادره کرد و اکنون 60درصد بقیه متعلق به بنیاد علوی را مصادره می کند.

تداوم اقدامات خصمانه ای نظیر تمدید تحریم ها، مصادره اموال ملت ایران و گسترش این قبیل راهزنی های سیاسی- اقتصادی در حالی است که دولت اوباما طی 9-8 ماه گذشته با ژستی فریبکارانه مدعی تغییر روزگار و لزوم تغییر در روابط میان دو کشور شده است. وی اخیرا گفته بود ما 30سال است از شما آنچه نمی خواهید را می شنوید اما سؤال این است که آیا مایلید آینده تازه ای آغاز شود.

مواضع دولت و وزارت خارجه آمریکا در 9 ماهه پس از روی کار آمدن اوباما ثابت کرده که سیاست های استکباری و زورگویانه دولت آمریکا تغییری پیدا نکرده و اگر عقب نشینی هایی هم پیش آمده صرفا به خاطر اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی و ناچاری کاخ سفید بوده است.

در چالش هسته ای نیز دولت آمریکا درصدد است همان بیراهه طی شده از سوی دولت بوش را ادامه دهد با این تفاوت که ایران به جای تعلیق فعالیت های اتمی خود، 7 هزار سانتریفیوژ را به طور کامل در امر غنی سازی به کار گرفته و 1500کیلوگرم اورانیوم غنی شده تولید کرده است. اکنون آمریکایی ها برای چگونگی شعبده بازی و سرقت این اورانیوم ها نقشه می کشند.

نفوذ اطلاعاتی حزب الله در ارتش اسرائیل (خبر ویژه)
منابع صهیونیستی از نفوذ حزب الله لبنان در ارتش این رژیم خبر می دهند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت در این باره نوشت: در یکی از بولتن های داخلی حزب الله فعالیت های ارتش اسرائیل و فرماندهی بخش شمالی و لشکر 91 را در منطقه مرزی با تمام جزئیات توصیف کرده است. این بولتن نشان می دهد تا چه اندازه دستگاه ها و سرویس های اطلاعاتی و امنیتی حزب الله در لایه های ارتش اسرائیل وارد شده و نفوذ کرده اند و ثابت می کند این حزب منابع اطلاعاتی مطلوبی را در این زمینه در اختیار دارد.

روزنامه اسرائیلی نوشت: بولتن فوق الذکر از 150صفحه تشکیل شده و نحوه منتشر شدن نیروهای ارتش اسرائیل و فعالیت های زمینی، هوایی و دریایی آنها را با جزئیات کامل توصیف می کند. این بولتن شامل عکس های زیادی است که بیشتر این عکس ها از طرف اسرائیلی و نقاط شناسایی و مراقبت ارتش اسرائیل، مناطق کارهای مهندسی در مرز و غیره می باشد. یدیعوت آحارونوت، «جاسوسان حزب الله، استراق سمع و ارزیابی منابع انسانی حزب الله» را 3 منبع تهیه این گزارش دقیق عنوان کرده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top