تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/09/13 - 18:25
کد خبر: 292977

مسئولان دانشگاه صدای دانشجویان را خفه نکنند

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه امام خمینی(ره) گفت: مسئولان، صدای دانشجو را خاموش نکنند؛ اگر دانشجو نتواند آزادانه سخن بگوید دانشگاه و جامعه آرام آرام به گورستانی ساکت مبدل خواهد شد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، امیرمحمدزارعی، دبیر جامعه اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در گفتگو با دانشجو، با اشاره به وضعیت جنبش دانشجویی در نظام جمهوری اسلامی بیان داشت: نقش آفرین بودن جنبش دانشجویی در هر حکومتی به ویژه در نظام مردم‌سالاری، موجب حرکت و پویایی جامعه شده و به آن نشاط می‌بخشد. در حکومت و نظام مردم‌سالاری جوانان عصاره عقلانیت و جنب و جوش و حرکت جامعه بوده و در میان این قشر، دانشجویان که نخبگان جوانان و افراد زبده جوانان محسوب می‌شوند، جایگاه ویژه و حساسی در جامعه دارند.

زارعی تصریح کرد: اگر در جامعه‌ای مسئولان، جنبش دانشجویی را به عنوان یک تهدید تلقی کنند و دانشجویان جایگاه خود را نشناسند و نسبت به این قشر نخبه جامعه بی‌توجهی شود، بدون شک دانشجو نمی‌تواند نقش اساسی خود را ایفا کند.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه امام خمینی (ره) در ادامه خاطرنشان کرد: به مسئولان به ویژه مسئولان فرهنگی دانشگاه اعلام کرده‌ایم که دانشجویان را به عنوان یک فرصت قلمداد کرده و از جنبش و انتقاد آنان نهراسند.

وی گفت: مسئولان دانشجو را محدود نکرده و صدای او را خاموش نکنند؛ چرا که صدا و فریاد دانشجو صدا و فریاد ملت بوده و اگر دانشجو خاموش شود ملت خاموش شده و اگر دانشجو نتواند آزادانه سخن بگوید دانشگاه و جامعه آرام آرام به گورستانی ساکت مبدل خواهد شد.

زارعی با اشاره به مشکلات جنبش‌های دانشجویی اظهار داشت: یکی از مشکلات جنبش‌های دانشجویی این است که رسانه در اختیارشان نیست و قابلیت تاثیر گذاری بر جامعه را ندارند.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه امام خمینی (ره) بیان کرد: اعضای جنبش‌های دانشجویی در بحث مستند سازی عملکرد بسیار ضعیفی دارند و به همین دلیل در موضوعاتی مانند برجام یا FATF صرفا به  دادن بیانیه اکتفا می‌کنند؛ در واقع بجای درمان باید به دنبال پیش گیری باشیم.

وی در ادامه افزود: در روز‌های آغازین انقلاب اسلامی، جنبش‌های دانشجویی به دلیل فضای پرخروشی که در آن زمان وجود داشت باعث ایجاد تکاپو و خروش در اغلب دانشجویان شده بود؛ پس آن دوره این جنبش‌ها از بدنه جامعه جدا نشدند؛ که حضور آن‌ها در اتفاقات ۸ سال دفاع مقدس مهرتاییدی بر این موضوع است.

زارعی ادامه داد: در دوران دولت سازندگی فعالیت جنبش‌های دانشجویی متوقف نشد و با شکل گیری تشکل‌هایی مانند جامعه اسلامی، فعالیتشان بیشتر شد؛ در واقع دوران دولت هاشمی را نمی‌توان دوران افول جنبش‌های دانشجویی نامید.

فعالیت‌های دانشجویی تبدیل به فعالیت‌های کیک و ساندیسی شده است!
دبیر جامعه اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی با اشاره به فعالیت جنبش‌های دانشجویی در دولت اصلاحات تصریح کرد: جنبش‌های دانشجویی در این برهه، به تشکل‌هایی منفعل مبدل شده بودند که از رسالت‌های اصلی خود فاصله زیادی داشتند و صرفا به دادن بیانیه و فعالیت در سطح دانشگاه معطوف شده بودند.

وی اظهار کرد: امروز متاسفانه فضای سیاسی در دانشگاه‌های کشور فضایی انفعالی است و تشکل‌های دانشجویی، صرفا به دنبال دعوت از افراد شاخص هستند و می‌توان گفت: فعالیت آن ها، به فعالیت‌هایی کیک و ساندیسی تبدیل شده است!

زارعی با انتقاد از فعالیت‌های جنبش‌های دانشجویی گفت: متاسفانه جنبش‌های دانشجویی اولویت‌ها را فراموش کرده و صرفا به کار‌های نمایشی و ویترینی اکتفا کرده اند و از کار‌های ایجابی فاصه گرفته اند.

این فعال دانشجویی بیان کرد: عدم همکاری مسئولان دانشگاه نیز یکی از مشکلات اساسی جنبش‌های دانشجویی است؛ متاسفانه مسئولان در برابر فعالیت‌های سیاسی جنبش‌های دانشجویی گارد می‌گیرند که این اقدام باعث افول جنبش‌های دانشجویی و در نتیجه کاهش انگیزه دانشجویان خواهد شد.

زارعی در ادامه با اشاره به آفت‌های جنبش‌های دانشجویی اظهار داشت: فاصله گرفتن از مسئله آرمان خواهی، مهم‌ترین آفت تشکل های دانشجویی است؛ همچنین بیشتر اقدامات این جنبش به اقدامات نمایشی تبدیل شده است.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه امام خمینی (ره) ادامه داد: متاسفانه افرادی در داخل جنبش‌های دانشجویی قرار دارند که می‌خواهند دانشجویان را از مسئله آرمان خواهی دور کنند؛ به عنوان مثال در موضوع برجام، عده‌ای به دنبال بزک کردن چهره آمریکا بودند که وارد فضای دانشگاه نیز شدند. اما خوشبختانه سخنان مقام معظم رهبری راه را روشن و توطئه دشمنان را خنثی کرد.

وی گفت: فلسفه ۱۶ آذر آرمان‌خواهی و مبارزه با استبکار است و عده‌ای دانشجو طبق آرمانی که داشتند اعتراض کرده و به دست مزدوران رژیم پهلوی به شهادت رسیدند. پیش از انقلاب اتفاقات تأسف‌بارتری هم رخ داد، اما چرا چنین رویدادی تاکنون فراموش نشده است؟ به دلیل اینکه این حادثه نباید به دست فراموشی سپرده شود تا موضوع ضدیت با آمریکا همواره جزء آرمان‌های جنبش دانشجویی باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top