تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/04/02 - 14:39
کد خبر: 316779

اولین واکنش معاون فرهنگی جدید وزارت بهداشت

معاون جدید فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت توجه به «اخلاق و معنویت» و «سبک زندگی» را اولویت خود در معاونت فرهنگی و دانشجویی این وزارتخانه اعلام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، دکتر سیما سادات لاری یکم تیرماه در مراسم معارفه خود در سمت معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، ضمن تشکر از اعتماد وزیر بهداشت به جهت انتصاب وی در جایگاه معاونت فرهنگی و دانشجویی این وزارتخانه، دغدغه‌های عنوان شده از سوی دکتر نمکی را عاملی بر حضور آگاهانه و عاشقانه خود در این سمت دانست.

وی اظهار داشت: قبول این مسؤولیت در شرایط کنونی کشور آن هم در این حوزه پر چالش را با آگاهی پذیرفتم و برای قرار گرفتن در این جایگاه با اراده بسیار قوی و با امید وارد عمل شده‌ام و اطمینان دارم که به یاری همکارانم بتوانم گام‌های موثری را در این خصوص بردارم.

لاری با تشکر از زحمات و تلاش‌های دکتر محمد رضا فراهانی؛ معاون پیشین فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، گفت: دکتر فراهانی برای من در جایگاه الگو قرار دارد، اینکه من ترغیب شدم که در حوزه فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی همدان به فعالیت بپردازم، نگاه دلسوزانه و موشکافانه و دغدغه‌مندی وی به حوزه فرهنگ در دانشگاه‌ها بود، بنابراین شفافیت، صداقت و دغدغه‌مندی ایشان من را برای پذیرفتن این مسؤولیت مجاب کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت ۲۳ ساله خود در دانشگاه علوم پزشکی همدان، گفت: من در ابتدا فعالیت خود را در حوزه بهداشتی آغاز کردم اما در ادامه با توجه به دغدغه‌هایی که در حوزه فرهنگی داشتم وارد این حوزه شدم و در نهایت در سمت معاون فرهنگی کار خود را پیش بردم و باید بگویم لحظه لحظه حضورم در این جایگاه یک تجربه مثبت و بسیار شیرین بود.

لاری با بیان اینکه کار کردن در حوزه فرهنگی اگر چه بسیار سخت است اما یک توفیق محسوب می‌شود، اظهار داشت: مقوله فرهنگ مختص همه انسان‌ها است و همه باید در کنار یکدیگر با همراهی و همکاری در این عرصه پیش برویم. در حکم مسؤولیت بنده که توسط وزیر محترم صادر شده به تفضیل توقعات و انتظارات ایشان از بنده مکتوب شده و بنده تمام تلاش خود را خواهم کرد تا با تکیه بر اسناد بالا دستی و رعایت قوانین و مقررات در این مسیر حرکت کنم.

وی محوریت اصلی کار خود را تکیه بر عملی کردن بیانیه گام دوم انقلاب دانست و خاطر نشان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری بیان شد به دو مورد «اخلاق و معنویت» در حوزه فرهنگ اشاره شده است و وظیفه ما در این راستا رشد دادن شعور معنوی و وجدان اخلاقی دانشجویان و جوانان است. مورد بعدی حوزه «سبک زندگی» است که همه دغدغه‌های عنوان شده از سوی وزیر نیز به نوعی به این دو موضوع باز می‌گردد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بنابراین توجه به «اخلاق و معنویت» و «سبک زندگی» از جمله مهمترین اولویت‌های بنده در ادامه فعالیت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت است.

وی همزمان شدن آغاز به کار خود را با سالگرد شهادت شهید چمران به فال نیک گرفت و خاطر نشان کرد: روز گذشته سالگرد شهادت دکتر چمران بود که همیشه برای من مانند الگو بوده است به نحوی که من از دوران راهنمایی و دبیرستان با این چهره از طریق مناجات عارفانه‌اش آشنا و از همین طریق با این شهید بزرگوار ارتباط عاطفی برقرار کرده‌ام و معتقدم فقط با این روحیه عارفانه و ارتباط با خداوند است که یک فرد می‌تواند از بالاترین مدارج علمی در پیشرفته‌ترین کشور جهان دست برداشته و خود را در مسیر حق در کشورش به بالاترین درجه معنویت برساند و به مقام شهادت نائل شود.

لاری گفت: بنابراین اگر ما بتوانیم در زمینه «اخلاق و معنویت» و «سبک زندگی» که نیاز شدید امروز در دانشگاه‌ها است به خوبی کار کنیم؛ می‌توانیم در حوزه فرهنگ موفق باشیم و با معرفی اسطوره‌های ایثار و فداکای به دانشجویان، روند فرار مغزها را معکوس کنیم.

