تاریخ انتشار: 27 مهر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 2693

حاشیه های برنا از مراسم دانشگاه تهران

من احساسات شما را خوب درک می کنم و من هم در دوره نسبت به موسوی همین احساس را داشتم و ابراز هم می کردم و از قضا کسانی هم که مرید امام بودند به دلیل سابقه ایشان از وی طرفداری می کردند. اما حال چرا خود این آدمها به بن بست رسیده اند؟

خبرنامه دانشجویان ایران: ناگهان کفشی از انتهای سالن به سمت تریبون پرتاب شد که به سر یکی از دانشجویان دختر اصابت کرد. صفار با حاضر جوابی خاص خودش گفت: لطفا علامت مدنیت نفرستید!درهمه مجالس خانم ها محترم هستند اما چرا وقتی زورتان به من نمی رسد به سر خواهران می زنید!

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازبرنا،با حضور محمد حسین صفار هرندی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست سوءتفاهم بزرگ در تالار شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران افراد وابسته به جریان موسوم به جنبش سبز شروع شعار ننگ ما ننگ ما وزیر فرهنگ ما، را تکرار کردند که صفار هرندی در پاسخ گفت: شما ظاهرا از زمان کمی عقب تر هستید و با این شعار به آقای حسینی توهین می کنید! من از هو شدن توسط شما هیچ هراسی ندارم چون دقیقا همین کار را در مورد خاتمی رئیس جمهور وقت انجام دادید. آن هم زمانی که وی اعلام کرد  رمسیر اصلاحات به انحراف افتاده اید و در پاسخ به هو کردن شما گفت: نگذارید بگویم شما را از جلسه بیرون بیندازند.

صفار ادامه داد: من احساسات شما را خوب درک می کنم و من هم در دوره نسبت به موسوی همین احساس را داشتم و ابراز هم می کردم و از قضا کسانی هم که مرید امام بودند به دلیل سابقه ایشان از وی طرفداری می کردند. اما حال چرا خود این آدمها به بن بست رسیده اند؟

دانشجویان در این زمان شعار دادند دولت کودتا استعفا استعفا، صفار در پاسخ گفت: تبعیت کردن از رای 24 میلیون رای کودتا ست یا 13میلیون رای ؟ سوال من این است که موسوی علی رغم دعوت هایی که از وی شده بود چرا در سالهای گذشته در عرصه انتخابات حضور پیدا نمی کرد ؟

صفار هرندی اضافه کرد:موسوی جواب سوال را اینگونه داده من در شرایطی حاضر می شوم که جامعه پذیرش زمینه های انقلابی را داشته باشد! اما حال به شما دانشجویان که اینقدر سنگ موسوی را به سینه می زنید بگویم که چرا که موسوی تجدید نظر کرد و وارد عرصه شد. باید گفت دولت نهم زمینه ورود موسوی را به عرصه فراهم کرد. اگر نقش دولت نهم فقط همین بوده که موسوی بتواند در سال 88 از گفتمان انقلابی استفاده کند دست مریزاد دارد.

موسوی وارد عرصه شد اما فریب خورد چرا که فکر کرد می توان با انگیزه و آرمان های انقلابی وارد صحنه شد و بعد طغیان کرد. آقایان مشارکتی مدتی بعد از حضور موسوی به وی اعلام کردند که نسخه اصلی انقلابی گری و و اسلام گرایی در حال حاضر احمدی نژاد است و شما نسخه بدلی هستید.

در این حین دانشجویان اصلاح طلب شعار می دادند مرگ بر تو مرگ برتو ، و صفار هم پاسخ داد من قابل این حرفها نیستم لااقل کسی را بگویید که ارزشش را داشته باشد.

صفار در پاسخ به شعار نصر من الله و فتح القریب مرگ بر این دولت مردم فریب گفت: حقانیت مردم را به خاطر خواسته های خود زیر پا نگذارید.

