تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/05/29 - 23:07
کد خبر: 278819

۹ مرکز علمی کاربردی لرستان منحل شد

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان از انحلال ۹ مرکز این دانشگاه خبر داد و گفت: تلاش داریم ۲ تا ۳ مورد از این مراکز را با واگذاری به بخش خصوصی، احیاء کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سعید فرح بخش ظهر امروز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی لرستان آغاز شده است، اظهار داشت: پیش بینی می کنیم ۳ هزار دانشجو جذب دانشگاه علمی کاربردی استان شوند.

واگذاری مراکز منحل شده به بخش خصوصی

وی از راه اندازی ۴ رشته جدید کارشناسی و ۴ رشته جدید کاردانی در لرستان خبر داد و افزود: بر اساس قانون ۹ مرکز دولتی دانشگاه علمی کاربردی لرستان منحل شدند، تلاش می کنیم ۲ تا ۳ مورد از این مراکز را با واگذاری به بخش خصوصی، احیاء کنیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی حالت سیالیت دارد و رشته های ما هر سال می توانند تغییر کنند، تصریح کرد: رشته هایی که داوطلب ندارند تعطیل می شوند و بر اساس تقاضا رشته های جدید را ایجاد می کنیم.

فرح بخش با اشاره به اینکه ۲ مرکز نوآوری در دانشگاه علمی کاربردی لرستان ایجاد کرده ایم و وام ۵۰ میلیون تومانی با سود دو درصد در این مرکزها ارائه می شود، ادامه داد: این تسهیلات به منظور پرورش ایده های جدید ارائه می شود.

وی با تاکید بر اینکه ما سیاست سطح بندی مراکز علمی کاربردی استان را دنبال می کنیم، افزود: اقدام لازم در این راستا انجام شده و نتایج آن اعلام خواهد شد، بر این اساس مراکز در سه سطح سبز و زرد و قرمز تقسیم می شوند.

مراکز سطح ۳ اگر خود را ارتقاء ندهند، تعطیل می شوند

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با تاکید بر اینکه مراکز سطح سه مراکزی هستند که کیفیت لازم را ندارند و باید خود را اصلاح کنند و اگر تغییرات لازم را نداشته باشند، ممکن است تعطیل شوند، افزود: دو سال قبل ۱۱۰۰ مرکز علمی کاربردی در کشور داشتیم و االان ۶۰۰ مرکز داریم و ۵۰۰ مرکز ما منحل شدند.

فرح بخش با اشاره به اینکه ۲۰۰ مرکز علمی کاربردی را خود دانشگاه تعطیل کرد، به دلیل اینکه کیفیت لازم را نداشتند، گفت: در بخش رفاهیات نیز رفاه کارت دانشجویی صادر می کنیم که دانشجویان برای تغذیه استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه یک کلینیک کارآفرینی در دانشگاه علمی کاربردی لرستان ایجاد کرده ایم و ۵ ماه است فعالیت می کند، تصریح کرد: ارائه خدمات مشاوره ای به عموم مردم و دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی، رسالت این کلینیک کارآفرینی است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان خاطرنشان کرد: در این کلینیک کارآفرینی به کارآفرینان و داوطلبانی که می خواهند به دنبال کسب و کار باشند مشاوره می دهیم و حماینت هم می کنیم تا رشد یابند؛ بر این اساس دانشجویان بعد از مدتی راه خود را پیدا می کنند، عمده هدف ما در این کلینیک کارآفرینی فرهنگ سازی است.

فرح بخش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۱۰ هزار دانشجو در ۳۱ مرکز آموزشی استان داریم، البته تعداد این مراکز به ۱۷ مورد خواهد رسید، اظهار داشت: ۳۲ هزار نفر از مراکز علمی کاربردی لرستان فارغ التحصیل شده اند.

جذب ۲۲۰ مدرس در دانشگاه علمی کاربردی لرستان

وی همچنین به سطح علمی مدرسین دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: مجموعه دانشگاه طی دو سال گذشته تاکید بسیاری بر کیفیت بخشی داشته است، کیفیت الزاماتی دارد و یکی از این الزامات مدرسین است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با بیان اینکه سعی کرده ایم مدرسینی را به کار بگیریم که فرآیند جذب را طی کرده باشند، تصریح کرد: برای جذب مدرسین ثبت نام ها را شروع کرده و کارگروه های علمی را تشکیل داده ایم و ۲۲۰ مدرس را جذب کرده ایم.

فرح بخش با تاکید بر اینکه در آینده هم از این شیوه استفاده می کنیم و یک فرآیند علمی را برای جذب مدرسین طی می کنیم، افزود: مدرسین فعلی را هم پالایش می کنیم، برای ترم آینده مدرسی را به کلاس ها می فرستیم که فرآیند پالایش را طی کرده باشد؛ ۱۸۰۰ مدرس داریم که ممکن است بر اساس فرآیند پالایش تعدادی را کنار بگذاریم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top