تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/05/08 - 08:59
کد خبر: 275368

معرفی رشته‌های دانشگاهی در آستانه انتخاب رشته کنکور سراسری/۳۵

آینده شغلی و بازار کار در رشته مدیریت مالی

مدیران مالی در سازمانها و شرکت های مختلفی از جمله بانک ها، شرکت های بیمه، سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی کار می کنند. به عبارت دیگر تمامی شرکت ها به منظور رشد و بقاء خود به مدیریت مالی یعنی افزایش سود و افزایش دارایی های شرکت نیاز دارند. در شرکت های کوچک تر این نقش بر عهده مدیر عامل و حسابدار شرکت است و در شرکت های بزرگ که دارای بخش مالی مجزایی است این وظیفه بر عهده مدیر مالی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کنکور سراسری سال ۹۷ با حضور بیش از یک میلیون داوطلب در تیرماه برگزار شد، و حالا داوطلبان منتظر اعلام نتایج و انتخاب رشته تحصیلی خود در مقطع کارشناسی هستند. در این میان اصلی ترین دغدغه این روزهای داوطلبان و خانواده ها انتخاب یک رشته آینده دار و مناسب برای بازار کار است. خبرنامه دانشجویان ایران به همین بهانه به معرفی رشته های موجود در دوره کارشناسی کرده است.

۱.گروه ریاضی/مدیریت مالی

درآمد مدیر مالی
در مجموع بر اساس گزارش های مختلف و مصاحبه با شاغلین در این حوزه می توان برداشت کرد که مدیران مالی از درآمد نسبتا خوبی در مقایسه با سایر مشاغل و به ویژه سایر مشاغل مالی و حسابداری برخوردارند. البته به این نکته توجه شود که یک مدیر مالی حرفه ای که حقوق قابل توجهی نیز دریافت می کند حتما دارای سوابق کار طولانی در این حوزه می باشد.

در جدیدترین پژوهش صورت گرفته توسط تعدادی از متخصصان شغلی کشور، گروه های مختلف شغلی از نظر درآمدی مورد بررسی قرار گرفته اند. بر این اساس متوسط حقوق و درآمد مدیر مالی در گروههای شغلی مختلف استخراج شده است.

مطابق با این تحقیق حقوق مدیر مالی که در حوزه های مختلف مشغول بکار است، در شرکتهای کوچک به طور متوسط بین ۱۰۰۰۰۰۰تومان تا ۱۲۰۰۰۰۰۰تومان و در شرکتهای بزرگ بین ۱۵۰۰۰۰۰تومان تا ۱۴۹۰۰۰۰۰تومان می باشد.

البته توجه داشته باشید که این تفاوت درآمدها به میزان سابقه کاری، تجربه و تخصص افراد، حوزه های مختلف کاری، نوع شرکت، شهر محل کار و .... بستگی دارد.

تحقیق بالا روی شاغلانی که در استخدام شرکت یا سازمانی (اعم از دولتی یا خصوصی) می باشند، صورت گرفته است. در مورد افرادی که کارآفرین هستند و کار مستقلی در حوزه تخصصی شان، راه اندازی کرده اند، شرایط متفاوت است و آنها با توجه به میزان فعالیت، تخصص، تلاش و پشتکارشان، درآمدهای متفاوتی دارند.

درآمد مدیر مالی در برخی از کشورهای جهان به شرح زیر است
استرالیا - میزان متوسط درآمد سالیانه ۸۸.۵۰۰ دلار (قبل از کسر مالیات) می باشد.

بازار کار ، آینده شغلی، فرصت های استخدامی و درآمد مدیر مالی در ایران و سایر کشورها
مدیران مالی در سازمانها و شرکت های مختلفی از جمله بانک ها، شرکت های بیمه، سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی کار می کنند. به عبارت دیگر تمامی شرکت ها به منظور رشد و بقاء خود به مدیریت مالی یعنی افزایش سود و افزایش دارایی های شرکت نیاز دارند. در شرکت های کوچک تر این نقش بر عهده مدیر عامل و حسابدار شرکت است و در شرکت های بزرگ که دارای بخش مالی مجزایی است این وظیفه بر عهده مدیر مالی قرار می گیرد. 

به طور کلی با توسعه  بخش خصوصی در کشور و همچینن کاهش اتکای دولت به درآمدهای نفتی در سال های آتی، پیش بینی می شود توجه شرکت ها به مدیران مالی بیش از پیش معطوف گردد و تقاضای بازار برای استفاده از خدمات تخصصی آن افزایش یابد و اما متآسفانه اطلاعات و آمار دقیقی در این حوزه وجود ندارد.

وضعیت استخدام این شغل در برخی کشورهای جهان به شرح زیر است
آمریکا - پیش بینی می شود میزان استخدام مدیران مالی بین سالهای ۲۰۱۰تا ۲۰۲۰، به میزان ۹% رشد خواهد داشت. در حالی که متوسط این رشد برای همه مشاغل ۱۴% می باشد.

استرالیا - در بازه زمانی ۵سال قبل، میزان استخدام مدیران مالی ۸.۲ درصد رشد داشته و برای سال های آتی نیز رشد متوسطی پیش بینی شده است.

توانایی های مورد نیاز و قابل توصیه
توانایی تجزیه و تحلیل بالا، تمرکز، دقت، روابط عمومی خیلی خوب و توانایی مدیریت بحران از مهارت‌های لازم برای موفقیت در این رشته می باشند.

امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر
امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکتری وجود دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1399/06/22 - 12:06

توضیحات بسیار مفیدی بود ممنون
تورهای مسافرتی آفری
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top