تاریخ انتشار: جمعه 1396/11/13 - 16:58
کد خبر: 257822

معرفی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای طرح‌های کارورزی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در قالب طرح کارورزی امسال براساس سهیمه تعیین شده استان 475 فارغ‌التحصیلی را به کارخانجات و واحدهای تولیدی استان معرفی کردیم تا دوره کارورزی را در آن واحدها سپری کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، قاسم رحیمی در جلسه شورای اشتغال استان اردبیل اظهار کرد: سهمیه استان اردبیل در ثبت سامانه کارورزی 3 هزار و 500 نفر بود که در سالجاری بیش از 7 هزار و 800 نفر در این سامانه برای گذراندن دوره کارورزی ثبت نام کردند که شناسایی و تائید 2 هزار و 835 نفر از فارغ‌التحصیلان واجد شرایط انجام شده است.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح امیدواریم با همکاری صاحبان واحدهای تولیدی مشکلات و موانع به وجود آمده به ویژه در بخش پرداخت حق بیمه افراد معرفی شده مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تا پایان سال سعی داریم تا افراد معرفی شده را براساس سهمیه تعیین شده ارتقا دهیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در مورد پردخت تسهیلات مشاغل خانگی بیان کرد: براساس سهمیه سال 95 قرار بود 5 میلیارد تومان از طریق بانک ملی و 5 میلیارد تومان نیز از طریق بانک صادرات پرداخت شود که بانک ملی عمده این تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کرده است.

رحیمی گفت: علیرغم کاهش سهمیه بانک صادرات تا 25 درصد متاسفانه بانک صادرات ریالی ای سهم تعیین شده خود را پرداخت نکرده و به دلایل واهی از پرداخت این تسهیلات با نرخ سود چهار درصد طفره می‌رود.

وی افزود: با رایزنی‌هایی که با مدیران بانک صادرات داشتیم هنوز هیچ پرداختی به رغم وعده و وعید آنها در این حوزه انجام نشده و سعی بر این است تا در جلسه‌ای که با دستور استاندار اردبیل روز شنبه برگزار می‌کنیم بانک صادرات را قانع به پرداخت این تسهیلات در فرصت باقی مانده از جذب این منابع کنیم.

عضو شورای اشتغال استان اردبیل در ادامه از ابلاغ آئین‌نامه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی خبر داد و گفت: ما این آئین‌نامه را به تمام دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران ابلاغ کردیم تا نسبت به معرفی طرح‌ها شامل رسته کشاورزی، حوزه صنعت، صنایع دستی، صنایع غذایی و فرآوری محصولات کشاورزی، تولید و پرورش زعفران، گیاهان دارویی، پرورش و اصلاح دام‌های سبک و ... اقدام کرده و این طرح‌ها را به بانک‌ها معرفی کنیم.

رحیمی اولویت پرداخت این تسهیلات را شرکت‌های تعاونی و خصوصی، طرح‌های اولویت‌دار مناطق مرزی و روستایی و ... اعلام کرد و گفت: براساس تصمیم‌گیری منطقی شاغلین ادارات و دستگاه‌های مختلف در ارائه و بهره‌مندی از این تسهیلات ممنوع هستند و با شناسایی و بررسی دقیق طرح‌ها و متقاضیان بیکار معرفی افراد متقاضی به بانک‌ها انجام می‌شود.

وی شاخص محرومیت مناطق مرزی و روستایی را در کنار سهم بیکاری هر منطقه از عوامل و عناصر اصلی در معرفی و بررسی طرح‌های روستایی برای بهره‌مندی از این تسهیلات اعلام کرد و افزود: قرار شده است با ارائه طرح از سوی متقاضیان به دستگاه‌های بخشی ثبت این طرح‌ها در سامانه و ارائه کد رهگیری به همت دستگاه بخشی انجام شده تا با بررسی‌های دقیق مجوز لازم برای معرفی طرح‌ها به بانک‌های عامل انجام شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نحوه پرداخت تسهیلات 10 تا 20 میلیون، 20 تا 100 میلیون و 100 تا 15 میلیارد تومان به عنوان طرح عظیم روستایی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ارقام تسهیلات پرداختی منوط به نوع طرح و اشتغالی است که در این واحدها بین دو تا 50 نفر اشتغال و 50 نفر به بالا تعیین می‌شود و حتی مجوز پرداخت تسهیلات به برخی طرح‌ها نیز به صورت ملی انجام می‌شود.

رحیمی بیان کرد: متقاضیان این طرح‌ها نمی‌توانند همزمان از سایر تسهیلات رونق تولید و اشتغال فراگیر استفاده کنند که در بین رسته‌های مختلف شغلی پرداخت تسهیلات به شرکت‌های کشت و صنعت یکپارچه در مناطق روستایی در اولویت است.

وی سهم تعیین شده برای پرداخت این تسهیلات را 123 میلیارد تومان در استان با نرخ سود 10 درصد اعلام و تصریح کرد: تاکنون 3 هزار نفر از روستائیان در قالب طرح اشتغال روستایی در استان اردبیل ثبت نام کرده‌اند که تعداد آنها با توجه به معرفی طرح‌ها به بانک‌هاو آغاز پرداخت تسهیلات افزایش خواهد یافت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top