وی در ادامه اظهار داشت : کروبی مدتی قبل در نامه ای خطاب به منتظری می گوید این عناصر منحرف و لیبرال به شما نزدیک شده اند و حال شما دانشجویان شعار حمایت از آنها را سر می دهید.

صفار در ادامه گفت: من حاضرم هزینه سفر دانشجویان را به چند نقطه دور دست کشور فراهم کنم تا دانشجویان از نزدیک ببینند در نقطه ای مثل جنوب کرمان که حتی یک جاده آسفالت هم نداشت دولت نهم چه عملکردی داشت و همین امر باعث شد در این انتخابات 90 درصد مردم این شهر به احمدی نژاد رای بدهند.

در ادامه دانشجویان اصلاح طلب با شعار بسیجی ...سعی در اغتشاش در جلسه را داشتند که صفار با آرام کردن آنها اظهار داشت: چرا فقط صحبت از بعضی کشته شده ها می شود آن مردم و زنان و کودکانی که گرفتار فتنه برخی از افراد شده اند و در این میان بی گناه کشته شده اند چرا کسی از آنان صحبتی نمی کند.

در این دقایق شعار دانشجوی سهمیه همینه همینه و منافق واقعی موسوی و خاتمی شعارهایی بود که در دو طرف سالن بین دانشجویان مبادله می شد .

صفار با اشاره به انتخابات سال 76 اذعان داشت: سال 76 که مصادف بود با انتخابات ریاست جمهوری که در آن محمد خاتمی حضور داشت برخی آقایان گفتند قانون را طوری تغییر می دهیم که رفسنجانی بتواند بار دیگر رئیس جمهور شود اما مردم که از گرفتاریهای آن زمان به ستوه آمده بودند منتظر تغییر بودند .خاتمی آمد اما دوستان اصلاحات نتوانستند از فرصت به وجود آمده استفاده کنند و سال 80 مردم فهمیدند که باید از اصلاح طلبان قطع امید کرد. همان طور که می دانیم در سالهای اخیر نیز اصلاح طلبان در اکثر انتخابات با شکست مواجه شدند.

در این میان دانشجویان شعارهایی دادند که صفار گفت : دوستان استادیومی از خودتان سوال کنید وقتی سال 76 بعد از اعلام نتایج انتخابات کاندیدای مغلوب به کاندیدای پیروز تبریک گفت چرا سال 88 جناح مخالف این کار را نکرد این دیکتاتوری نیست؟

ناگهان کفشی از انتهای سالن به سمت صفار پرتاب شد که این  به سر یکی از دانشجویان دختر اصابت کرد. صفار با حاضر جوابی خاص خودش گفت: لطفا علامت مدنیت نفرستید!

وی ادامه داد: درهمه مجالس خانمها محترم هستند اما چرا وقتی زورتان به من نمی رسد به سر خواهران می زنید.

در این میان دانشجویان بسیجی شعار دادند آزادی اندیشه با لنگه کفش نمی‌شه .

در مقابل سبزپوش ها شعار می دادند آزادی اندیشه با ریش و پشم نمیشه .

صفار در پاسخ به آنها گفت: این ریش و پشمی ها یک سری از پیروان خط امام هستند که آقای خاتمی شما نیز از آن دسته است. که در این میان سبزپوش هایی که کم آوردند و دیدند در دیالوگ با صفار هرندی بازنده هستند جلوه دیگری از احترام به مخالف را  با شعار صفار برو گمشو نمایان کردند.

صفار هم پاسخ داد : من از هو کردن شما ناراحت نمی شوم چون شما با دوستان خود نیز این گونه برخورد می کنید من مطمئن هستم ما روزی با یکدیگر به توافق خواهیم رسید اما با کسانی که شما رادر پشت پرده تحریک می کنند هرگز .

وی در پاسخ به شعار مرگ بر روسیه برخی از دانشجویان گفت: تمامی ذلت های ما از جانب آمریکا است .

وی همچنین در پاسخ به شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران که در سالن طنین انداز شده بود گفت: نه غزه نه لبنان یعنی در مقابل امام ایستادن . که دانشجویان اصولگرا نیز پاسخ دادند هم غزه هم لبنان جانم فدای اسلام.

