تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/04/06 - 00:46
کد خبر: 270571

همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران با مرکز پزشکی اراسموس هلند

تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز پزشکی دانشگاه اراسموس (Erasmus MC) هلند در راستای توسعه تعاملات علمی و دانشگاهی امضاء شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، این تفاهم‌نامه طی دیدار روز دوشنبه ۴ تیر ماه دکتر عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیران دانشگاه با دکتر Jan Nowen و دکتر توکامه محمودی نمایندگان مرکز پزشکی دانشگاه اراسموس هلند به امضاء رسید.

دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به قابلیت های دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این مجموعه به عنوان نماد آموزش عالی در ایران هم اکنون ۱۱ دانشکده، ۱۶ بیمارستان آموزشی، ۱۰۶ مرکز تحقیقاتی، ۱۳ هزار دانشجو و یک هزار و ۹۰۰ عضو هیأت‌ علمی دارد.

وی دانشکده‌ها، هفت بیمارستان عمومی و ۹ بیمارستان تخصصی دانشگاه را معرفی کرد و بیان داشت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این دانشگاه به حدود ۳ میلیون بیمار در جنوب تهران خدمات ارائه می‌دهند.

کردی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران نزدیک به ۶۰ مجله علمی در زمینه‌های مختلف علوم منتشر می‌کند و بیش از ۸ درصد مقالات ISI کشور به این مجموعه اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران طی سال‌های اخیر در حوزه بین‌الملل موفق به همکاری با مراکز علمی، دانشگاهی و سازمان‌های بین‌المللی متعددی شده است، افزود: این تعاملات منجر به عقد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای همکاری و تبادل اساتید و دانشجویان شده است.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به گواهی اعتباربخشی بین‌المللی دانشگاه و تمدید آن توسط موسسه ASIC تا سال ۲۰۲۱ گفت: این در حالی است که هم اکنون ۸۴۵ دانشجوی بین‌المللی از ۴۵ کشور در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی ضمن تشریح رتبه دانشگاه در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی، نسبت به همکاری‌های مشترک آموزشی، تحقیقاتی و تبادل اساتید و دانشجویان با مرکز پزشکی دانشگاه اراسموس هلند اعلام آمادگی کرد.

دکتر Jan Nowen، نیز به معرفی مرکز پزشکی دانشگاه اراسموس پرداخت و گفت: این مجموعه متشکل از دانشکده پزشکی و سه بیمارستان دانشگاهی است. فعالیت‌های اصلی مرکز در سه حوزه درمان، آموزش پزشکی و تحقیقات و نوآوری است و بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دانشجو در مرکز پزشکی دانشگاه اراسموس تحصیل می کنند.

نماینده مرکز پزشکی دانشگاه اراسموس هلند افزود: بیمارستان‌های دانشگاهی وابسته به این مرکز مجهز به یک هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی و ۱۲۰ تخت آی سی یو هستند.

دکتر Nowen تمرکز اصلی تحقیقات مرکز پزشکی دانشگاه اراسموس هلند را بر روی مباحث پزشکی دانست و اضافه کرد: طی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ بیش از ۷۶۴ مقاله مشترک در حوزه سلامت میان دو کشور ایران و هلند به چاپ رسیده است.

نماینده مرکز پزشکی دانشگاه اراسموس هلند ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز آموزش پزشکی اراسموس در این بازه زمانی ۵۰ مقاله مشترک منتشر کرده‌اند.

وی با تشریح زمینه‌های همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: اجرای برنامه‌های آموزشی با اساتید راهنمای مشترک، برگزاری دوره‌های منجر به مدرک مشترک و تبادل اساتید و دانشجویان می‌تواند در سرفصل‌های همکاری دو مجموعه تعریف شود.

در این نشست تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک با حضور دکتر کریمی، رئیس دانشگاه و دکتر Jan Nowen به نمایندگی از رئیس مرکز آموزش پزشکی دانشگاه اراسموس، منعقد شد و راه‌اندازی دپارتمان ارگانوئید و توموروئید در مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه مورد تأکید قرار گرفت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top