تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/02/18 - 23:02
کد خبر: 265266

ترامپ خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد؛

پایان «برجام»

پایان «برجام»

رئیس جمهور آمریکا دقایقی پیش سخنرانی خود درباره توافق هسته‌ای ایران را آغاز کرد و گفت که دلایل قاطعی وجود دارد که توقف غنی‌سازی ایران دروغ بوده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود درباره خروج از توافق هسته‌ای ایران را آغاز کرد.

ترامپ در آغاز سخنرانی خود بار دیگر اتهاماتی را درباره حمایت ایران از تروریسم بیان کرد. وی در سخنرانی خود مدعی شد که نظام ایران سازمان‌های تروریستی را تامین مالی کرده و ثروت ملت خود را به هدر داد.

ترامپ در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران از القاعده، طالبان، حماس و حزب‌الله حمایت می‌کند و موشک به منطقه صادر می‌کند.

وی افزود: توافق هسته‌ای به ایران اجازه داد تا غنی سازی اورانیوم را ادامه دهد و این توافق فاجعه آمیز به نظام ایران میلیون ها دلار اعطا کرد و به ایران اجازه می‌دهد تا در آستانه دستیابی به سلاح هسته‌ای قرار بگیرد.

ترامپ افزود: امروز دلایل قاطعانه‌ای داریم که وعده‌های ایران درباره وقف غنی سازی اورانیوم دروغ بوده و اگر به این توافق اجازه داده شود که ادامه یابد مسابقه تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه بوجود خواهد آمد و این توافق فعالیت‌های ایران برای بی ثبات کردن منطقه را متوقف نکرد و این توافق نتوانست مانع از توسعه برنامه موشکی بالستیک ایران شود.

وی افزود:  توافق هسته‌ای نمی‌تواند مانع از دستیابی ایران به خطرناکترین سلاح‌ها شود.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: طی ماه‌های اخیر با شرکا و متحدانمان برای اصلاح برجام تلاش کردیم.

ترامپ ضمن اعلام خروج آمریکا از برجام اضافه کرد: فرمان اجرایی برای اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران را امضا خواهم کرد.

روحانی: از این لحظه برجام بین ایران و ۵ کشور است و ۱+۵، یک را از دست داده است. با برجام بدون آمریکا مواجه هستیم و رشد اقتصادی ما ادامه خواهد یافت.

** واکنش‌ها
*  معاونان کنگره: ترامپ از برجام خارج می شو د اما تا شش ماه تحریمها را بر نمی گرداند

*  بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از اعلام خروج ترامپ از برجام در سخنرانی اعلام کرد: تصمیم ترامپ در خروج از برجام صحیح و شجاعانه بود. برجام دست ایران در چند سال آینده برای دست یابی به سلاح هسته ای باز می کند.

* غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با مهر، با اشاره به اظهارات ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره خروج از برجام گفت: خروج از برجام «هزینه جدیدی» برای ما در پی نخواهد داشت. آن کشوری که ما را تهدید کرده و تاکنون وفای عهد نکرده است، آمریکا بوده است و آمریکا هم نمی تواند با خروج از برجام، پرونده ما را مجددا به شورای امنیت سازمان ملل ببرد و وفاق شورای امنیت را برای تصویبش به همراه داشته باشد.

* «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که تلاش زیادی برای تغییر نظر ترامپ به خرج داده بود، بلافاصله در توئیتر نوشت که «فرانسه، آلمان و پادشاهی متحده از تصمیم ایالات متحده برای خروج از برجام تأسف می‌خورند. رژیم منع اشاعه در خطر است.»

* فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا لحظاتی پیش اعلام کرد:  من نگران هستم از اجرا شدن تحریم های جدید .موگرینی در واکنشی سخت به سخنان ترامپ گفت: اجازه ندهید که هیچ کسی برجام را از بین ببرد. ما در کنار ایران هستیم.

* بیانیه وزارت خارجه آمریکا: «همانطور که از توافق ایران خارج می‌شویم، با شرکایمان برای یافتن راه‌حلی واقعی، جامع و ماندگار برای تهدید ایران، همکاری می‌کنیم. ما منافع مشترکی برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای داریم.»

* مقامات سعودی و بحرینی از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از توافق هسته ای ایران موسوم به «برجام» استقبال و از این تصمیم حمایت کردند.

* بعد از آنکه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا خروج این کشور از برجام را اعلام کرد، خبرگزاری رویترز گزارش داده خزانه‌داری آمریکا فرایند ۹۰ و ۱۸۰ روزه فعالیت‌های مرتبط با ایران را آغاز کرده و پس از آن، تحریم‌ها از سر گرفته خواهند شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1397/02/19 - 00:36

حالا اروپا ایران را به امریکا ترجیح می دهد؟ یا قرار است یک برجام دیگر نوشته و در 10 دقیقه تصویب شود؟
تورهای مسافرتی آفری
۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود
واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top