تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/05/09 - 20:28
کد خبر: 275686

مصاحبه با سئوکار تقی مولوی با بیش از ۳۰۰ پروژه موفق

برای بیشتر کسب و کارهای محلی، پیشنهاد من کار روی سئو محلی یا همون Local Seo هست. مثلا شرکت اینتن که در سعادت آباد است در کلمه کلیدی "طراحی سایت سعادت آباد" صفحه اول گوگل است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چقد طول می کشد تا یک سئوکار خوب شویم؟؟ در این مقاله به مصاحبه با متخصص سئو تقی مولوی پرداخته ایم و در مورد آغاز کار او در زمینه سئو، ابزارهای سئو که هر روز با آنها سر و کار دارد و پروژه هایش را با این ابزارها تحلیل میکند پرسیده ایم. با ما همراه باشید.

تقی مولوی بیش از 6 سال در زمینه سئو سایت تخصص دارد و پروژه های زیادی را در این زمینه با موفقیت به اتمام رسانده است.

به صورت ویژه در زمینه سئو ، با برندهای معتبری همچون سامسونگ، بانک صادرات، ال جی، همراه اول و .. به عنوان مدیر سئو و آموزش سئو همکاری کرده است و با استراتژی درست سئو، بازدید طبیعی و مفید برای وب سایتهای این کسب و کارها فراهم کرده است.

در حال حاضر او مدیریت برند اینتن در ایران و باکو که در زمینه سئو و طراحی سایت فعالیت انجام می دهند را عهده دار است.

آیا می توانید توضیح مختصری در رابطه با سابقه خود در زمینه سئو و اینکه چطور یک سئوکار خبره شدید بدهید؟ با مطالعه خود آموزها، شرکت در سمینارها و فیلم های آموزشی و ...؟

خب شروع کار من در زمینه سایت و کسب و کار های اینترنتی مستقیما با سئو نبود. میشه گفت کارهای زیادی رو تجربه کردم. سال 86 در شرکت هاستینگ آراز دیتا مشغول به کار بودم. بعد از اون ادمین وب سایت پیام نور و بعد  شرکت سهند تبریز و اتوماسیون صنعتی و کار با پرتال ها و .... بگذریم شمردنشون خارج از حوصله این مصاحبه خواهد بود.

بعد از تجربه های متفاوت وارد شرکت نونگار شدم که کار اصلی شون طراحی سایت است و من به عنوان مدیر سئو تو این شرکت فعالیت کردم. اگر چک کنید همچنان در کلمه طراحی سایت در صفحه اول گوگل هست. :)

سال 93 به فکر تاسیس شرکتی در حوزه طراحی سایت افتادم. که میشه گفت نقطه عطف کار من بود. شرکت اینتن( https://inten.asia ). با جمع کردن یک تیم حرفه ای هم در زمینه طراحی سایت و هم در زمینه سئو سایت فعالیت کردیم. پروژه های زیادی رو در زمینه های مختلف از "تور لحظه آخری" گرفته تا "دستگاه تصفیه آب" و "پرستار سالمند"، گرفتم و تا روزی که با موفقیت تمومشون کنم پیگیرشون بودم.

به تازگی یعنی فروردین 97 هم شعبه دوم اینتن رو در باکو با همکاری چنتا دوست خوب تاسیس کردم.

یک روز عادی برای شما و تیم شما تو شرکت اینتن چطور میگذره؟

خب کارمندان شرکت  برای ما در اینتن  اولویت هستند و بعد از کارمندان مسلما مشتری ها. هر روز بعد از اینکه جویای حال کارمندان شدم راجع به مشتری ها و نحوه پیشرفت برنامه کاری هر مشتری با کارمند مسئول صحبت میکنم.

همانطور که میدونید الگوریتم های گوگل مدام در حال بروزرسانی هستند، پس بخشی از وقتم هم صرف مطالعه در زمینه اخبار سئو میشه. زمانی رو هم صرف چالش های جدید میکنم. بذارید قبل از اینکه بپرسید این چالش های جدید چی هستن خودم جوابتون رو بدم. چالش های جدید مثل رقیب جدید، کلمات کلیدی جدید و به نسبت سخت، آنالیز سایت مشتری ها، پلن ها و استراتژی های متفاوت و متناسب با هر کسب و کار خاص و کلی چالش های دیگه.

