تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/03/06 - 17:26
کد خبر: 267160

اژه‌ای: ۱۷ میلیون ایرانی از تلگرام خارج شدند

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای با اشاره به اینکه دستگاه‌های قضایی و امنیتی هوشیارند، افزود: قوه قضاییه با هر گروهی که بخواهد امنیت مردم را مختل و به مقابله با نیروهای نظامی بپردازد برخورد می‌کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از آنا؛ حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در صد و بیست و هفتمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه این روزها به طور مشخص شیطان بزرگ آمریکا و سردمداران آمریکایی کرکری می‌خوانند برای ایران اظهار کرد: انقدر مستاصل شدند که برای رسیدن به خواسته‌هایشان به تروریست‌ها متوسل شدند، آن زمان که در ایران بودند و جمهوری اسلامی نوپا بود و نیروهای قضایی و نظامی انسجام پیدا نکرده بودند چه غلطی توانستد بکنند که امروز ترامپ به این افراد دل خوش کرده است.

وی افزود: خواسته‌های آنها تامین نشد و آرزهایشان را به گور می‌برند زیرا دستگاه‌های قضایی و امنیتی هوشیار هستند و با هر گروهی که بخواهد امنیت مردم را مختل کند و به مقابله با نیروهای نظامی بپردازد برخورد می‌کنند.

اژه‌ای با بیان اینکه خانواده‌ها مراقب بچه‌ها باشند تا فریب نخورند، افزود: اجازه ندهند افراد ضد انقلاب وارد جمعیتی شوند که به حق، اعتراض دارند اما مواظب سوء استفاده تروریست و افراد و گروهک‌های خارج نشین باشند.

وزارت اطلاعات به دنبال شناسایی اموال صاحبان موسسات مالی
سخنگوی قوه‌قضاییه در پاسخ به سوالی درباره برداشت 25 هزار میلیارد از تنخواه دولت در ارتباط با موسسات مالی و اینکه آیا این کار قانونی است، اظهار کرد: مطلب شما دروغ است. نه تا الان 25 هزار برداشته شده و نه از تنخواه دولت است. یکسری تعاونی‌های اعتبار متخلفی که از مردم سپرده گرفته بودند، تحت تعقیب قرار گرفتند و برای اینکه حق مردم پایمال نشود یا حداقل به میزان ممکن حق شان ضایع نشود، در این خصوص خود مجموعه حکومت وارد شد و نمایندگانی از سوی قوه‌ انتخاب شدند تا اینها را به نحوی کنترل و تدبیر کنند تا کمتر به مردم لطمه وارد شود.

وی تصریح کرد: تا الان افرادی که سپرده‌هایی داشتند، مبلغی پرداخت شده که از تنخواه دولت یا پول بانک مرکزی نیست بلکه بانک مرکزی یک خط اعتباری به موسسه یا بانکی که متکفل شده، داده است. تا الان هم آن مبلغی که گفتید، خط اعتباری داده نشده اما شاید تا پایان کار همین مبلغ یا قدری هم بیشتر شود.

محسنی‌اژه‌ای افزود: با جدیت زیاد شناسایی اموال ادامه دارد و در برخی موسسات تا 100 میلیون و برخی نیز تا 200 میلیون تومان به سپرده‌گذاران خود داده است. در موسسه ثامن الحجج تا 10 روز آینده، تا 300 میلیون تومان به سپرده‌گذاران پرداخت می‌شود. تدبیری صورت گرفته که در ظرف چند هفته آینده، یک مبلغ قابل توجه دیگر به همه سپرده‌گذاران این موسسات داده شود. بر اساس گزارش بانک مرکزی، برخی موسسات تا 98 درصد و برخی نیز 98 درصد و نیم با سپرده‌گذاران خود تسویه کرده‌اند و اگر طی هفته آینده نیز مبلغ دیگری داده شود، تعداد بیشتری تسویه خواهد شد. به صورت علی الحساب، یک جمعیت قابل توجهی تسویه حساب می‌شوند و تعداد محدودی از کسانی که سپرده‌شان بیش از یک میلیارد تومان است، باقی می‌ماند که تعدادشان زیاد نیست.

