تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/11/21 - 19:05
کد خبر: 301665

طراحی اپلیکیشن دانش افزایی آمادگی در برابر حوادث

اپلیکیشن «دانش افزایی آمادگی و مقابله در برابر حوادث و بلایا» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی طراحی و تولید شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»  به نقل از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، این اپلیکیشن  توسط دکتر سید حبیب اله کواری عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و تیم تحت سرپرستی وی، طراحی و تولید شده است.

کواری درباره این اپلیکیشن گفت: با توجه به موقعیت ایران بر روی یکی از دو کمربند زلزله خیز جهان و وجود گسل های فراوان، وقوع بلایای طبیعی از جمله زلزله در فلات ایران امری طبیعی است و ایران را جزو ۱۰ کشور بلاخیز و شش کشور زلزله‌خیز دنیا قرار داده است.

وی افزود: این درحالی است که با توجه به تحریم های ایران از سوی کشورهای غربی به ویژه امریکا، امکان دانلود و نصب اپ های بحران، از جمله اپ آژانس FEMA و Cross Hazard App که برای همه رایگان و به سادگی قابل دسترس است، برای ایرانیان وجود ندارد و در نهایت، در قالب یک اپ و به زبان فارسی نیست.

عضو هیئت علمی گروه مدیریت توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی افزود: این اپلیکیشن، در قالب طرح تحقیقاتی مصوب، با حمایت های مالی و تائید معاونت تحقیقات و فناوری این دانشگاه، طراحی و تولید شد.

وی اظهار داشت: با این نرم افزار،  امکان ارائه محتواهای آموزشی کاربردی در حوزه زلزله و سیل و مباحث مرتبط ، امکان جستجو در بین محتوای آموزشی، امکان مدیریت اطلاعات تیم پشتیبانی، امکان به روز رسانی خودکار سامانه، وجود دارد.

کواری افزود: همچنین، این اپلیکیشن «شخصی سازی نمای ظاهری سامانه از جمع اندازه نوشته ها و رنگ های مورد استفاده، مدیریت یادآورها، اتصال به وب سایت های خبری داخلی و خارجی، اتصال به سیستم های هواشناسی و راه ها و مدیریت داده های دریافتی و مدیریت نیازمندی های غیر کارکردی» را امکانپذیر کرده است.

وی در تشریح دیگر امکانات این نرم افزار اظهار داشت: مطالب آموزش های کمک های اولیه شامل سر فصل های «اصول کمک های اولیه،  ارزیابی مصدوم، CPR، خفگی و خونریزی، سوختگی، شکستگی، پانسمان» و آموزش های آمادگی قبل از زلزله نیز شامل سر فصل های آموزشی «آمادگی در برابر زلزله و مقاوم سازی» از طریق این نرم افزار قابل استفاده است.

این محقق افزود: این اپلیکیشن، علاوه بر امکانات ذکر شده، دسترسی به سایت های خبری جهت دریافت آخرین اخبار امدادرسانی و همچنین، سایت های امدادی مانند سایت سازمان مدیریت بحران، اورژانس کشور، آتش نشانی، امداد و نجات جمعیت هلال احمر، مرکز زلزله نگاری کشور، هواشناسی و ... را امکانپذیر کرده است.

به گفته وی، مهندسان و کارشناسان حوزه IT دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، صحت و درستی عملکرد این نرم افزار را از نظر فنی، و محتوای علمی و آموزشی آن نیز از سوی متخصصان گروه آموزشی و مرکز تحقیقات  سلامت در حوادث بلایا آن دانشگاه، مورد داوری و تائید قرار گرفته است.
 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top