تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/01/08 - 15:27
کد خبر: 262091

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران:

قیمت هیچ کالایی تا پایان فروردین افزایش نمی‌یابد

محمدعلی اسفنانی مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به آمایش سرزمینی و تأثیر آن در کنترل عرضه و توزیع کالا‌ها در بازار گفت: ما زمانی دچار مشکل می‌شویم که میزان عرضه و تقاضا باهم تناسب نداشته باشد اگر میزان عرضه و تقاضا متناسب باشد معمولا کمتر مردم و مسئولان دچار مشکل می‌شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از میزان، مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران بیان کرد: مشکل زمانی است که گاهی عرضه کالا کم و نادرست است و تقاضای غیر منطقی وجود دارد، به عنوان مثال اگر بدانیم میزان مصرف مرکبات در کشور چگونه است مقدار مورد نیاز را با تفاوتی که بتوان آن را تعادل بخشید در نظر می‌گیریم و نسبت به صادر کردن مازاد آن یا تبدیل به کالای ماندگار تصمیم می‌گیریم.

مدیر کل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران در پاسخ به اینکه آیا سازمان تعزیرات فقط بر کمیت نظارت می‌کند یا کیفیت را نیز در نظر دارد، افزود: حیطه کاری سازمان تعزیرات بنا به اختیارات قانونی و صلاحیت‌های ذاتی که دارد گرانفروشی است، البته هر گرانفروشی مورد بحث ما نیست و اگر سازمان تعزیرات به هرعلت گرانفروشی ورود کند بازار ثبات پیدا نخواهد کرد.

قیمت‌ها تا وقتی تابع فاکتور باشد گرانفروشی محسوب نمی‌شود
اسفنانی با اشاره به اینکه قیمت‌ها تا وقتی تابع فاکتور باشد گرانفروشی محسوب نمی‌شود، افزود: بر اساس نظر حاکمیت کالایی که مصرف عام دارد باید قیمت تعریف شده در بازار داشته باشد و طوری نباشد که مردم نتوانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه تقلب از دیگر مواردی است که سازمان تعزیرات به آن ورود می‌کند، گفت: طبق قانون اگر کالای ارائه شده کیفیت مطلوبی نداشته باشد یا مواد مصرفی در آن واقعی نباشد تقلب محسوب می‌شود که ما در این باره نیز می‌توانیم ورود کنیم.

وضعیت نامطلوب آژانس‌های هواپیمایی در فروش بلیت
وی با اشاره به قیمت بلیت های هواپیما گفت: متاسفانه آژانس‌های هواپیمایی به ویژه شرکت‌هایی که به صورت چارتری بلیت‌های خود را عرضه می‌کنند، از یک وضعیت بسیار ناهنجاری در بحث فروش بلیت برخوردار هستند.

اسفنانی با اشاره شرکت هواپیمایی که بلیت اولیه را صادر می‌کند با قیمت مصوب سازمان هواپیمایی مبادرت به این کار می‌کند، عنوان کرد: با وجود واسطه‌های مختلف در فروش بلیت‌های هواپیما قیمت‌ها به طرز اجحاف گونه‌ای در این ایام افزایش پیدا کرده بود که این موضوع به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و باید مبنایی داشته باشد که طی روز‌های برفی این مبنا رعایت نشده بود.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران به مردم توصیه کرد: تا آنجایی که امکان دارد بلیت‌های هواپیما را از سایت‌های ناشناس خریداری نکند و به گفته سازمان هواپیمایی برخی از این شرکت‌ها مجوز ارائه بلیت هواپیما را ندارند که طبیعتا باید متوقف شوند و سازمان تعزیرات نیز باید ورود کند.

اسفنانی در پاسخ به اینکه مردم چگونه سایت‌های ناشناس فروش بلیت را شناسایی کنند، گفت: شرکتی که بخواهد با گرانفروشی به مردم اجحاف کند مطمئناً ساز و کار خود را هم پیدا خواهد کرد لذا در جلسه‌ای با سازمان هواپیمایی مقرر شد مشخصات شرکت‌های تحت پوشش این سازمان که دارای مجوز هستند در سایت معرفی شود تا مردم با شناخت بیشتری بلیت خریداری کنند.

وی گفت: نکته دیگر این است که مردم برای تهیه بلیت حضوری مراجعه کنند که در این صورت می‌توانند بلیت واقعی تهیه کنند.

قیمت هیچ کالایی تا پایان فروردین ماه ۹۷ افزایش نخواهد داشت
اسفنانی تصریح کرد: طبق آخرین اخبار واصله تا پایان فروردین ماه بنا نیست هیچ کالا و خدماتی افزایش قیمت داشته باشد.

وی تاکید کرد: بعد از فروردین ماه تصمیم گیری خواهد شد که با توجه به وضعیت موجود آیا ضرورت دارد که قیمت‌ها افزایش پیدا کند یا خیر؟ لذا تا آن زمان کسی حق افزایش قیمت در هیچ موردی را ندارد.

وی درباره فعالیت آرایشگاه‌های زنانه و مردانه و نظارت سازمان تعزیرات گفت: آریشگاه‌های زنانه و مردانه از جمله موارد مورد شکایت مردم است و مردم هم از نظر گرانفروشی خدمات و هم از نظر استفاده از مواد قاچاق و تقلبی و آسیب‌های آن به ما گزارش می‌دهند و طبیعتا در این مواقع وظیفه ما رسیدگی است و شعب خاصی داریم و اگر لازم شود موضوع را از نزدیک بررسی و رسیدگی و حکم صادر می‌کنند و برخی از موارد آن نیز در صلاحیت دادگاه است که در صورت مواجه پرونده را به دادگاه ارسال می‌کنیم.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: از مردم می‌خواهیم در مواقعی که قیمت‌های کالا را نامتعارف دیدند مخصوصا در بحث بلیت هواپیما و قطار گزارش خود را به سامانه ۱۳۵ اطلاع داده و شکایت کنند تا بتوانیم ورود کنیم، زیرا در خیلی از مواقع گشت‌های ما نمی‌توانند همه موارد را در کل استان پوشش بدهند و از مردم انتظار داریم گزارشات خود را به ما ارسال کنند تا ما بتوانیم خدمات شایسته‌ای به آن‌ها ارائه دهیم.

مردم ماموران قلابی سازمان تعزیرات را حتماً شناسایی کنند
وی تصریح کرد: ماموران سازمان تعزیرات حتما توسط مردم شناسایی شوند واگر شک دارند با سامانه ۱۳۵ تماس گرفته و گزارش حضور بازرسین قلابی را به ما بدهند و بدانند که این اقدام مردم در سالم سازی محیط و فضای تعزیرات تاثیرگذار خواهد بود.

اسفنانی با اشاره به مسافرخانه و رستوران‌های جاده‌ای که در طی ایام نوروز بی‌محابا قیمت‌های خود را افزایش می‌دهند، افزود: حیطه کاری ما سراسر کشور است و طبیعتاً وقتی استان تهران مطرح می‌شود تهران تا کرج، قم، مازندران و هر نقطه‌ای که اطراف تهران و جاده بین راهی داریم تحت اختیارات ما قرار دارد و مردم سراسر کشور هر جا تشخیص دهند ورود سازمان تعزیرات ضروری است با ما تماس بگیرند و اگر با تخلفی مواجه شدند اطلاع بدهند و طرح نظارت نوروزی به خوبی همه موارد را مورد نظر دارد و با  متخلفان برخورد کرده و می کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top