تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/10/02 - 19:29
کد خبر: 295440

۵ روش برای سنجش قدت آنتی‌ویروس سیستم

۵ روش برای سنجش قدت آنتی‌ویروس سیستم

در این مقاله ترفند ساده‌ای را با شما در میان می‌گذاریم که به‌کمک آن می‌توانید به‌سادگی قابلیت‌ها و توانایی‌های آنتی‌ویروس خود را چک کنید. برای آن‌که مطمئن شوید نرم‌افزار آنتی‌ویروسی که روی سیستم خود نصب کرده‌اید بدون نقص کار می‌کند این مطلب را دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ استفاده از آنتی‌ویروس روی لپ‌تاپ و پی‌سی یکی از ملزومات این روزهای دنیای فناوری است. آنتی‌ویروس‌های زیادی در دسترس هستند که با اسکن کردن دستگاه و پیدا کردن ویروس‌ها، آن‌ها را از بین می‌برند. ولی ویروس‌ها با گذشت زمان پیشرفته‌تر و قوی‌تر می‌شوند. پس آیا آنتی‌ویروسی که شما از آن استفاده می‌کنید قدرت شناسایی ویروس‌های توسعه یافته‌ای که هر روز در حال تولید هستند را دارد؟

شاید بد نباشد با بررسی آنتی‌ویروس‌هایی که روی دستگاه‌های مورد استفاده نصب کرده‌ایم از امکانات و قابلیت‌های آن‌ها آگاه شویم. برایم مطلع شدن از این موضوع ترفندهایی وجود دارد که در این مقاله به‌بررسی بهترین‌های آن‌ها می‌پردازیم.

چگونه مطمئن شویم آنتی‌ویروسی که استفاده می‌کنیم بدون نقص انجام وظیفه می‌کند
روش کار بسیار ساده و مبتنی بر یک ترفند آسان مربوط به نت‌پد است.

روش اول: بررسی آنتی‌ویروس
گام اول: در ابتدا روی Start کلیک کنید و بعد از تایپ کردن عبارت notepad کلید Enter را فشار دهید.

گام دوم: بعد از این‌که نت‌پد باز شد کد زیر را کپی و در آن پیست کنید.

*X5O!P%@AP[4PZX54(P^)7CC)7}$TECHHACKS-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H

گام سوم: در این مرحله فایل ایجاد شده را با نام Techviral Antivirus Testing File.exe ذخیره کنید.

حالا زمان آن رسیده تا این فایل را با آنتی‌ویروس سیستم خود چک کنید و ببینید که این نرم‌افزار توانایی شناسایی دارد یا نه. اگر آنتی‌ویروس موفق به‌شناسایی شد یعنی این‌که به‌خوبی کار می‌کند. در غیر این‌صورت شک نکنید که باید در اسرع وقت آنتی‌ویروس سیستم را به‌روزرسانی کنید.

روش دوم: بررسی آنتی‌ویروس به‌همراه تست امنیت اینترنت
برای این کار باید از یک سایت آنلاین بازدید کنید. کافی است یکی از فایل‌های تست امنیت را از این سایت دانلود کنید. اگر آنتی‌ویروسی که روی سیستم نصب کرده‌اید جلوی دانلود فایل را بگیرد یعنی این‌که نرم‌افزار به‌خوبی در حال محافظت از دستگاه است ولی اگر بدون کوچک‌ترین مشکلی موفق به‌دانلود این فایل‌ها شدید یعنی آنتی‌ویروس شما شرایط لازم برای محافظت از دستگاه را ندارد.

گام اول: به وبسایت Eicar (مؤسسه اروپایی در خصوص تحقیق آنتی‌ویروس کامپیوتر) مراجعه کنید و روی این لینک کلیک کنید.

گام دوم: به پایین صفحه بروید تا گزینه‌ای تحت عنوان “Download area using the standard protocol HTTP” پیدا کنید. می‌توانید هر کدام از فایل‌هایی که در اینجا وجود دارد را دانلود کنید. بعد از دانلود، اگر آنتی‌ویروس هشدار امنیتی بدهد یعنی این‌که به‌خوبی کار می‌کند.

