تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/03/02 - 22:40
کد خبر: 266774

مسئول بسیج دانشجویی:

نفوذ تفکر سکولار در مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تفکر سکولار در مدیریت فرهنگی دانشگاه رسوخ کرده است و برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه در قالب شوی تبلیغاتی برگزار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، حسین ذاکری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان در خصوص حمایت مسئولین دانشگاه از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیان داشت: در دانشگاه علوم پزشکی همدان ۴ تشکل دانشجویی بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی مستقل دانشجویان، تحکیم وحدت و جامعه اسلامی با گرایش اصول‌گرا فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه یک تشکل دانشجویی با عنوان انجمن ترقی‌خواه با گرایش  و تفکر اصلاح‌طلب فعالیت می‌کنند، گفت: باید توجه کرد که انتساب عنوان اصول‌گرایی برای تشکل‌های مذکو از سوی جناح قبل انجام شده که در این میان بسیج دانشجویی خود را در قالب هیچ جناحی نمی‌گنجاند.

ذاکری ادامه داد: دوتا از تشکل‌ها عضو شورای فرهنگی دانشگاه هستند؛ یعنی بسیج دانشجویی به عنوان عضو ثابت وانجمن اسلامی دانشجویان که بزرگ‌ترین انجمن در دانشگاه است و این دو تشکل به دلیل وجود تفکر مذهبی و انقلابی در شورای فرهنگی دانشگاه حضور دارند.

ایجاد دوقطبی‌سازی در بین تشکل‌های دانشجویی
وی با بیان اینکه فشار‌هایی که در این دوره از مدیریت دانشگاه بر تشکل‌ها وارد می‌شود باعث شده تا نگاه منفی نسبت به تشکل‌های مذهبی در سطح دانشگاه ایجاد شود، گفت: مدیران فرهنگی دانشگاه قصد دارند فضای دوقطبی را به دانشجویان القاء کنند.

وی افزود: برخی از مدیران فرهنگی اینگونه جلوه می‌دهند که تشکل‌های مذهبی دانشگاه با برگزاری برنامه‌های دیگر تشکل‌ها مخالف هستند؛ اما این امر تحقق ندارد و ما با همه تشکل‌ها تعامل داریم.

ذاکری گفت: با هیچ یک از برگزاری برنامه‌های تشکل‌های مذهبی مخالفت نمی‌شود تا جایی که مشوق برگزاری آن هستند، ولی متأسفانه نگاه سکولار در مدیران فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان وجود دارد.

وی افزود: انتظار مسئولین فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی از دین و مذهب این است که دین وارد حوزه مدیریت نشود و در این راستا اجازه فعالیت به تشکل‌های مذهبی نخواهند داد.

ذلکری خاطرنشان کرد: حضور پررنگ در برنامه‌هایی مانند دیدار با خانواده شهدا و برگزاری آیین بزرگداشت شهید صیاد شیرازی از جمله نقاط قوت معاونت فرهنگی دانشگاه است، اما انتظار دانشجویان این است که هدفشان از این امر مطرح کرن خود نباشد و در مسیر شهدا حرکت کنند.

رسوخ تفکر سکولار در مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان
وی با اشاره به اینکه تفکر سکولار در مدیریت فرهنگی دانشگاه رسوخ کرده است، تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه در قالب شوی تبلیغاتی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: با برگزاری برنامه‌های غیرانقلابی مخالفت نمی‌شود  و برگزاری برنامه نقد کتب عبدالکریم سروش نمونه بارز آن است.

مسول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان اذعان کرد: معاونت فرهنگی این هدف را دنبال می‌کند که دانشجو شاد باشد و امکانات خوبی در اختیار داشته باشد، اما در حوزه ایجاد تفکر و عمق‌بخشی به مفاهیم دینی در محتوای برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی ورود پیدا نمی‌کنند و اجازه ورود به هیچ تشکلی نیز نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: متأسفانه بیشتر برنامه‌ها و جشن‌هایی که در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می‌شود به این صورت است که حول محور مسائل جنسی برگزار می‌شود تا جایی که برنامه استندآپ کمدین در برنامه‌ها با این محوریت اجرا می‌شود.

وی گفت: در شورای فرهنگی بار‌ها تذکر این امر را دادیم  ودر حوزه حجاب، موسیقی و مواد مخدر مطالبات جدی از معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان داشته‌ایم، اما تاکنون اقدام شاخصی در این حوزه  مشاهده نکردیم.

با ورود بسیج دانشجویی موضوع کراشکده در دانشگاه جمع شد
ذاکری بیان کرد: خوشبختانه با ورود بسیج دانشجویی موضوع کراشکده در سطح دانشگاه جمع شد این درحالی بود که معاونت فرهنگی دانشگاه از وجود این امر در سطح دانشگاه با وجود تذکر مکرر بسیج، اطلاع نداشت.

وی با تأکید بر اینکه انتظار داشتیم معاونت قبل از بسیج اطلاع داشته باشد، افزود: بار‌ها اعلام کرده‌ایم که بسیج دانشجویی بازو و چشم بینای معاونت فرهنگی دانشگاه است؛ لذا باید به بسیج دانشجویی اعتماد داشته باشند.

وی علل این امر را حاکمیت فکر سکولار در جامعه دانست و تأکید کرد: تفکر سکولاری که در جامعه حاکم شده وارد دانشگاه علوم پزشکی شده و متأسفانه برخی از افراد  که پیاده‌ نظام تفکر سکولار هستند، درصدد هستند آن را در سطح دانشگاه ترویج دهند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با توجه به تأکید رهبر انقلاب، موسیقی نامناسب نباید در دانشگاه ترویج پیدا کند که متأسفانه شاهد نمونه‌هایی از هنجارشکنی در برخی از دانشگاه‌ها هستیم که علت امر را باید در وزارت‌خانه بهداشت و درمان جستجو کرد؛ چراکه این تفکر سکولار از مقاطع بالا نشأت می‌گیرد و هم‌اکنون شاهد هستیم که در دانشگاه درصورت انتقاد با مخالفت سرسخت مسئولین مواجه می‌شویم.

وی گفت: متأسفانه در حوزه اعتیاد در دانشگاه، اقدامی انجام نشده است و مسئولین دانشگاه درصدد اقدامی برای رفع این ناهنجاری در دانشگاه نیستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه اجازه فعالیت سیاسی را به تشکل‌ها نمی‌دهد، تصریح کرد: از سوی وزارت‌خانه حضور حسن عباسی در دانشگاه علوم پزشکی همدان منع شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد!
اقبال بلند خرید جنجالی استقلال
لحظه اعلام فوت رضا رشیدپور توسط علی اوجی! + فیلم
فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود
نماهنگ/ رژیم صهیونیستی ماندنی نخواهد بود +فیلم
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتور می‌شود؟
شوک فدراسیون به استقلال؛ پرسپولیس یک امتیاز جلو افتاد
حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
چرا ژیلا صادقی از تلویزیون رفت؟ +فیلم
این غذاها قاتل کبد است!
ژیلا صادقی: من پاسپورت آمریکا دارم +فیلم
اشک‌های بی‌امان ژیلا صادقی در برمودا +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top