تاریخ انتشار: 25 مهر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 2611

همکلاسی شهید - 46

وصیت شهید دانشجو به کسانی که با نظام اسلامی بنای مخالفت کرده‌اند

وصیت شهید دانشجو به کسانی که با نظام اسلامی بنای مخالفت کرده‌اند

او عاشق مخلص مسجد بود و رابطه ای دیرینه با این عبادتگاه مسلمین و سنگر محکم دین داشت بطوریکه بر سر زبانها مسجد خانه ایشان معرفی شده بود.هیچوقت از فعالیتهای خود دست بر نمی داشت از همان ابتدا با یک سری کلاسهای آموزشی رو خوانی قرآن و کلاسهای عقیدتی آغاز گردید و تا به کلاسهای ترجمه و تفسیر قرآن بطول انجامید.

خبرنامه دانشجویان ایران: شهید پرویز سراج در تاریخ اول بهمن ماه 1344  در قریه جلیزحند از توابع شهرستان فیروزکوه در خانواده ای متوسط و مذهبی  متولد گردید. تحصیلات مقدماتی را در تهران گذراند، دوران راهنمایی ایشان با اوج گیری انقلاب اسلامی همراه شد و او در کنار سنگر مدرسه با انقلاب همگام و همراه شد و فعالیتهای خود را از مسئولیت کتابخانه های حضرت سجاد و  علی بن موسی الرضا آغاز نمود.
 
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بعد از اخذ دیپلم در سال 1362 در تربیت معلم در رشته دینی عربی پذیرفته شد و رسما معلمی قرآن را در مدراس بر عهده گرفت . همچنین در سال 1366 در امتحان کنکور سراسری شرکت نموده و در رشته مهندسی کامپیوتر سخت افزار پذیرفته و تحصیل را آغاز نمود.
 
او عاشق مخلص  مسجد  بود  و رابطه ای دیرینه با این عبادتگاه مسلمین  و سنگر  محکم دین داشت بطوریکه بر سر زبانها مسجد خانه ایشان معرفی شده بود.هیچوقت از فعالیتهای خود دست بر نمی داشت از همان ابتدا با یک سری کلاسهای آموزشی رو خوانی قرآن و کلاسهای عقیدتی  آغاز گردید و تا به کلاسهای ترجمه و تفسیر قرآن بطول انجامید.
 
کلاسها را از بچه های کوچک آغاز نمود  و تاکید می کرد که آموزش را باید از  کوچکها و به عبارتی از کودکان آغاز نمود، که : العلم فی الصغر  کاالنقش فی الحجر. علم در کودکی همچون نقشی بر روی سنگ می ماند و همچنین می گفت  که بچه ها امید آینده اسلام و قرآن  هستند و همه چیز را باید از آنها آغاز نمود، چون جامعه ای  که نسل جوانش خوب تربیت شود آن جامعه رستگار است.
 
او بدینوسیله گوشه ای از حرکت عظیمی  که خمینی کبیر (مدظله العالی )  آن را آغاز رهبری نموده بود به عهده گرفت و تا جایی که در ید قدرت داشت با عشقی مخلصانه خدمت به اسلام را حیات خود می دید و با آن مرگ را زیباتر می خواند.کلاسهای آموزش قرآن و احکام وعقاید را در مساجد از برای کودکان 6 ساله الی  پیرمردان 60  ساله ترتیب داده بودند و به کمک دوستان همسنگرش  هدایت وآموزش کلی این کلاسها را  به روش قرآنی و حوزه ای به عهده گرفتند. ایشان در ضمن این کلاسها  برنامه هایی نیز برای جذب هر چه سریعتر و بیشتر  فرزندان این مردم  به مسجد پیاده  نمود.با آگاهی عالمانه ای  که داشت  همیشه عشق شهادت داشت  و شوق وراهنمایی دیگران  در تمام مسائل  و امور مربوط به دین  و اسلام بود. ایشان برای ما  دوستان خود همواره  در تمام مسائل مخصوصا اخلاق و ایمان اسوه و الگو بودند و تلاشی خستگی ناپذیر در جهت هدایت ال الله  را آغاز کرده بود و تا پایان زندگی دنیو ی اش آن را ادامه داد و بعد از آن خونش پیام دهنده سخنان و اهداف اوست.
 