سخنگوی قوه‌قضاییه اضافه کرد: در جهت تسریع محاکمه متهمان نیز تلاش شده است اما مساله مهمتر، شناسایی اموال است زیرا صرف محاکمه برای مردم پول نمی‌شود. نمایندگان سه قوه از وزارت اطلاعات درخواست کردند که برای شناسایی و ردیابی اموال صاحبان سهام این موسسات یک اقدام ویژه داشته باشند.

پرونده تخلفات بازار و گرانفزوشی
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در هفته‌های اخیر برخی صحبت از گفتگوی ملی را مطرح کردند، قوه قضاییه در این زمینه قدمی برداشته است، گفت: وحدت و همدلی از ابتدا مورد تاکید بود و همه قوا و مسئولان امروز در برابر دشمن وحدت نظر دارند و هیچ کس در جمهوری اسلامی نیست که بگوید آمریکا خصم ما نیست و می‌‌شود به او اعتماد کرد.

وی ادامه داد: آمریکا از ابتدا با ما در جنگ نرم و سخت بوده و اتحاد هم حول محور قانون و ولایت فقیه بوده و قوه قضاییه هم مثل گذشته تمام تلاش خود را برای کمک به کار بسته و به دولت هم اعلام کرده در جهت فعالیت‌های اقتصادی و مبارزه با متخلفان اقتصادی با قوه مجریه همراه است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: مجلس هم اعلام کرده هر اقدامی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم است کمک می‌کند و بدانید همه این اقدامات حول محور ارزش‌های اسلام و ولایت فقیه و قانون اساسی وحدت نظر دارند.

وی در خصوص تخلفات بازار و گرانفزوشی و ارائه پرونده به قوه قضاییه گفت: تا جایی که اطلاع دارم پرونده‌ای مبنی بر گرانفروشی به ما نرسیده اما در بحث احتکار و عدم رعایت بهداشت از قبل گزارشاتی بوده و الان هم هست.

آخرین وضعیت پرونده مشایی و بقایی
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیرا اخباری مبنی بر بازداشت مشایی و بقایی و شکنجه شدن و به کما رفتن آنها در زندان و یا نامه برخی از خانواده‌های محیط زیستی منتشر شده گفت: مشایی و بقایی هر دو نفرشان هنوز بازداشت هستند.

وی ادامه داد: مشایی در بازداشت موقت برای تکمیل شدن تحقیقات پرونده‌اش است و بقایی هم دوران محکومیتش را می‌گذراند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اینکه این افراد شکنجه شده و به کما رفته باشند به هیچ وجه صحت ندارد.

اژه‌ای افزود: در مورد نامه خانواده‌ها هم من اطلاع ندارم.

خبرنگاری گفت: آقای جلایی‌پور نامه نوشته است که اژه‌ای پاسخ داد: ایشان جزو خانواده افراد دخیل در پرونده محیط زیست است؟

وی افزود: من رد نمی‌کنم که تخلفی ممکن است صورت گیرد اما حرفم این است اگر کسی ادعایی دارد شکایت کند و حتما رسیدگی می‌شود.

شکایت وکلا از فیلترینگ تلگرام
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند وقتی از فیلترینگ تلگرام می گذرد و چند وکیل دادگستری از بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کردند و این شکایت در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ اظهار کرد: شما بروید ببینید که چه شکایتی کردند تا من پاسخ بدهم. شما نمی‌دانید چه شکایتی کردند؟ شما می‌گویید که از بازپرس شکایت کردند ولی من می‌گویم که چه شکایتی کردند تا پاسخ بدهم.

علت آزادی زودهنگام برخی از افراد
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره ایجاد رعب و وحشت توسط اراذل و اوباش در فضای مجازی و اقدامات دستگاه قضایی برای تامین امنیت و اینکه چرا این افراد زود آزاد می‌شوند افزود: می‌گویند چرا برخی افراد زود آزاد می‌شوند؟ افرادی که دستگیر می‌شوند، اگر مجازات‌شان را تحمل کنند، طبیعی است که آزاد می‌شوند. مثلاً فردی به یکسال حبس محکوم می‌شود و طبعیتاً بعد از آن آزاد می‌شود اما مساله این است که آیا فرد متنبه می‌شود یا خیر؟

خروج 40 درصد از کابران تلگرام از این شبکه
سخنگوی دستگاه قضا اضافه کرد: اگر یک شبکه اجتماعی باشد که نمی‌توان جلوی وقوع جرم را در آن گرفت، باید تدبیر کرد. نمی‌شود گفت چون خارجی است، نمی‌توانیم کاری کنیم. نیروی انتظامی وظیفه دارد با جرایم مشهود و نیروهای امنیتی با جرایم غیرمشهود برخورد کنند. مواردی که جرم مشهود است، نیازی به شکایت و گزارش ندارد و فرقی نمی‌کند در فضای مجازی یا حقیقی باشد و نیروی انتظامی وظیفه دارد برخورد کند.