وزیر پیشین فرهنگ ارشاد اسلامی گفت: همه ما شعار مرگ بر دیکتاتور را سر می دهیم اما باید دید که دیکتاتور چه کسی است از نظر دولت آمریکا حاکم عربستان که بدون رای مردم انتخاب شده دیکتاتور نیست. ولی اگر دولت توسط رای مردم انتخاب شده باشد دیکتاتور است.

وی در پاسخ به هجمه شعارهای کسانی که نوارهای و ربانهای سبز رنگ داشتند و روی سر گرفته بودند گفت:من شعارهایی را که می دهید متناسب با قدرت استدلال خود دریافت می کنم. چطور جرج بوش که با تقلب سر کار آمد دیکتاتور نیست اما کسی که با تفاوت 11 میلیونی پیروز انتخابات شد دیکتاتور است؟

در این حین  سبز پوش ها با هو کردن صفار وی را بی سواد خواندند.

وی نیز با خونسردی گفت: این سخنان که سواد لازم ندارد . سخنانی بدیهی و آشکار است.

وی همچنین درپاسخ به شعار هر کی که بی سواده با احمدی نژاده گفت: شما می توانید به راحتی میانگین سواد دولت احمدی نژاد را بادولتهای قبلی مقایسه کنید که در این میان ناگهان دانشجویان شعار کردان کردان سر دادند.

وی پاسخ داد : بله کردان ، کردان سوتی دولت نهم بود در مقابل سوتی دولت خاتمی.

دانشجویان ناگهان فریاد زدند : دکتر خاتمی ، دکتر خاتمی .

وی اظهار داشت: من برای آقای خاتمی احترام قائلم و منظورم هم ایشان نبود بلکه یکی از اعضای کابینه ایشان بود. اما حال که شما خودتان به سراغ ایشان رفتید باید بگویم همانطور که ایشان خودشان هم اعلام کردند دکتر نیستند و تا چند سال قبل ایشان را دکتر صدا می زندند و مدرک دکترا هم ندارد.

صفار در واکنش به شعار مرگ بر دیکتاتور دانشجویان گفت: باز هم می گویم در این خصوص باهم مشترک هستیم اما بروید و دیکتاتورهای عالم را بشناسید.

وی خطاب به دانشجویان گفت: شما باید جوابگوی دوستان خود که شما را به بی دینی متهم می کنند باشید .عزت الله سحابی ، عبدالکریم سروش . بهاءالدین خرمشاهی خطاب به سروش می گوید: فدایت شوم آنچه که اخیرا از شما منتشر شده بوی شرک و کفر می دهد. آقای سروش در زمان انتخابات مرجع فکری تیم کروبی بود.
در این حین دانشجویان شعار می دادند بسیجی حیا کن مفت خوری را رها کن،بسیجی واقعی همت بود و باکری.

صفار اظهار داشت : بله اسطوره های واقعی همت و باکری هستند اما این برادر عزیز مان که دیروز به شهادت رسید در میدان جنگ هم پیمان همت و باکری بود.

وی خطاب به دانشجویان گفت: دوستان عزیز شما دلهایتان پاک است مبادا بچه هایی که در کنار همت و باکری بودند را به آمریکا بفروشید.

دانشجویان شعار می دادند بسیجی جنگ نرفته دنبال پول نفته .

صفار گفت: پول نفت را بروید در سالهای 70 و 80 و سوابق شرکت پتروپارس جستجو کنید .ای کاش چنین پرونده ای گشوده نمی شد و آبروی ما جلوی نروژی ها نمی رفت. این پرونده که اسناد آن نیز موجود است وسیله ای برای خوار شدن ایران در چشم جهانیان شد.

وی در پایان در واکنش به شعارهایی که از جانب دانشجویان اصلاح طلب داده می شد و پاسخ هایی که از سوی دانشجویان بسیجی دریافت می کردند گفت: با کمک خدا شما لال بسیجی ها شده اید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top