تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/03/01 - 21:25
کد خبر: 313028

انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ۵ استان برگزار می‌شود

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: در ۵ استان کشور در کنار برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، برای انتخاب ۶ نفر از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری انتخابات برگزار خواهیم کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری سومین جلسه ستاد انتخابات کشور، گفت: در جلسه امروز رئیس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات کمیته در رابطه با بودجه و منابع مالی و اعتباری انتخابات ارائه کرد.

وی عنوان کرد: در سومین جلسه انتخابات تاکید شد که ابزار و اقلام انتخاباتی از منابع و تولیدات داخلی در جهت حمایت از تولید ملی استفاده شود؛ همچنین توصیه شد حتی الامکان در هزینه‌کردها صرفه‌جویی شود و کمترین میزان مصرف را داشته باشیم.

دبیرستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه در این جلسه ستاد انتخابات، اصلاح آئین‌نامه مجلس خبرگان رهبری مطرح شد، یادآوری کرد: این اصلاحیه به پیشنهاد وزیر محترم کشور به شورای نگهبان ارسال شد و شورای نگهبان در کمترین وقت ممکن این اصلاحیه را بررسی و تصویب کرد.

موسوی افزود: حاصل این تغییر در آئین‌نامه و اصلاح آن این بود که از این پس در موارد همزمانی برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، تنها یک هیئت اجرایی در حوزه‌های انتخابیه تشکیل خواهد شد و از تعدد هیئت‌های اجرایی پرهیز می‌شود که این امر یک گام مثبت برای بهبود فرآیند انتخابات است.

وی ادامه داد: در انتخابات پیش رو، در ۵ استان کشور در کنار برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، برای انتخاب ۶ نفر از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری نیز انتخابات برگزار خواهیم کرد و به این ترتیب در استان‌های تهران، قم، خراسان شمالی، خراسان رضوی و فارس مشمول این قانون خواهند بود.

دبیر ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: همایش سراسری فرمانداران در تیر ماه سال جاری با هدف آموزش قوانین و مقررات انتخابات برگزار خواهد شد که راهکارهای برگزاری این همایش در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور تصریح کرد: تاکنون در ۲۷ استان از ۳۱ استان کشور ستادهای انتخابات استان تشکیل شده است و مقدمات تشکیل ستاد انتخابات در ۴ استان باقیمانده نیز فراهم شده که به زودی این امر محقق خواهد شد.

موسوی در پایان اشاره کرد: بررسی لایحه جامع انتخابات در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است و در این هفته کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی, موادی از لایحه جامع پیشنهادی دولت را بررسی کرد و انتظار داریم در سایر کمیسیون‌ها نیز این بررسی‌ها با سرعت پیگیری شود تا تکلیف لایحه جامع انتخابات هر چه سریع‌تر روشن شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top