کلاسها را از بچه های کوچک آغاز نمود  و تاکید می کرد که آموزش را باید از  کوچکها و به عبارتی از کودکان آغاز نمود، که : العلم فی الصغر  کاالنقش فی الحجر. علم در کودکی همچون نقشی بر روی سنگ می ماند و همچنین می گفت  که بچه ها امید آینده اسلام و قرآن  هستند و همه چیز را باید از آنها آغاز نمود، چون جامعه ای  که نسل جوانش خوب تربیت شود آن جامعه رستگار است
او داوطلبانه در مناطق جنگی  حضور پیدا میکرد. در عملیات کربلای 1 در آزاد سازی مهران همراه با 6 تن از دیگر از برادران به عنوان دیده بان جهت شکستن خط دفاعی دشمن  پیش مرگ نیروهای خودی میشود و در همین عملیات یکی از همراهان وی  برادر احمد زیاری شهید و در شهادت از او سبقت میگیرد .
 
وصیت نامه:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
ان الله اشتری من المومنین  اموالهم و انفسهم بان لهم الجنه
همانا خداوند از مومنان مالها و جانهایشان را خریداری می نماید و ( در این معامله )  برایشان جنت را میدهد.
 
آغاز سخن با نام تو که مبدا هستی و سرچشمه وجودی، تو خدایی که بر اساس عشق جهان آفریدی  و در مسلخ عشق با عاشقانت معامله ای کردی که او را از عذاب الیم  نجات می دهد و به بهشت برین می رساند.
 
معا مله ای که عاشق خویش را فدای معشوق می نماید و تو نیز در مقابل همه چیز به او می دهی.
 
خوشا بر تجاری که  در سوق  عشق با  سر آمد عاشقان  به معامله ای پر سود  پرداختند و رضای او را بر تمام هستی ترجیح دادند. خدایا عبدی ذلیل که جز  امید و عشق به درگاهت و دوستی  او لیاقت چیزی ندارد آمده و در این جهان  مادی سخن می گوید، عبد سخن نمی گوید معبود کلام می سازد.
 
محبوبا ترا به محبین در خانه ات سوگند این حقیر را  در این بسیج شرکت ده و نظرم را بر وجه خویش بگردان، بر اولیا و اوصیا و مومنین درود فرست که واسطه رحمت و فیض تو هستند.
 
عزیزان نوشتاری که ملاحظه می کنید چند جمله ای است که به عنوان وظیفه بر کاغذ می آید . جهان بر دور محور ولایت می چرخد با نبود ولایت هستی ممکن نیست، در اسلام عزیز اعمال بر اساس ولایت سنجیده می شود و هر کس با امام و پیشوای( ولی و سرپرست )خویش محشور می گردد.
 
ولایت حقه از خدا شروع  و در طول آن به انبیا و خاتم  آنان  حضرت محمد (ص)  ختمی مرتبت که درود خدا بر او و آل پاکش باد و اوصیا و جانشینان ایشان( ولی فقیه) می رسد. امتثال فرامین هر یک واجب الاطاعه است. اگر پیامبر سخنی بگوید  باید اطاعت شود  به نص صریح  قرآن : ما اتاکم الرسول فخذوه
 
و همچنین ائمه (ع) و ولایت فقیه  که در عصر حاضر در زمان غیبت بر عهده فرزند پاک رسول، امام خمینی است که بر عمر  پر برکتش بیفزاید.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +عکس
سروده رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق +عکس
فاتحه خوانی رئیسی بر مزار اقبال لاهوری +فیلم
پوشش مریم نواز هنگام استقبال از رئیسی + فیلم
۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا
شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری
نگرانی از ورود هوش مصنوعی به سینما
«محبی» نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
واکنش اوسمار به تمدید قرارداد با پرسپولیس
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top