تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/02/17 - 01:02
کد خبر: 311131

واکنش تشکل‌های دانشجویی دانشگاه اصفهان به حواشی جشن خوابگاه‌ها

دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان در محکومیت اتفاقات هفته گذشته خوابگاه دانشگاه اصفهان در بیانیه‌ای اعلام کردند که جشن خوابگاه دانشگاه اصفهان حرمت دانشگاه را زیر پا گذاشت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه اصفهان و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی، در اعتراض به وضع فرهنگی دانشگاه و اتفاقات هفته گذشته خوابگاه دانشگاه اصفهان در برپایی نمایشگاه سرا‌های دانشجویی و رقاصی و هنجارشکنی برخی دانشجویان در بیانیه‌ای نوشتند که ما دانشجویان انقلابی دانشگاه اصفهان برآنیم تا موضع خود نسبت به این اقدامات هنجارشکنانه را اعلام کرده و با صدای رسا بگویم که به دنبال محکومیت عوامل ایجاد بستر‌های این فضا‌های دور از شأن دانشگاه هستیم

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ کَأَیِّنْ مِنْ نَبِیٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَکَانُوا ۗ. وَاللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ (سوره آل‌عمران آیه ۱۴۶)

بر همگان روشن است که دانشگاه مبدأ تحولات جامعه است و این مهم می‌تواند جنبه‌ی تاثیرات مثبت را در بر داشته باشد و هم اثرات مخربی بر جوامع امروزی به عنوان تندیس فرهنگ و دانش آن کشور در ویترین‌های جهانی باشد.

اما دانشگاه اصفهان که روزگاری به عنوان یکی از قطب‌های علمی فرهنگی کشور شناخته می‌شد امروز به ویترین یکی از مشکلات آموزشی اجتماعی و فرهنگی بدل شده است.

همانطور که مشکلات عدیده آموزشی بر هیچ دانشجویی پوشیده نیست، حتی به عنوان اصلی‌ترین معضل اجتماعی، عده‌ای از جوانان در این فضا در مرداب اعتیاد فرو رفته اند و تلاش‌هایی که برای حل این مشکلات به چشم می‌آید صرفاً به نمایشی تبلیغاتی و رسانه‌ای بدل گشته است و پرواضح است که انگیزه‌ای برای حل آن وجود ندارد.

افسوس که گرچه دانشگاه با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند، اما در این میان برخی از مسئولان با ایجاد حواشی سعی دارند که صورت مسئله را پاک کرده و با اقدامات فریبکارانه بر ناکارآمدی خود سرپوش بگذارند.

حواشی تلخ اتفاقات روز‌های گذشته که به بهانه‌ی هفته سرا‌های دانشجویی رخ داد و بر متن آن برنامه‌ها که با هدف ایجاد فضای شاد و با نشاط در خوابگاه‌ها برگزار شده بود و قرار بود محل گسترش فرهنگ اقوام مختلف کشور به عنوان طلایه داران تمدن و فرهنگ باشد غالب شد، خاطر بسیاری از دانشجویان را مکدر کرد.

جشن‌هایی که با هدف آشنایی با فرهنگ غنی اقوام برپا شد، اما به محلی برای اختلاط و ابتذال فرهنگی مبدل گشت و زیبایی‌های فرهنگ‌ها را در هیاهوی رقص و موسیقی‌های ناهنجار و البسه‌ای که خارج از عرف آن اقوام بود، به حاشیه رانده و نیز حرمت دانشگاه را زیر پا گذاشت.

بی شک ما به عنوان خیل عظیم دانشجویان این دانشگاه نگران از چشم انداز وسیع آینده دانشگاه و جامعه بر آن شدیم تا با صراحت قلم و فصاحت بیان مراتب اعتراض خود را نسبت به مدیرانی که حتی نمی‌توانند چند قدم پیش روی خودشان را ببینند اعلام داریم و اعلام کنیم که با سهل انگاری و عدم مدیریت صحیح، این اتفاقات به یک جریان روند تبدیل خواهد شد و دیری نمی‌پاید که شاهد اتفاقات ناگوار‌تر و حتی عبور از خطوط قرمز خواهیم بود، کما اینکه در روز‌های گذشته نیز چنین اتفاقاتی رخ داد و دانشگاه محل جولان بی‌فرهنگی‌ها و بی تدبیری‌ها گشت.

ما دانشجویان انقلابی دانشگاه اصفهان برآنیم تا موضع خود نسبت به این اقدامات هنجارشکنانه را اعلام کرده و با صدای رسا بگویم که به دنبال محکومیت عوامل ایجاد بستر‌های این فضا‌های دور از شأن دانشگاه هستیم و رسیدن به مطالبات خود در مواردی که پیشتر ذکر کردیم را به جد دنبال خواهیم کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top