تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/02/29 - 07:45
کد خبر: 312495

سفارت آمریکا به اتباع خود در «اندونزی» هشدار داد

سفارت آمریکا در «جاکارتا» پایتخت اندونزی قبل از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور در روز چهارشنبه 22 مه (یکم خرداد)، هشدارهای امنیتی برای اتباعش صادر کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سفارت آمریکا در «جاکارتا» پایتخت اندونزی قبل از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور در روز چهارشنبه 22 مه (یکم خرداد)، هشدارهای امنیتی برای اتباعش  صادر کرد.

خبرگزاری «رویترز» شنبه در این زمینه گزارش داد که سفارت آمریکا در اندونزی به شهروندان خود توصیه کرده که با توجه به احتمال برپایی تظاهرات بزرگ در جاکارتا و شهرهای دیگر از جمله «سورابایا» در شرق و «جاوا» و «مدان» در سوماترای شمالی، از تردد در این مکان‌ها خودداری کنند.

این در حالی است که مقام‌های اندونزی گفته‌اند تدابیر امنیتی را پیش از 22 ماه مه افزایش می‌دهند. در این تاریخ نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری که ماه گذشته برگزار شد، اعلام می‌شود.

«محمد اقبال» سخنگوی پلیس اندونزی نیز روز جمعه به خبرنگاران گفت که پلیس در این ماه 29 مظنون به ارتباط با گروه (JAD) بزرگترین گروه مرتبط با داعش را دستگیر کرده و  دست‌کم پنج بمب خانگی در نقاط مختلف جاوا و شمال سولاوسی را کشف و ضبط کرده است.

پلیس اندونزی همچنین فاش کرد که برخی مظنونان نحوه استفاده از شبکه «وای فای» به عنوان شیوه جدید انفجارهای انتحاری را فرا گرفتند.

در اندونزی به طور غالب «جو ضد آمریکایی» حکمفرماست و مردم این کشور  به مناسبت‌های مختلف از جمله دفاع از مردم مظلوم فلسطین و در اعتراض به رژیم صهیونیستی  علیه «آمریکا» یا  «رژیم صهیونیستی»  تظاهرات می‌کنند.

بر اساس این گزارش، بیست و هشتم فروردین ماه، انتخابات ریاست‌جمهوری در اندونزی به‌عنوان بزرگترین انتخابات در جهان که رئیس‌جمهور با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شود، به پایان رسید و طبق نتایج غیررسمی، «جوکو ویدودو» رئیس‌جمهور کنونی توانسته «پرابووو سوبیانتو» را شکست دهد.

انتخابات هفدهم آوریل (۲۸ فروردین) اندونزی به دلیل وسعت و گستردگی آن در سه منطقه زمانی برگزار شد و برای اولین بار، همزمان انتخابات ریاست جمهوری، پارلمانی و انتخابات محلی برگزار شد.

تلفات گسترده مجریان انتخابات سبب شده که دولت این کشور با فشارها و انتقادهای احزاب اپوزیسیون مواجه شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top