تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/12/19 - 08:21
کد خبر: 305034

چگونه التهاب روده را کاهش دهیم؟

بنابه گفته محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، مصرف غذا‌های گیاهی، به مدت چهار روز در ماه، می‌تواند به طور چشمگیری از التهاب روده بکاهد و باکتری‌های سالم آن را افزایش دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از افکارنیوز، خوردن غذا‌های گیاهی چهار روز در ماه می‌تواند به کمک افرادی که به بیماری‌های التهابی روده مبتلا هستند، بیاید و از التهاب روده آن‌ها بکاهد.

محققان آمریکایی در بررسی‌های خود نشان دادند که این نوع رژیم غذایی، درمان خوبی برای این افراد که گزینه‌های درمانی بسیار کمی دارند، به حساب می‌آید.علائم بیماری التهابی روده در افراد از ملایم تا شدید متغیر و دربرگیرنده درد‌های شکمی، اسهال، از دست دادن اشتها، خستگی و مدفوع خون‌آلود است.

پزشکان هنوز دقیقا نمی‌دانند چه چیزی موجب بیماری التهابی روده می‌شود. ممکن است این بیماری ارثی یا ناشی از تحریک سیستم ایمنی بدن به وسیله ویروس یا باکتری باشد. در حال حاضر درمان قطعی برای آن وجود ندارد و بیماران با استفاده از دارو و تغییر سبک زندگی می‌توانند این بیماری را کنترل کنند.

این رژیم غذایی پیشنهادی محققان کالیفرنیا که بر پایه غذا‌های گیاهی و فقط چند روز در ماه است، باعث می‌شود که بدن تصور کند وارد حالت روزه شده است و از علایم این بیماری کاسته شود.در بررسی‌های گذشته افرادی که سه ماه پی در پی، هر ماه پنج روز غذا‌های گیاهی مصرف کرده بودند، وزن کم کرده و از فشار خون و کلسترول‌شان کاسته شده بود.

این نوع رژیم غذایی روی موش‌های آزمایشگاهی فایده بیشتری داشت. نه تنها بیماری التهابی روده آن‌ها بهتر شد، بلکه علائم بیماری‌های دیگر مانند دیابت و ام‌اس در آن‌ها کاهش چشمگیری نشان داد.

محققان به این موش‌ها مولکولی دادند که باعث التهاب روده در آن‌ها می‌شد. طول روده کوچک این موش‌ها پس از ابتلا به بیماری کمتر شد و مدفوع‌شان خون‌آلود بود. سپس موش‌ها به دو گروه تقسیم شدند و به یک گروه چهار روز غذای گیاهی داده شد. آن‌ها در روز اول، فقط ۵۰ درصد کالری روزشان را دریافت کردند و این مقدار کالری در روز‌های دوم تا چهارم به ۱۰ درصد نیاز روزشان رسید. محققان به گروه دیگر به مدت ۴۸ ساعت، فقط آب دادند.

نتیجه آزمایش نشان داد که بیماری التهابی روده موش‌های گروه اول، رو به کاهش گذاشت و این موش‌ها وضعیت جسمانی‌شان بهبود یافت. اما علائم بیماری در گروه دیگر همچنان باقی مانده بود. محققان می‌گویند، سلول‌های بدن افراد و همچنین میکروب‌های روده با استفاده از این نوع رژیم غذایی تحت تاثیر قرار گرفته و به درمان بیماری التهابی روده کمک می‌کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
معرفی کسب و کارها
آقاتهرانی: با مذاکره مخالفم؛ نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد
ونس: جنگ ایران به باتلاقی مثل عراق و افغانستان تبدیل نمی‌شود
ساختار «ستاد ویژه ساماندهی و راهبری فضای مجازی کشور» اصلاح شد
دنیامالی: آینده بوکس ایران روشن است
فیفا در واکنش به اخراج داور جام جهانی: در کار آمریکا دخالت نمی‌کنیم!
هزینه طرح ترافیک امسال اعلام شد
قالیباف: درود بر مردمی که کشور را از دهان گرگ‌ها بیرون کشیدند
روسیه مقصد بازی‌سازان ایرانی
دنیامالی: از تک تک روزهای باقیمانده برای بهترین نتایج در ناگویا استفاده می‌کنیم
لندن: در هیچ عملیاتی علیه ایران مشارکت نداشتیم
بازگشت ۲۰ هزار زائر به کشور
بدرقه پیکر مطهر شهدای نیروی پدافند هوایی ارتش در تهران
انتشار کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه تهران توسط انتشارات الزویر
شرایط پذیرش دانشجوی بورسیه جهت تصدی منصب قضائی اعلام شد
پیشنهاد بی شرمانه بن گویر علیه زنان لبنانی با هدف فشار به حزب الله
جدیدترین تصمیم خصمانه تل آویو علیه لبنان
جنایتی که روایت نشد
تلاش طلای ۱۸ عیار برای ماندن در کانال ۱۸ میلیون تومانی
چرا ایران باید برای لبنان وارد جنگ شود؟
حمله شدید رژیم صهیونیستی به صور لبنان
برای شعور مردم خود احترام قائل باشید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر و شکست سنگین از ایران، چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟





مشاهده نتایج
go to top