تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/02/30 - 23:31
کد خبر: 266413

مرگ تدریجی وعده‌های مسئولان به پویش دانشجویان مشهدی!

پویش دانشجویان مشهد که با حمایت ۱۳ هزار نفری دانشجویان از تقریبا یک ماه پیش کار خود را برای پیگیری تخفیف در حمل و نقل عمومی آغاز کرده بود، حال با مشکلاتی رو به روست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه‌های مشهد از تقریبا یک ماه پیش، پویشی را برای پیگیری مطالبات دانشجویان تشکیل دادند، این پویش در اولین اقدام خود با تشکیل کمپینی با عنوان #دانشجو_هزینه_دارد از مسئولین شهری مشهد خواست تا برای استفاده دانشجویان از سیستم حمل و نقل عمومی شهر مشهد(اتوبوس و مترو) ساز و کار تخفیفی را در این زمینه فراهم  کنند.

بعد از مطرح شد این پویش مسئولین شهری مشهد و نمایندگان شورای شهر یک به یک با ارسال پیام های جداگانه در فضای مجازی از این کمپین دانشجویان حمایت کردند.

مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد از دانشجویان دعوت کرد تا با حضور در جلسه کمیسیون حمل و تقل و ترافیک شورای شهر مشهد به صورت رسمی به خواسته دانشجویان رسیدگی شود.

در این جلسه که با حضور چهار تن از اعضای شورای شهر مشهد «بهاروند، اصولی، حاجیان شهری و مهدی نیا» برگزار شد، نمایندگان شورای شهر مشهد ضمن حمایت از خواسته دانشجویان اعلام کردند که لایحه ای دو فوریتی باید توسط شهرداری به کمیسیون حمل و نقل شورای شهر در مورد این موضوع ارسال شود.

پس از این موضوع دانشجویان با پیگیری و ارسال متن های جداگانه در صفحه شخصی شهردار مشهد، از تقی زاده خامسی درخواست کردند که طرح دو فوریتی را به شورا بفرستد که این پیگیری دانشجویان با پست شهردار مشهد پاسخ داده شد.

شهردار مشهد در پست اینستاگرامی خود نوشت: «دانشجویان عزیز در اولین جلسه لایحه به شورا تقدیم می شود شما باعث خیر شدید تا از این تخفیف اقشار دیگری هم بهره مند شوند.»

سه شنبه هجدهم اردیبهشت ماه دانشجویان با حضور در سازمان فرهنگی شهرداری مشهد در جلسه ای در سطح کارشناسان به بررسی دقیق تعداد دانشجویان مشهد، میزان بودجه مورد نیاز و چگونگی استفاده دانشجویان از تخفیف و ... پرداختند.

شهردار پشت گوش می اندازد/ مسئولین اعتقاد دارند که زمان باعث کم شدن انرژی و دست کشیدن از خواسته ها می شود!

افضل خزاعی نژاد(آقای الف) دبیر پویش دانشجویان مشهد در مورد این جلسه گفت: در این جلسه بعد از بررسی و گفتگو پیرامون پویش، قرار بر این شد که در گام اول طرح تخفیف خدمات حمل و نقل عمومی بعد از قطعی شدن در این مرحله به معاونت پارلمانی شهرداری برود و با حداقل تشریفات اداری به دست شهردار مشهد برسد تا تقدیم کمیسیون مربوطه در شورای شهر بشود.

خزاعی نژاد افزود: بعد از تهیه طرح اولیه دانشجویان با ارسال نزدیک به 500 کامنت به شهردار مشهد قولی که داده بود را یادآوری کردند؛ اما متاسفانه هیچ گونه جوابی از سمت شهردار داده نشد.

دبیر پویش دانشجویان مشهد بیان کرد: در اینکه پروسه تخصیص منابع زمان بر است، شکی نیست ولی امروز ما شاهد پشت گوش انداختن از طرف شهردار هستیم.

وی افزود: شهردار مشهد در پاسخ اولیه به پویش دانشجویان توپ رو به زمین شورای شهر انداخته بودند و وقتی دوباره تصمیم گیری اولیه به سمت شهرداری برگشت کلی گویی کردند و این روزها هم که هیچ پاسخی نمی دهند.

خزاعی نژاد با خطاب قرار دادن شهردار مشهد گفت: آقای شهردار، ما دانشجویان پویش دانشجویی مشهد منتظر اعلام زمان رسیدگی به روال پویش و نتیجه خواسته شده به صورت کاملا عمومی و رسمی هستیم تا نیت و خواست هر بخش تصمیم گیرنده درباره این موضوع به طور شفاف مشخص باشد.

 دبیر پویش دانشجویان مشهد در پایان گفت: طرز رفتار و واکنش مسئولین در این چند وقت نشان داد که مسئولین به این اعتقاد دارند که زمان باعث کم شدن انرژی و دست کشیدن از خواسته ها می شود و بنا به همین قصد در طولانی کردن روند رسیدگی به درخواست های پویش دانشجویی مشهد دارند.

دانشجو باید در اصلاح امور شهری مشارکت کند

حیدری، رئیس شورای شهر مشهد روز گذشته در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد پرامون روند پویش دانشجویی گفت: در اصلاح امور شهری دانشجو هم باید مشارک داشته باشد.

حیدری افزود: اگر قرار بر تخفیف باشد باید بری قشر کم درآمد و آسیب پذیر در نظر گرفته شود.

مرگ تدریجی وعده ها!

بعد از گذشت مدت تقریبا یک ماهه از مطرح شدن درخواست صریح دانشجویان و وعده های مسئولین شهری مشهد به دانشجویان حال زمان فرا رسیدن موسوم عمل به وعده هاست که به نظر می رسد مسئولین ترجیح دادند در این زمان یا کلا سکوت کنند و یا همه ماجرا را به حاشیه ببرند...

باید دید در روزهای آینده، آیا مسئولین شهری مشهد حاضر هستند در میدان عمل کاری برای دانشجویان انجام دهند یا خیر؟!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top