تاریخ انتشار: شنبه 1397/05/27 - 13:04
کد خبر: 278336

نتیجه اعتماد محمد مصدق به آمریکا؛

«۶۰ ثانیه با تاریخ» با موضوع خسران اعتماد به آمریکا

اعتماد محمد مصدق، نخست‌وزیر وقت به آمریکا، سرآغاز تحمیل خسارت‌های بسیاری به ملت ایران شد که کودتای 28 مرداد 1332 و پس از آن، انعقاد قرارداد کنسرسیوم و ملی‌زدایی از نفت ایران از جمله خسارت‌های این اعتماد به آمریکا بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اعتماد به آمریکا، در طول تاریخ، خسارت‌های فراوانی برای ملت ایران به همراه داشته است. یکی از این موارد، به دوران مبارزات مردم ایران برای ملی کردن صنعت نفت باز می‌گردد؛ جایی که اعتماد محمد مصدق، نخست‌وزیر وقت به آمریکا، سرآغاز تحمیل خسارت‌های بسیاری به ملت ایران شد که کودتای 28 مرداد 1332 و پس از آن، انعقاد قرارداد کنسرسیوم و ملی‌زدایی از نفت ایران از جمله خسارت‌های این اعتماد به آمریکا بود.

چهارمین قسمت موشن‌گرافیک 60 ثانیه با تاریخ، با عنوان خسران اعتماد به آمریکا، به بررسی خسارت‌های اعتماد مصدق به آمریکا در دوران نهضت ملی کردن نفت ایران می‌پردازد.


نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top