وی گفت: یک بخشی هم به خود مردم بازمی‌گردد که باید گزارش دهند تا این دست افراد شناسایی و تعقیب شوند.

اژه‌ای درباره فیلترینگ و اینکه مردم بسیار کم برای تبعیت از این تصمیم استقبال کرده‌اند که عدد آن به حدود یک میلیون تومان می‌رسد، گفت: همین امروز از دبیر شورای عالی فضای مجازی سوال کردم و گفتند که عدد بسیار زیاد است و 40 درصد از کابران تلگرام الان از این پیام‌رسان استفاده نمی‌کنند. اگر 40 درصد را حساب کنید، 17 میلیون می‌شود نه یک میلیون. روند هم بر اساس گزارش مسئولان ذی ربط خوب است و مهاجرت در حال انجام است و مسئولان ذی ربط در حال تلاش هستند تا هر چه سریعتر پیام‌رسان‌های داخلی را تقویت کنند.

بستگان درجه یک خاوری ممنوع‌المعامله شدند
این مقام عالی قضایی همچنین در خصوص آخرین وضعیت شناسایی اموال خاوری اظهار کرد: حکم این پرونده غیابی بود که قطعی شد. اموال ایشان از همان ابتدا توقیف و هم خودش و هم بستگان درجه یک وی ممنوع‌المعامله شدند. مردم هم اگر اطلاعی از اموال خاوری دارند، خبر دهند تا بررسی شود.

سخنگوی قوه‌قضاییه درباره نظر دستگاه قضایی درباره قانون مبارزه با پولشویی اظهار کرد: چنانچه هر چیزی در مجلس تصویب و از شورای نگهبان گذشت، ملزم به عمل آن هستیم. ضمن اینکه فعلا شورای نگهبان به ترجمه ایراد گرفته و باید از شورای نگهبان بیرون بیاید تا ببینم تکلیفی برای ما دیده شده است یا خیر. البته دستگاه قضایی نظر خود را در خصوص مواد این لایحه را داده که با برخی مواد آن موافق و برخی مواد نیز مخالف بوده است اما مهم این است که در مجلس چه تصویب می‌شود.

توضیحات محسنی‌اژه‌ای درباره تخریب ویلای وزیر کشور
وی در خصوص تخریب یکی از ویلای متعلق به آقای رحمانی فضلی و غیرقانونی عنوان شدن این اقدام بعد از تخریب گفت: اینکه می‌گویید چرا با تاخیر برای تخریب اقدام می‌شود را بارها گفته‌ام. اختلافی که بین منابع طبیعی، محیط زیست و شورای شهر و تعیین حدودها وجود دارد یکی از گرفتاری‌های جدی قوه‌قضاییه است. در هر صورت چنانچه تخلفی صورت گرفته باشد، مانع از تخریب نیست. می‌روند ساختمان‌هایی که بر خلاف قانون ساخته شده و شاکی هم دارد که عمدتا منابع طبیعی یا جهاد کشاورزی است، تخریب می‌شود. حالا آیا آن موردی که تخریب می‌شود، تخلفی صورت گرفته یا خیر؟ اگر احیانا وسایلی در خانه وجود دارد می‌خواهند خراب کنند حتما باید اخطار بدهند تا وسایل منتقل شود. ممکن است به کسی اخطار کند و سایل را برندارد که آن هم راه دارد.

محسنی اژه‌ای افزود:ساختمان‌هایی که در آن محل تخریب شدند، یک سری ادعاهایی دارند که این ادعاها را دادستان کرج اعلام کرده که در پاره‌ای موارد اختلافی است و از جمله درباره خانه وزیر کشور گفته می شود وسایلی داخل خانه بوده و اخطار نشده و آوار روی وسایل ریخته که در حال بررسی است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره رفع حصر تاکید کرد: هر وقت شورای عالی امنیت ملی تشکیل شود، اعضا نظرشان را آنجا اعلام می‌کنند. هنوز که تشکیل نشده است

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top