تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/02/03 - 03:12
کد خبر: 309393

معرفی کتاب «دموکراسی‌ها چگونه می‌میرند؟»/ ۶

دولتمردان چگونه نهادهای دموکراسی را از بین می‌برند؟

دولتمردان چگونه نهادهای دموکراسی را از بین می‌برند؟

آن تصویری که در ذهن ملت‌ها در از بین بردن دموکراسی متبادر می‌شود، بیشتر به کودتا شباهت دارد. بطور مثال تانک‌ها در خیابان‌ها به راه می‌افتند، نظامیان، شهروندان مخالف را که از قبل شناسایی کرده‌اند شبانه بازداشت می‌کنند و نظام دموکراتیک سرنگون می‌شود و یک دیکتاتوری نظامی قدرت را به دست می‌گیرد. در حالی که این روش‌ها دیگر منسوخ شده و سیاستمداران به گونه‌های دیگر اقدام می‌کنند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هر ساله با حضور تعداد قابل ملاحظه‌ای از ناشران از سراسر ایران و جهان در اردیبهشت‌ماه هر سال برگزار می‌شود. طی ۱۰ روز برپایی نمایشگاه کتاب، هزاران عنوان برای مخاطبان عرضه می‌شود، اما موضوعی که همیشه ذهن مخاطب عام را درگیر می‌کند، بحران انتخاب کتاب خوب است. در قسمت پنجم سلسله گزارش‌های‌مان به معرفی کتاب «اعترافات یک جنایتکار اقتصادی» پرداختیم. در قسمت ششم معرفی کتاب‌مان، به اثری سیاسی از «استیون لویتسکی» و «دانیل زیبلات» می‌پردازیم. در عصر حاضر دنیای سیاست از اجزای مهم و جداناپذیر در جامعه‌ بشری است. اما افراد بسیاری از این سیاست دوری می‌کنند اما برخی نیز به سیاست علاقه‌مندند و در بطن این موضوع دارای مدارج علمی بوده و فعالیت‌های موفقی دارند، حتی برخی از آنان به سیاست‌مداری بزرگ نیز تبدیل شدند.

«دموکراسی‌ها چگونه می‌میرند؟»

قاطبه‌ی مردم بر این باورند که در دموکراسی آزادی و برابری وجود دارد و از نگاه ملت‌ها دموکراسی برابر با آزادی است، اما جالب است بدانید که بسیاری از دولتمردان با این فرایند که دموکراسی حاکمیت مردم است، مخالف بوده و آن را باوری غلط از سوی مردم می‌دانند.

دولتمردان چگونه نهادهای دموکراسی را از بین می‌برند؟

این کتاب درباره‌ دموکراسی و سیاست‌های دولت‌مردان برای از بین بردن دموکراسی در جوامع به نگارش در آمده است. شاید پیش از این برای از بین بردن دموکراسی در یک دولت و جامعه، نیاز به جنگ و کودتای نظامی بود اما در عصر حاضر با جنگ سرد این مهم رخ می‌دهد، دولت‌مردان و سیاسیون در اکثر موارد از روش‌های جنگ سرد استفاده می‌کنند که ملت‌ها پس از سال‌ها متوجه می‌شوند که دموکراسی در جامعه آن‌ها بی‌سروصدا به کام مرگ رفته است.

در این کتاب به‌خوبی بیان‌شده که برای از بین بردن نظام‌های دموکراتیک در جهان نیازی به کودتا یا انقلاب نیست. کافی است انتخابات دموکراتیک برگزار شود و یک نامزد پوپولیست و تمامیت‌گرا(بطور مثال؛ دونالد ترامپ) در انتخابات با رأی مردم به قدرت برسد به این شکل می‌توان همواره دموکراسی را با روشی خزنده اما مطمئن از بین برد.

*انتشارات: کتاب پارسه/ *نویسندگان: استیون لویتسکی-دانیل زیبلات/ *قیمت: ۳۹ هزار تومان

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top