تاریخ انتشار: شنبه 1397/04/02 - 14:15
کد خبر: 270114

مقایسه دو پرچمدار رقیب، Galaxy S9 و iPhone X +تصاویر

دو گوشی پرچمدار Galaxy S9 و iPhone X هر کدام ویژگی‌هایی دارند که یکی را از دیگری متمایز می‌کند، در اینجا به مقایسه این ویژگی‌ها پرداخته‌ایم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ گوشی‌های پرچمدار سامسونگ، Galaxy S9 و S9 Plus با قابلیت‌های جدید برای رقابت با تاجدار اپل، iPhone X پا به عرصه رقابت گذاشتند. مهمترین ویژگی قابل رقابت، دوربین‌ این دو پرچمدار است اما باید این را در نظر گرفت که تاجدار اپل به این راحتی‌ها از صدر فهرست پایین نمی‌آید و جزو گوشی‌های پرفروش بوده و هست. همین مسائل باعث شده است تا تصمیم درباره خرید این دو پرچمدار برای همه سخت شود. در اینجا چند ویژگی از این گوشی‌ها را برای شما ارائه و مقایسه کرده‌ایم تا بتوانید راحت‌تر درباره آنها تصمیم بگیرید.

قیمت
اولین و مهمترین مسئله‌ای که هرکس به آن توجه ویژه‌ای دارد، قیمت است که سامسونگ در این زمینه از رقیب خود پیش است. ارزان‌ترین iPhone X در بازار آمریکا به قیمت 999 دلار به فروش می‌رسد و قیمت آن در بازار ایران حدود 8.5 میلیون تومان است. این قیمت هنگام خرید پرچمدار سامسونگ به دو مدل اختصاص می‌یابد که برای خرید Galaxy S9 حدود 720 دلار در بازار آمریکا (حدود 6 میلیون تومان) و برای S9 Plus باید 840 دلار (6.5 میلیون تومان) پرداخت کنید. این دو مدل هم برای نمونه‌های 64 گیگی دو دستگاه هستند اما باید این را هم در نظر داشت که با اضافه کردن کارت حافظه می‌توانید میزان ذخیره دستگاه را افزایش دهید.

دوربین
S9 دوربینی با یک حسگر دارد که در دستگاه S9 Plus این دوربین در پشت دستگاه شبیه iPhone X، جای خود را به یک دوربین دوگانه داده است. دوربین S9 Plus دارای حسگر 12 مگاپیکسلی واید و 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو است. تکنولوژی استفاده شده در S98 Plus همانند Note 8 است و با آن می‌توانید هنگام عکسبرداری میزان وضوح تصویر را مشخص کنید. از طرف دیگر، iPhone X فناوری Portrait Lighting را روی حسگر دوربین خود دارد که به شما اجازه می‌دهد آپشن‌های مختلفی را هنگام و بعد از عکس گرفتن داشته باشید. در ادامه مقایسه لنزهای S9 Plus و iPhone X را مشاهده کنید.

نکته جالبی هم که دوربین Galaxy S9 دارد، دیافراگم قابل تغییر آن است که به شما اجازه می‌دهد میزان روشنایی تصاویر را با توجه به نور محیط تنظیم کنید.

جک هدفون
جک هدفون از ویژگی‌هایی است که سامسونگ در آن می‌تواند برنده باشد. سامسونگ روی پرچمدار خود جک هدفون تعبیه کرده است در صورتی که این جک هدفون، جک رایج در تلفن‌های همراه روی iPhone X وجود ندارد. لازم است برای وصل کردن یک هدفون به iPhone X از دانگل لیتنینگ اپل و یا بلوتوث دستگاه استفاده کنید.

سیستم عامل و زیست بومی بودن
مقایسه Android Oreo 8.1 با iOS 11 تقریبا مانند مقایسه سیب‌ با پرتقال است اما عوض کردن این دو با یکدیگر تصمیم بزرگی است که اگر به یکی از آن‌ها عادت کرده باشید، عادت کردن به سیستم عامل دیگر برای شما سخت خواهد بود. ترجیح دادن اینکه کدام سیستم عامل برای شما بهتر است بستگی به نظر خودتان دارد. باید این را هم در نظر گرفت که هر کدام از برنامه‌ها یا فیلم‌هایی که روی یک سیستم عامل بگیرید دیگر روی سیستم عامل حریف نمی‌توان داشت.

طراحی
بدنه هر دو پرچمدار از شیشه و فلز ساخته شده‌است. گوشی‌های S9 دارای صفحه خمیده هستند. قاب گوشی‌های iPhone X از بالا تا پایین باریک‌ترند و در قسمت بالا یک قسمت برای ناچ در نظر گرفته شده است. iPhone X در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای تولید می‌شود در حالی که S9ها با رنگ‌های مشکی، آبی کورال، بنفش و خاکستری تیتانیومی تولید شده‌اند.

حسگر اثر انگشت
هیچ‌کدام از این دو گوشی دارای حسگر اثر انگشت پشت صفحه نمایش نیستند اما S9 حسگر خود را نسبت به نسل قبلی پرچمدار خود در پشت قاب نگه داشته است اما نسبت به نسل قبل خود در موقعیت بهتری قرار گرفته است. بر خلاف دستگاه‌های سامسونگ، iPhone X حسگر اثر انگشتی ندارد و برای باز کردن قفل دستگاه باید از Face ID یا رمز عبو استفاده کرد. اگر در نظر دارید که گوشی شما حسگر اثر انگشت داشته باشد، باید در این رقابت سامسونگ را برنده اعلام کرد.

سنسور تشخیص چهره
هر دو پرچمدار کمپانی‌های سامسونگ و اپل دارای سنسورهای تشخیص چهره هستند که می‌توان از آن‌ها برای باز کردن قفل دستگاه استفاده کرد اما تکنولوژی در این دو پرچمدار متفاوت است. iPhone X از تکنولوژی عمق حقیقی بهره می‌برد که در آن دوربین جلوی دستگاه نقشه‌ای سه‌بعدی از چهره شما تهیه می‌کند و هر دفعه برای باز کردن دستگاه از آن استفاده می‌کند. اپل ادعا می‌‎کند این ویژگی از تاچ‌آی‌دی امن‌تر است. S9 و S9 Plus از اسکن هوشمند استفاده می‌کنند. این تکنولوژی ترکیبی از اسکن قرنیه چشم و تشخیص چهره است که نیاز به نقشه برداری از صورت در این فناوری نیست. اسکن هوشمند به راحت باز کردن قفل گوشی کمک می‌کند. با این وجود امنیت باز کردن قفل گوشی در گوشی‌های اپل مخصوصا iPhone X از سایر گوشی‌‌ها بهتر است و این گوشی می‌تواند رقابت را به نفع خود به پایان برساند.

جمع‌بندی
هر دو گوشی یک سری قابلیت‌هایی دارند که رقیب ندارد و می‌تواند به عنوان مزیت برای خرید آن‌ها در نظر گرفته شود. به عنوان مثال برای سامسونگ می‌توان به ظرفیت حافظه و جک هدفون اشاره کرد و در iPhone X می‌توان دست روی امنیت باز کردن قفل گوشی گذاشت. در هر صورت با توجه به ویژگی‌های هر دو گوشی، باید هدف از خرید گوشی‌ بررسی و سپس گوشی مناسب انتخاب شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top