تاریخ انتشار: شنبه 1398/02/07 - 11:33
کد خبر: 309924

انتقال ۱۰ هزار دانشجوی ایرانی به دانشگاه‌های علوم پزشکی صحت ندارد

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: قوانین ممنوعیت انتقال دانشجویان علوم پزشکی از خارج به داخل کشور همچنان پابرجا است و موضوعی تحت عنوان انتقال چند هزار دانشجو صحت ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، دکتر حمید اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ممنوعیت انتقال از دانشگاه‌های خارج به دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور همچنان برقرار است و با توجه به اینکه ضوابط انتقال سختگیرانه شد، وزارت بهداشت از سال ۹۷ برای تمام کسانی که تحصیل خود را از ژانویه ۲۰۱۹ (دیماه ۱۳۹۷) آغاز کرده بودند انتقال را ممنوع کرد.

وی افزود: طی روزهای اخیر برخی مؤسسات اعزام دانشجو و سودجویان در فضای مجازی مباحثی را مطرح کرده اند که امسال ۱۰ هزار دانشجوی ایرانی به دانشگاه‌های علوم پزشکی منتقل می‌شود که این موضوع به هیچ عنوان واقعیت ندارد و تکذیب می‌شود.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: کسانی که پیش از ژانویه ۲۰۱۹ (دیماه ۱۳۹۷) در دانشگاه‌های خارجی معتبر تحصیل می کرده اند امکان انتقال را نیز تحت شرایطی خاصی دارند که به صورت طبیعی این روند ۲ تا ۳ سال طول می‌کشد تا این افراد واجد شروط انتقال شوند.

وی اضافه کرد: در واقع تمام افرادی که در حال حاضر در خارج از کشور تحصیل می‌کنند در صورتی که مایل به انتقال به دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور باشند باید دارای معدل پیش دانشگاهی ۱۷، معدل دیپلم ۱۶ و معدل واحدهای درسی گذرانده شده ۱۵ باشند، ضمن آنکه باید ۷۲ واحد درسی نیز در دانشگاه خود گذرانده باشند که به طور طبیعی این شرایط دو تا سه سال طول می‌کشد.

اکبری خاطرنشان کرد: در حال حاضر درخواست‌های انتقال برای کسانی که پیش از ژانویه ۲۰۱۹ تحصیل خود را در خارج از کشور شروع کرده بودند روند طبیعی خود را طی می‌کند و تعداد ۱۰ هزار نفر انتقالی واقعیت ندارد. این تعداد در طول سه سال آینده شاید به سختی به ۲ هزار نفر متقاضی برسد.

وی تاکید کرد: داوطلبان تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور و دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور فریب مؤسسات اعزام به دانشجو و مسائلی که فضای مجازی طرح شده را نخورند. هر داوطلب یا دانشجویی برای اقدام در این زمینه باید به سایت‌های اطلاع رسانی مرتبط در وزارت بهداشت مراجعه کند و با مطالعه آئین نامه‌های مربوطه در این زمینه اقدام کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top