وی با بیان اینکه من انقلاب را درک و با تمام وجود آرمان‌های اصیل انقلاب را حس کرده‌ام، یادآور شد: ما در اواخر دوران دبستان در شرایطی قرار داشتیم که در همان سنین کودکی به مباحث عرفانی، اخلاقی، تعلیم و تربیت روی آوردیم و اکنون آرزو دارم همان حال و هوای سادگی که در سبک زندگی مردم در آن زمان بود و امروز برای بسیاری چون خیال و آرزو است؛ بار دیگر بر زندگی مردم کشورم جاری شود و در کنار آن مسائل روز را نیز داشته باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت توجه به «اخلاق» و «معنویت» در دانشگاه‌ها را دو راهکار اساسی برای تغییر سبک زندگی جوانان دانست و تصریح کرد: متاسفانه سبک زندگی غربی در دانشگاه‌ها در حال شیوع است، متولان حوزه فرهنگ باید به مدد دو عنصر دل‌های جوانان را تسخیر کنند و از این رهگذر قلوب آنها را با تعالیم الهی که در ذات تک‌تک انسان‌ها نهفته است، نزدیک‌تر کنند.

وی با اشاره به تجربه موفق خود در دانشگاه علوم پزشکی همدان در زمینه ایجاد نشاط و پویایی در دانشگاه‌ها، گفت: به لطف خدا در دانشگاه علوم پزشکی همدان در این خصوص تجربه موفقی را پشت سر گذاشتیم و با پتانسیلی که داشتیم توانستیم دانشجویان را در فضای شادی و با نشاطی قرار دهیم. البته این را نیز باید بدانیم که تنها چیزی که اکنون به ما کمک می‌کند داشتن روحیه نشاط و امید است که باید در ابتدا این روحیه در خودمان تقویت شود تا بتوانیم به دیگران نیز تسری دهیم.

لاری با بیان اینکه با روحیه بالا و رویین تن وارد میدان شده است، اظهار داشت: اعتدال گرایی، ایجاد جو آرام و عقلانی، حرکت دادن دانشجویان به سمت تعقل گرایی، توجه به برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی و آشنایی با فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی از دیگر مواردی است که باید در این حوزه تقویت و به صورت جدی به آن پرداخته شود که نتیجه تمامی این موارد داشتن دانشجویان موفق در دانشگاه‌ها خواهد بود.

وی تأکید کرد: دانشجویی که با داشتن رابطه عمیق معنوی با معبود خود در مسیر اعتقادات خود ایستادگی می‌کنند، هرگز دچار بی‌خویشتنی نخواهند شد و ما به دنبال تربیت همچنین جوانان و دانشجویانی هستیم.

مراسم تکریم دکتر محمدرضا فراهانی و معارفه دکتر سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، یکم تیرماه در سالن جلسات دفتر وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد و در این مراسم وزیر بهداشت ضمن تقدیم حکم مسؤولیت معاونت فرهنگی و دانشجویی این وزارتخانه به دکتر سیماسادات لاری، از خدمات دکتر محمدرضا فراهانی تقدیر کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شب نوزدهم ماه رمضان شب اصلاح روندها و برطرف کردن نقایص/ تغییر و تحول تدریجی نیست
گزارش تصویری| دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با رهبر معظم انقلاب
رهبر انقلاب: کودک‌کشی رژیم صهیونیستی نشان میدهد که این رژیم قادر به مقابله با نیروهای مقاومت نیست
کاهش برنامه‌های «خانواده و زنان» در کنداکتور صداوسیما
ردیابی گوشی سرقتی با چند ترفند ساده
فرهنگ و سبک زندگی‌ مهمترین مولفه در جوانی جمعیت است
زنان بیش از مردان از ورزش کردن سود می برند
چگونه می‌توان از پوکی استخوان جلوگیری کرد؟
جناب سفیر کاش با پروتکل‌‌های دیپلماتیک آشنا بودید
خانواده ایرانی به بیماری تک فرزندی مبتلا شده‌ است
پاسخ فرزند آیت‌الله علم‌الهدی به شایعه سهامداری در یک هلدینگ گردشگری
زن افغان و نوروز/ نوروز به‌مثابه‌ «اتاقی از آن خود»
راهی جز اصلاحات نداریم!
بی‌بی‌سی: یتیم شدن ۲۰ هزار کودک فلسطینی با حملات اسرائیل +فیلم
زنان بیش از مردان در معرض اختلالات خودایمنی هستند
اسماعیل هنیه با قالیباف دیدار کرد
کاهش احتمال کمردرد زنان با مصرف بیشتر آنتی اکسیدان
آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌ها؛ ترافیک سنگین در جاده چالوس
نهیب بانوی فلسطینی به کشورهای اسلامی و عربی +فیلم
کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۸۵ نفر رسید
تهدید گزارشگر سازمان ملل توسط اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top