جالب ترین جنبه کار در سئو برای شما چیست؟

برنده شدن

به نظر میرسه کارهایی مثل به کار بردن کلمات کلیدی در عنوان و اولین پاراگراف و ... روز به روز کم ارزش تر میشن و در عوض مورادی مثل بک لینک روی رتبه وب سایت تاثیر دارند. اگر شما به عنوان یک متخصص سئو بخواهید تاکتیک های سئو رو به کار ببرید، چگونه بر اساس اولویت اونهارو لیست می کنید؟

خب با توجه به حجم بالای پروژه هایی که تا به امروز انجام دادم میتونم بگم سئو چیز پیچیده ای نیست ولی خیلی خیلی نکات ریز و درشتی داره که باید در نظر گرفت. بخاطر همین من پروژه های سئو رو به دو بخش تقسیم میکنم:

  1. بروز رسانی و بالا بردن ارزش : اگر به سئو مثل یک پازل نگاه کنیم، سایت هایی که در این دسته قرار میگیرند سایتهایی هستند که اکثر قطعات پازل رو دارند و ممکنه بعضیاشون رو گم کرده باشن. اضافه کردن همین قطعات باعث موفقیت این وب سایتها میشه. برای مثال پروژه ای رو داشتیم کارش فروش نمونه سوال کنکور بود ولی روی کلمه کلیدی مثل دانلود رایگان کتاب فیزیک 3 کار کرده بودن، درسته که این کلمه کلیدی باعث بازدید گرفتن برای اون وب سایت میشد ولی نتیجه و تاثیری تو فروش نمونه سوالات نداشت پس استراتژی انتخاب کلمات کلیدی این مشتری اشتباه بود.
  2. ایجاد تقاضا :  داستان این پروژه ها به این صورته که سئو و بهینه سازی این وب سایتها به صورت درست و کامل انجام شده و دست بردن تو کلمات کلیدی ممکنه تاثیر منفی بذاره. ولی از طرفی فروش و بازدهی ای که مدیر وب سایت می خواسته میسر نشده. خب اینجا نیاز به استراتژی جدید و خلاقانه کاملا مشهود است.

برای شرکت هایی با تیم فروش کوچک و یا در اصطلاح ضعیف، استارت آپ های کوچک و یا فروشگاه های اینترنتی کوچک، چه استراتژی سئو و بهنیه سازی ای را پیشنهاد میکنید؟

برای بیشتر کسب و کارهای محلی، پیشنهاد من کار روی سئو محلی یا همون Local Seo هست. مثلا شرکت اینتن که در سعادت آباد است در کلمه کلیدی "طراحی سایت سعادت آباد" صفحه اول گوگل است.

 ولی کسب و کار هایی که نیاز به جستجوی طبیعی و در اصطلاح سنتی دارند باید برای افزایش رتبه خود در اینترنت تلاش کنند و برنامه سئو داشته باشند. به ویژه اگر استارت آپ هستند.

خرید بک لینک –  میشه گفت خرید بک لینک برای مدیر وب سایت گران تمام می شود، به نظر شما خرید بک لینک برای دیده شدن سایت و بالا بردن رتبه کار خوبی است؟

خرید بک لینک بر خلاف قوانین گوگل است و 6 دنگ حواس الگوریتم پنگوئن به بک لینک های شما، تعداد و کیفیتشون هست. پس از خودتان بپرسید ارزشش رو داره؟

شما در زمینه دوره های آموزش سئو هم فعالیت میکنید، توضیحی در این مورد می دهید؟

همونطور که گفتم سئو نکات ریز و درشتی داره. اکثرا مخاطبان دوره های من کسانی هستند که وب سایت دارند و این کمی کار من رو راحت میکنه چون لزومی نداره آموزشم رو از صفر شدم و توضیح بدم که المان هایی مثل تگ H1 چیه و .... سر فصل آموزش های من سئو داخلی یا ON Page Seo  سئو خارجی یا Off Page Seo  و استراتژی سئو هست. که البته هر کدوم برای خودشون مقوله طولانی هستند و حرف برای گفتن زیاد است.

از چه ابزارهای اصلی که در سئو استفاده میکنید ؟

پیشنهاد شما برای مدیران کسب و کارهایی که قصد دارند در زمینه سئو سایت هم تبهر داشته باشند چیست؟

اول از همه از خودتان بپرسید مسیر و هدف من چیست؟ کار تخصصی یا کار عمومی؟ اگر می خواهید یک مدیر ارشد سئو باشید باید با سئو زندگی کنید و نفس بکشید. اگر آرزوی مدیر بازاریابی دیجیتال شدن یا همان دیجیتال مارکتینگ را دارید باید اطلاعاتی درباره سئو داشته باشید و بدانید که در کدام قسمت کارتان سئو کارآمد است.

برای کسانی که تا به حال هیچ زمینه ای در سئو نداشته اند ولی می خواهند وارد این کسب و کار شوند چه پیشنهادی دارید؟

میشه گفت پیش نیازهای رسمی و ثبت شده ای برای ورود به عرصه سئو وجود ندارد ولی بد نیست قبل از ورود به این عرصه به 4 سوال زیر پاسخ دهید:

  1. آیا من در اصطلاح computer savvy هستم؟ یعنی مهارت کار با کامپیوتر را دارم؟ برای مثال می توانم جستجوهای حرفه ای در گوگل انجام دهم؟
  2. آیا من قادر به پذیرش و تسلط مفاهیم جدید هستم؟ (SEO یک علم در حال تغییر است)
  3. آیا فکر و ایده های خلاقانه دارم؟
  4. آیا روحیه برنده شدن دارم و دوست دارم برنده شوم؟

اگر پاسخ شما به 4 سوال بالا مثبت است ورود شما به دنیای سئو را تبریک میگویم.

منبع: inten.asia

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top