تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/12/12 - 08:55
کد خبر: 304172

در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد؛

شورای عالی انقلاب فرهنگی در تعطیلات زمستانی

شورای عالی انقلاب فرهنگی در تعطیلات زمستانی

حمایت بی دریغ حامیان دولت و دولت از گزینه ای خاص که بیرون از شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بوده و حال با توجه به این حمایت هاست که در این شورا حضور دارد در نتیجه سعیدرضا عاملی را از یک مقام مستقل به یک عامل برای دولت تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ 11 دی ماه امسال بود که اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با 19 رأی موافق به سعیدرضا عاملی وی را به عنوان دبیر این شورا معرفی کردند. هر چند عاملی تا پیش از این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نبود و عملا نمی توانست به عنوان دبیر این شورا شناخته شود اما اعضای موافق با حضور عاملی از رای گیری استمزاجی برای عاملی صحبت کردند. در این روند شورا به دبیری و عضویت فردی تمایل نشان داده، سپس رهبر معظم انقلاب با اطلاع از این تمایل حکم به عضویت وی داده‌ و سپس روحانی به عنوان رئیس شورا حکم دبیری وی را صادر کرد. نه تنها رای آوردن عاملی با حواشی روبرو بود بلکه حضور او به عنوان دبیر نیز بی حاشیه نماینده است.

حواشی یک انتخاب
انتخاب سعیدرضا عاملی آنقدر اهمیت داشت تا علی لاریجانی پس از دوسال غیبت در جلسات این شورا حضور پیدا کند و دلیل خود برای حضور را «تماس» با ایشان برای حضور در رای گیری جهت انتخاب دبیر اعلام کند. هر چند لاریجانی از شخصی که به او برای حضور در رأی گیری انتخاب دبیر چیزی نگفته است.

این موضوع آنقدر عجیب بود که مهدی گلشنی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حضور دکتر علی لاریجانی هم، که به ندرت در جلسات شورا شرکت می‌کنند، مایۀ شگفتی بود.

توئیت های ضرغامی هم به یکی از حواشی دیگر این رای گیری تبدیل شد. ضرغامی که گویا از مخالفان جدی دبیری عاملی بوده است در توئیتر خود نوشت: «در حالی که رهبر معظم انقلاب مسئولیت بررسی صلاحیت نامزد دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی را مشخصا بر عهده نظر کارشناسی اعضای شورا گذارده بود متاسفانه در جلسه دیشب مکررا به صورت علنی و غیر علنی از تماس های آقای وحید حقانیان به منظور رای مثبت به این نامزد محترم سخن به میان آمد.»

توئیت اول ضرغامی

توئیت دوم ضرغامی

ضرغامی در توئیت دوم خود نوشت: پس از بررسی بیشتر در این خصوص یقین پیدا کردم دخالت آقای حقانیان در مسأله انتخاب آقای دکتر عاملی بدون مجوز معظم له و خودسرانه بوده است. توئیت هایی که تا کنون نه تنها از طرف اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بلکه از طرف وحید حقانیان نیز تکذیب نشده است.

مهدی گلشنی  نیز رفتار رئیس جمهور در مورد رای گیری دبیر شورا را غیردموکراتیک خواند و گفت: ایراد اصلی من به انتخاب دبیر شورا در جلسۀ مورخ ۱۱ دیماه، در درجۀ اول نحوۀ این انتخاب بود. برای اولین بار در ۲۲ سالی که من در این شورا بودم این انتخاب از طرف رئیس جمهور صورت می‌گرفت، بدون آنکه یک نظر خواهی قبلی در شورا صورت گیرد.

گلشنی ادامه می دهد: آقای روحانی اصرار داشتند که قضیه در همان جلسه خاتمه پیدا کند. صحت این صحبت را در حضور علی لاریجانی و تماس های وحید حقانیان و ... می توان دید.
با تمام این حواشی، سعیدرضا عاملی به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص شد. اما حواشی آن ادامه پیدا کرد.

تعطیلی شورای فرهنگی
آذر ماه امسال حسن رحیم پورازغدی با انتقاد از نحوه برگزاری جلسات شورای انقلاب فرهنگی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه گفت:« رکورد پایین‌ترین مصوبات شورا مربوط به سه سال اخیر است. جلساتی که باید ماهی دو بار تشکیل شود و هفته‌ای یک بار هم کم است، ماهی یک بار و گاهی دو ماه یکبار تشکیل می‌شود؛ نیم ساعت تا یک ساعت را هم سخنرانی می‌کنند.» هر چند این انتقادات قبل از دبیری سعیدرضا عاملی انجام گرفته بود اما پس از آن گویا همین جلسات نیز برگزار نشده است.

این انتقادات در مورد برگزاری جلسات این شورا پس از تغییر دبیر شورا از محمدرضا مخبر دزفولی به سعیدرضا عاملی افزایش پیدا کرده است و به طوری که اکنون عملا از تعطیلی شورای عالی انقلاب فرهنگی صحبت می شود. رحیم پورازغدی 4 اسفند ماه در سخنرانی خود در جمع دانشجویان دانشگاه تهران با اشاره به تعطیلی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: «اصلا شورای عالی انقلاب فرهنگی را تعطیل کرده اند و تشکیل نمی‌شود»

هر چند طبق قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی در طول هر ماه باید حداقل دوجلسه برگزار نماید اما با گذشت دوماه از انتخاب دبیر جدید حتی یک جلسه نیز برگزار نشده است. عده ای این موضوع را به دلیل مخالفت دولت و حسن روحانی به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی می دانند.

علی خضریان، فعال رسانه ای نیز پیرامون این موضوع روز گذشته در توئیتر خود نوشت: «جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی از زمان انتصاب جناب عاملی به حالت تعطیل درآمده و ظاهرا اسن اتفاق علی رغم استقلال این شورا از دولت، به خواست رئیس جمهور صورت گرفته است. کسانی که با پیامک چنین دبیر بی اراده ای را به شورا تحمیل کردند، امروز نتیجه اقدامشان را ببینند.»

هر چند دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یک نهاد خارج از دولت وظیفه دارد فارغ از نگاه های دولت و یا مجلس به برگزرای و بررسی روندها بپردازد. اما همچنان که گفته شد حمایت بی دریغ حامیان دولت و دولت از گزینه ای خاص که بیرون از شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بوده و حال با توجه به این حمایت هاست که در این شورا حضور دارد در نتیجه سعیدرضا عاملی را از یک مقام مستقل به یک عامل برای دولت تبدیل کرده است.

دولت در این سال ها نشان داده است که عزم خاصی برای بهبود وضعیت این شورا و یا اهمیت به تصمیم های این شورا نداشته است. رحیم پور ازغدی در این باره می گوید:«رکورد پایین‌ترین مصوبات شورا مربوط به سه سال اخیر است. جلساتی که باید ماهی دو بار تشکیل شود و هفته‌ای یک بار هم کم است، ماهی یک بار و گاهی دو ماه یکبار تشکیل می‌شود؛ نیم ساعت تا یک ساعت را هم سخنرانی می‌کنند».

حال باید دید عاملی تا کجا به حمایت دولت و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به حمایت از او خواهند پرداخت.

خبرنامه دانشجویان ایران سعی در ارتباط با مسئولین ذی ربط  جهت بررسی تعطیلی شورای فرهنگی را داشت که متاسفانه حاصل نشده است، لیکن آماده انتشار پاسخ مسئولان ذی ربط هستیم

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1397/12/15 - 09:31

گزارش خوبی بود. خدا هدایت شان کند که امورات مهم کشور را برای تامین منافع خود اینگونه معلق می گذارند!
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top