تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/02/16 - 09:55
کد خبر: 311056

بازدید اعضای پسر شورای صنفی از «خوابگاه دختران» دانشگاه خلیج فارس

به مناسبت هفته سرا‌های دانشجویی، اعضای شورای صنفی دانشگاه خلیج فارس بوشهر بدون هماهنگی قبلی و با مجوز معاون مدیر امور دانشجویی برای بازدید از اتاق‌های دانشجویان وارد خوابگاه دختران می‌شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، طبق قوانین دانشگاهی، در هر دانشگاهی شورای صنفی در زمینه امور رفاهی و صنفی دانشجویان فعالیت دارد و بنا به قوانین دانشگاهی حق برگزاری مراسم های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در دانشگاه را ندارد.  اما شورای صنفی دانشگاه خلیج فارس بوشهر  به مناسبت هفته سرا‌های دانشجویی، اقدام به برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و هنری در سرا‌های دانشجویی این واحد دانشگاهی کرده و علاوه بر آن، قصد داشته در سرا‌های دانشجویی دخترانه و پسرانه، مراسم اجرای موسیقی زنده داشته باشد؛ که این برنامه با توجه به حواشی روزهای قبل خوابگاههای دخترانه دانشگاه و با پیگیری جنبش دانشجویی لغو شد.

9 اردیبهشت حوالی ساعت ۲۱:۲۲ بود که دو نفر از دانشجویان پسر عضو شورای صنفی دانشگاه خلیج فارس بوشهر(دبیر و معاون دبیر شورا) به همراه سه نفر از دختران عضو شورا و با مجوز معاون مدیر امور دانشجویی دانشگاه به بهانه انتخاب اتاق برتر و نمونه خوابگاهی، وارد سرا‌های دانشجویی دختران شدند، در حالی که طبق قانون، معاون مدیر امور دانشجویی، حق صدور چنین مجوزی برای بازدید از خوابگاه‌های دانشجویی دختران را ندارد.

به گفته یکی از دانشجویان؛ حراست خوابگاه قبل از اینکه این دانشجویان پسر وارد خوابگاه‌ شوند، به دلیل عدم هماهنگی قبلی، از ورود آنان ممانعت کرد، اما دبیر شورا با نشان دادن مجوز و تماس با معاون مدیر امور دانشجویی دانشگاه، حراست را توجیه کرد. البته برخی از دانشجویان می گویند معاون مدیر امور دانشجویی دانشگاه خلیج فارس بوشهر بعد از برقراری این تماس و هماهنگی با حراست سرای دانشجویی، در این محل حاضر شد و همراه با مسئول حراست در محوطه نگهبانی، منتظر انجام بازدید اعضای شورای صنفی از اتاق‌های دانشجویان دختر شدند.

متاسفانه شاهدان ماجرا تاکید می کنند که با ورود آقایان عضو شورای صنفی به خوابگاه دختران، عده‌ای از دانشجویان نسبت به انجام این بازدید آن هم توسط دانشجویان پسر اعتراض می‌کنند، ولی اعتراض آنان راهگشا نیست و نتیجه ای نداشت. آنها با بیان اینکه مجوز بازدید دارند و قصدشان انتخاب اتاق نمونه از نظر انضباطی است، بدون هماهنگی قبلی و بدون اجازه دانشجویان، وارد اتاقها می‌شدند و شروع به سرکشی می کردند.

البته شواهد حکایت از آن دارد که هنگام ورود آقایان به خوابگاه، یک اطلاع رسانی کلی از طریق بلندگو و توسط سرپرست خوابگاه صورت گرفت و مسئول خوابگاه اعلام کرد که «حجابتان را رعایت کنید»، اما به دلیل اینکه همواره کارکنان تاسیسات برای انجام تعمیرات لازم وارد محوطه خوابگاه می‌شوند، برخی از دانشجویان دختر به این اطلاع رسانی توجه نکرده و حریم اتاقها را امن دیدند.

یکی از دانشجویان که به شدت از این وضعیت گلایه داشت، می گفت: بسیاری از دختران خوابگاهی با لباس‌های راحتی و بدون حجاب جلوی این دانشجویان پسر حاضر می‌شدند. حتی عده‌ای از آنها که این آقایان را از قبل می‌شناختند، از آنان برای سرکشی از اتاقشان دعوت می‌کردند و با آن‌ها خوش و بش می‌کردند.

طبق گفته‌های دانشجویان، سه دانشجوی دختری هم که این پسران عضو شورا را همراهی می کردند، بدون رعایت شئونات اسلامی و با لباس‌های راحتی مشغول سرکشی از اتاق‌های خوابگاه بودند و حین بازدید از اتاق‌ها از این آقایان پذیرایی می‌کردند.

خوابگاه‌های دخترانه دانشگاه خلیج فارس بوشهر در مجتمعی متشکل از ۴ بلوک است که ۳ بلوک آن مختص دانشجویان مقطع کارشناسی و یک بلوک در اختیار دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد قرار دارد و بیش از ۲ هزار دانشجو در این بلوک‌ها مستقر هستند.

