تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/09/27 - 10:49
کد خبر: 294853

پای پرونده آزمون مدارس سمپاد به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس باز شد

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: کمیسیون اصل ۹۰ سه نفر از معاونان وزارت آموزش و پرورش را برای ارائه توضیحات در خصوص نحوه برگزاری آزمون پایه هفتم مدارس سمپاد فراخواند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، با اشاره به بررسی پرونده مدارس سمپاد در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به دلیل ماجرای آزمون پایه هفتم مدارس سمپاد و شکایت برخی خانواده‌ها به کمیسیون اصل 90 مجلس، این کمیسیون بند و دو نفر دیگر از معاونان وزارت آموزش و پرورش - آقای قدمی و آقای عمادی - صدا کرد.

وی افزود: در این جلسه تعدادی از خانواده‌های دانش‌آموزان هم حضور داشتند که به نحوه برگزاری آزمون پایه هفتم مدارس سمپاد معترض بودند. در این جلسه آقای عمادی توضیحاتی را درباره شیوه برگزاری آزمون ارائه کرد و از بنده نیز در خصوص ظرفیت‌های خالی مدارس سمپاد سوال شد که اعلام کردم، 1500 ظرفیت خالی وجود دارد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: در این جلسه توضیح دادم که سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش برای حذف آزمون مدارس سمپاد با هدف تربیتی است و نه مسائل دیگر. همچنین در این جلسه قرار شد گزارشی را از آنچه که گذشته و آنچه که قرار است در آینده اتفاق بیفتد، به کمیسیون اصل 90 ارائه دهیم.

وضعیت تکمیل 1500 ظرفیت خالی مانده مدارس سمپاد
وی در پاسخ به این پرسش که آیا آزمونی برای تکمیل ظرفیت برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: امسال دیگر نمی‌توانیم ظرفیت‌های خالی مانده را تکمیل کنیم و شاید بتوانیم برای پایه هشتم تکمیل ظرفیت برگزار کنیم.

مهاجرانی ادامه داد: اساس نتایجی که تاکنون به دست آمده است، دانش‌آموزان ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد خیلی همگن نیستند، البته این بدان معنا نیست دانش‌آموزانی که وارد شدند، شایستگی ندارند اما طبق گزارش‌ها دو دستگی وجود دارد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در پایان خاطر نشان کرد: باید همزمان با بررسی برنامه‌ها صبر کنیم تا گزارش‌ها کامل شود و پس از آن اقدام به تصمیم‌گیری کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top