تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/02/31 - 17:59
کد خبر: 266521

اختصاص ۲۳۰ میلیارد تومان برای زنان سرپرست خانوار

علی ربیعی گفت: امسال حدود ۲۳۰ میلیارد تومان برای زنان سرپرست خانوار و بیمه کردن آنها تأمین اعتبار کردیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خوشبختانه برنامه کاهش فقر را برای نخستین بار در برنامه بودجه بردیم و کاهش فقر را از کارهای یک بعدی و یک جانبه به سمت بسته کاهش فقر پیش بردیم و مهمترین تصمیمی که گرفته شد این بود که ما اکنون 200 هزار خانوار را تحت پوشش داریم که با بعد خانوارشان رقمی حدود 10 میلیون نفر می شوند و تصمیم گرفته شد 760 هزار خانوار را هم به آن اضافه کنیم یعنی 30 درصد به خانوارهایی که زیرپوشش حمایتی داریم.

ربیعی افزود: روش تغییر پیدا کرد، نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی پشت نوبتی اینها خواهند بود و علاوه بر این، کمیته هایی را در شهرستان ها تشکیل دادیم که اعضای آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی و کمیته امداد است و سازمان های مردم نهادی که در زمینه فقرزدایی کار می کنند آنها را هم اضافه و این سازمان ها را هم دخیل می کنیم تا افراد تحت پوششی که این سازمان ها می شناسند را هم بکار بگیریم.

وی گفت: این تصمیم از این جهت خواهد بود که ما سازمان های مردم نهاد را هم وارد چرخه کار می کنیم و با دقت بیشتر و هزینه های کمتر، بحث کمک رسانی را دنبال می کنیم، ضمن اینکه این کار فقط بحث دادن پول نخواهد بود بلکه بحث توانمندسازی هم در دستور کار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در بحث بسته کاهش فقر، ما امسال برنامه ریزی کردیم و از روستاها شروع خواهیم کرد و اشتغال روستایی را با یک اولویتی برای مددجوها و افراد تحت پوشش سازمان های مردمی و نهادها قرار می دهیم.

ربیعی ادامه داد: این افراد ثبت نام می کنند و تضامین لازم را هم سازمان های مردم نهاد می دهند و دیگر بانک ها تضمینی نخواهند گرفت.

وی گفت: پیش بینی کردیم که بیش از 100 هزار یا 150 هزار نفر از افراد تحت پوشش را در طرح وام روستائیان قرار دهیم که این افراد از چرخه حمایت خارج خواهند شد.

ربیعی افزود: در واقع سازمان فنی و حرفه ای آنها را آموزش خواهند داد و آماده وام گیری خواهند شد و سازمان های مردم نهاد مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز به عنوان مددکار، این روند را دنبال خواهند کرد.

وی ادامه داد: سقف این وام متناسب با طرح هایشان خواهد بود اما این افراد معمولاً وام های خُرد می گیرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با آن تصمیمی که برای افزایش مددجوها گرفتیم، اکنون یک خانوار پنج نفره حدود 700 هزار تومان با یارانه اش خواهد گرفت که ما فکر می کنیم حداقل دستمزد است.

ربیعی افزود: در بحث بسته تأمین مسکن نیز حدود 19 هزار واحد ما امسال تأمین مسکن حمایتی خواهیم داشت که در بحث حمایتی آن را دنبال می کنیم، البته مسکن معلولان را بنیاد مسکن دنبال می کند.

وی گفت: در زمینه امنیت غذایی و سبد غذایی نیز در روستاها برای مبارزه با سوء تغذیه، امسال بودجه پیش بینی کردیم و در زمینه حمایت تحصیلی و بازماندگان از تحصیل نیز هزینه تحصیل مددجویان تأمین می شود و جزو بسته حمایتی ماست و ما آن را دنبال می کنیم.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود : در بحث ایجاد سیستم تأمین اجتماعی نیز حدود 335 هزار نفر را در پوشش تأمین اجتماعی از افراد و نهادهای حمایتی قرار دادیم که این افراد به هر حال به سالمندی که رسیدند از نظام تأمین اجتماعی منتفی خواهند شد.

ربیعی گفت: امسال حدود 230 میلیارد تومان برای زنان سرپرست خانوار و بیمه کردن آنها تأمین اعتبار کردیم.

وی افزود: این برنامه ها؛ برنامه های خود دولت است که از سال 96 بخشی را اجرا کردیم و ادامه آن در سال 97 بر عهده وزارت کار و رفاه اجتماعی گذاشته شده است و دنبال خواهیم کرد.

ربیعی گفت: ما از بی نظمی در مسائل رفاهی به سمت یک نظم و بر اساس یک نظریه توانمندسازی رسیدیم و ابعاد مختلف را هم در نظر گرفتیم اعم از بخش درمان، آموزش مسکن، اشتغال و معیشت را مد نظر داریم که یک بسته کامل همدیگر را معنا کند و اکنون نیز روی چرخه توانمندسازی کار می کنیم که زیرساخت های آن در دولت قبل بود و در این دولت نیز مبارزه با فقر مطلق و امحای فقر را کار می کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top