اعضای شورا تا حدود ساعت ۲۳:۳۰ از تک تک اتاق‌های خوابگاهی ۲ بلوک کارشناسی و یک بلوک کارشناسی ارشد بازدید کردند و بعد هم خوابگاه را ترک کردند و ۱۰ اردیبهشت مجددا برای بازدید از دو بلوک باقیمانده، وارد سرای دانشجویی دختران شدند و بدون هیچ مانعی، مشغول بازدید از اتاق‌های دختران خوابگاهی شدند

یکی از دانشجویان هم از بی توجهی نهاد رهبری دانشگاه به این موضوع گلایه کرد و گفته که قبل از ورود اعضای شورای صنفی به خوابگاه دختران، مسئول نهاد رهبری دانشگاه به طور اتفاقی با آنان رو در رو و جویای علت ورود آنها به خوابگاه دخترانه شد. ولی با رویت مجوز این بازدید مانعی برای اینکار نمی شوند.

حجت الاسلام جمالی: هیچگونه بازدیدی از خوابگاه دانشجویی خواهران صورت نگرفته
کنجکاو شدیم و سراغ حجت الاسلام جمالی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه خلیج فارس بوشهر رفتیم. او می‌گوید: به محض اینکه متوجه شدم اعضای شورای صنفی دانشگاه قصد ورود به خوابگاه خواهران را دارند، به آنان اجازه بازدید ندادم و با اینکه گفتند مجوز بازدید از اتاق‌های خوابگاهی دانشجویان خواهر را دارند، گفتم که بازدید از خوابگاه‌ توسط دانشجویان پسر کار جالبی نیست. او گفته که از معاون مدیر امور دانشجویی دانشگاه که در این محل حاضر بود، خواستار توقف اجرای این موضوع شدم و وی هم این بازدید را متوقف کرد.

مسئول نهاد رهبری اضافه می‌کند: هیچگونه بازدیدی از خوابگاه دانشجویی خواهران دانشگاه صورت نگرفته و اعضای شورای صنفی وارد این سرا‌های دانشجویی نشدند! او سپس مکثی کرده و می گوید البته به یاد ندارم که دقیقا چه تاریخی بود که این اتفاق افتاد، اما حوالی ساعت ۲۱ بود و احتمال دارد شب‌های قبل از آن، بازدید صورت گرفته باشد که من در جریان نبودم، اما به محض اینکه متوجه موضوع شدم خواستار توقف برنامه بازدید اعضای شورا از اتاق‌های دختران شدم.

توکلی: طبق قانون ممنوعیتی برای بازدید و حضور آقایان در خوابگاه‌های دانشجویی دختران وجود ندارد!
اما مهدی توکلی، معاون مدیر امور دانشجویی دانشگاه خلیج فارس بوشهر نظرش متفاوت است. او می‌گوید: بازدید اعضای شورای صنفی از خوابگاه دختران دانشجو بدون اطلاع رسانی قبلی نبوده و در سرا‌های دانشجویی از طریق بلندگو اطلاع رسانی کرده ایم که خانم‌های عضو شورای صنفی به همراه دبیر و معاون شورا از خوابگاه دانشجویان بازدید خواهند کرد و تمامی دانشجویان در جریان این بازدید بودند.

او می‌افزاید: فقط دانشجویان دختر یک اتاق در خوابگاه نسبت به این بازدید اعتراض داشتند که ما هم اجرای این برنامه را متوقف کردیم و در هیچکدام از سرا‌های دانشجویی بازدید صورت نگرفت؛ در حالی که قرار بود در هفته سرا‌های دانشجویی، این اعضا برای انتخاب اتاق نمونه از تمامی بلوک‌ها و اتاق‌های خوابگاه دختران و پسران بازدید داشته باشند و هر شب یک بلوک را چک کنند، اما به دلیل مخالفت عده‌ای از دانشجویان دختر، این طرح متوقف شد و اجرا نشد.

توکلی می گوید: طبق قانون ممنوعیتی برای بازدید و حضور آقایان در خوابگاه‌های دانشجویی دختران دانشگاه وجود ندارد و همانگونه که نیرو‌های تاسیساتی می‌توانند وارد سرا‌ها شوند، اعضای شورای صنفی نیز در راستای اجرای این برنامه، می‌توانستند در اتاق‌های خوابگاهی دختران حضور پیدا کنند و مانعی از نظر قانونی وجود نداشت، اما با این حال این اعضا فقط یک شب از یکی از بلوک‌ها بازدید داشتند و به دلیل مخالفت دانشجویان طرح متوقف شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
تاکید بر تولید و واردات مناسب در جلسه شورای رقابت با وزیر صمت
صندوق بین‌المللی پول از بهبود نرخ بیکاری در ایران خبر داد
مقایسه ساعت اورینت با سیتیزن
پلیس راهور: از سفرهای غیرضروری در جنوب شرق کشور اجتناب کنید
اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است
بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ نظامی به رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود
توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک زندانی
اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت
۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top