این سایت 4 فایل را برای دانلود در اختیار کاربر می‌گذارد. اولین فایل، eicar.com، حاوی یک رشته ASCII که در بالا اشاره شد است. دومین فایل، eicar.com.txt، یک کپی از این فایل اما با نامی متفاوت است. برخی از خوانندگان گفته‌اند که در هنگام دانلود فایل اول مشکلاتی داشته‌اند، اما با دانلود فایل دوم نباید مشکلی وجود داشته باشد. کافی است این فایل را دانلود کنید و سپس نام آن‌را به eicar.com تغییر دهید. سومین فایل حاوی فایل تست در داخل یک پوشه zip است. یک آنتی‌ویروس خوب و قوی باید بتواند "ویروس" داخل فایل‌های zip را شناسایی کند. و آخرین فایل یک فایل zip است که این‌بار فایل سوم داخل آن قرار گرفته است. این کار به‌شما نشان می‌دهد که آیا آنتی‌ویروس قادر به تشخیص ویروس در سطوح پایین‌تر هست یا این‌که بعد از سطح اول قادر به‌شناسایی ویروس در سطوح بعدی نیست.

روش سوم: استفاده از TestMyAv
سایت TestMyAv تنها یک هدف دارد: ارائه امکانات به‌کاربران برای تست راه‌کارهای ضد بدافزار تا دیگر نیازی به فروشندگان، شرکت‌های تست کننده و نمایندگی‌های این نرم‌افزارها نداشته باشند. در این وبسایت ویروس‌ها و بدافزارهایی برای دانلود قرار دارد که آنتی‌ویروس سیستم شما را تست می‌کنند. همیشه با تست ابتدایی و بیسیک شروع کنید.

وقتی وارد سایت شدید صفحه “Testing Guide” را پیدا کنید و با دانلود بدافزارها کار تست آنتی‌ویروس را آغاز کنید.

روش چهارم: تست‌های Comodo Leaks
این روش یکی از بهترین ابزارهای تست نفوذ یا نشتی است. بهترین ویژگی Comodo Leak Tests آن است که توسط شرکت COMODO که یکی از پیشروان حوزه امنیت است پشتیبانی می‌شود. وظیفه این ابزار تست حفره‌های موجود در دیواره‌های آتش و برنامه HIPS است. برای این منظور جمعا 34 تست مختلف از جمله نصب rootkit، ارسال اطلاعات و هم‌چنین تزریق انجام می‌شود. در نتیجه، اگر آنتی‌ویروس شما قدرت کافی داشته باشد می‌تواند جلوی اجرای تست توسط ابزار Comodo Leak Tests را بگیرد. با این کار می‌توانید متوجه شوید که آنتی‌ویروس تا چه حد توانایی دارد.

روش پنجم: استفاده از Secunia Personal Software Inspector
ابزار Secunia Personal Software Inspector یا Secunia PSI ابزاری فوق‌العاده قدرتمند است که همه کاربران باید از آن روی سیستم‌های خود استفاده کنند. هدف نهایی Secunia PSI بررسی این مورد است که نرم‌افزار نصب شده بر روی سیستم به‌روزرسانی شده هست یا این‌که به وصله امنیتی نیاز دارد. در واقع این ابزار مطمئن می‌شود که آنتی‌ویروس توانایی شناسایی و توقف آخرین و جدیدترین ویروس‌ها و تهدیدهای امنیتی را داشته باشد. بنابراین، این ابزار برای تست آنتی‌ویروس نیست اما می‌تواند به نرم‌افزار کمک کند تا قابلیت‌ها و توانایی‌های بیشتری داشته باشد.

اگر نرم‌افزار بازیابی اطلاعات دارید لازم نیست نگران از دست رفتن آن‌ها باشید. با استفاده از EaseUS Data Recovery Wizard همه آن‌ها را بازگردانید.

منبع: techviral.net

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیا اسرائیل به وعده صادق پاسخ خواهد داد؟
در اولین حراج امسال ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
رئیس جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
«السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید دیدار کردند
جزییات افزایش تعرفه پرستاری
هشدار سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی کشور
کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید موجب کسری بودجه نمی‌شود
صدور۱.۶ میلیون مجوز کسب و کار الکترونیکی
کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیام ما صلح و در عین حال آمادگی است
فعالیت سفارت هلند در تهران از سر گرفته شد
رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
زلفی‌گل: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور
وزارت علوم امریه سربازی جذب می‌کند
«تمساح خونی» ۱۰۰ میلیاردی شد
امیرعبداللهیان: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها لازم و مشروع بود
راهکار افزایش تولید گوشت قرمز در کشور از نگاه محققان
ریزش بهای طلا و سکه تداوم دارد
جنگ غزه بدهی‌های اسرائیل را ۲ برابر کرد
واکنش آیت الله جاودان به پاسخ نظامی ایران به اسرائیل +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top