تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/09/27 - 19:44
کد خبر: 294912

جلیلی: هنر گرافیک برای انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی حائز اهمیت است

عصر امروز دکتر جلیلی با حضور در ساختمان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از نمایشگاه کارتون-گرافیک «حق مسلّم ماست»، بازدید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، نمایشگاه هنری آقای محمدحسین نیرومند، کاریکاتوریست و گرافیست با آثاری پیرامون موضوعات مربوط به سیاست خارجی و کشور های استکباری، مذاکرات هسته‌ای منتهی به برجام، اجتماعی و محیط زیستی از 18 آذر الی 2 دی در گالری «ابوالفضل عالی» حوزه هنری جهت بازدید عموم دایر میباشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت پس از تجلیل از این آثار هنری گفت: هنگامی که هنر با فکر و آرمان پیوند بخورد، میتواند جامعه را نیز به تفکر وادارد و او را متوجه آرمان ها سازد.

وی خاطر نشان کرد: هنر گرافیک یک ویژگی برجسته دارد که زبان آن یک زبان بین المللی است. افراد با فرهنگ های مختلف میتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. به همین خاطر این هنر برای ما نیز دارای اهمیت است؛ چرا که میتوانیم افکار و آرمان های انقلاب اسلامی را از این مجرا به مخاطب بین المللی خود منتقل کنیم.

نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی، پشتیبانی از هنرمندان فعال در این عرصه را یک وظیفه برای نهاد های انقلابی و حاکمیتی دانست و تصریح کرد: یکی از مسائلی که در تاریخ یک کشور بسیار اهمیت دارد آن است که بتوان یک روایت دقیق از پدیده های تاریخی داشت. باید بتوان زوایا و ظرایف یک پدیده مثلا سیاسی را به خوبی آشکار کرد.

جلیلی در این‌باره افزود: میشود برای این کار، کتاب نگاشت یا سخنرانی ایراد کرد اما گاهی با یک تصویر هنری پیامی را منتقل میکنید که شاید با ده ها جلد کتاب هم نتوان آن را منتقل کرد.

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی با اشاره به پیام امام خمینی(ره) خطاب به هنرمندان در شهریور سال 67، گفت: حضرت امام(ره) در پایان جنگ به هنرمندان پیامی فرستادند و در آنجا فرمودند هنری مقبول است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی(ص) یعنی اسلام فقراى دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگانِ تاریخِ تلخ و شرم ‏آور محرومیت ها باشد و هنری پاک است که کوبنده سرمایه دارى مدرن و کمونیسم خون ‏آشام و نابودکننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگى، اسلام مرفهین بى ‏درد، و در یک کلمه «اسلام امریکایى» باشد. ما در طول عمر چهل ساله انقلاب اسلامی حوادث تلخ و شیرین بسیاری داشتیم. هنر در اینجا باید به میدان بیاید. حرف هنری نفوذ دارد و اذهان را میکاود و بر روی آنها تاثیر میگذارد. یک گرافیست یا یک کاریکاتوریست ممکن است بتواند در چند ثانیه یک پیام را به گونه‌ای منتقل کند که با چند ساعت سخنرانی نشود.

جلیلی در انتهای صحبت های خود افزود: انقلاب اسلامی به هنرمندان متعهد و توجه جدی به هنر نیازمند است تا بسیاری از مفاهیم انقلاب اسلامی و اسلام ناب را به وسیله آن گسترش دهد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top