تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/05/06 - 10:45
کد خبر: 321797

فرهنگیان و وعده‌های توخالی مسئولین

جمعی از بازنشستگان آموزش و پرورش در اعتراض به عدم دریافت مطالبات خود مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند.

 به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روزنامه وطن امروز، جمعی از بازنشستگــان آموزش‌و‌پرورش به خاطر پرداخت نشدن پاداش پایان خدمت خود دیروز مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه کشور تجمع اعتراضی برپا کردند. آنها در تجمعی آرام از مسؤولان این سازمان خواهان مطالبه بحق خود یعنی دریافت حقوق پاداش پایان خدمت و پایان وعده و وعیده‌های مسؤولان در این زمینه شدند. فرهنگیان بازنشسته که خیلی‌ از آنها از شهرستان‌های دور و نزدیک برای حضور در این تجمع آرام گرد هم آمده بودند، از مدیران سازمان برنامه و بودجه خواهان رسیدگی هر چه زودتر به وعده‌ها درباره پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگی خود بودند که از فروردین سال 97 حکم بازنشستگی آنها آمده است اما ریالی پاداش پایان خدمت بازنشستگی پس از 30 سال خدمت را نگرفته‌اند.

برخی معترضان بازنشسته آموزش‌و‌پرورش در این تجمع آرام، اظهار داشتند: با آنکه برای چندمین‌بار است به خاطر پرداخت نشدن پاداش پایان خدمت‌مان در مقابل وزارت آموزش‌و‌پرورش و اکنون در مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کرده و خواهان مطالبات بحق خود شده‌ایم اما مسؤولان وزارت آموزش‌و‌پرورش و سازمان برنامه و بودجه متاسفانه به جای رسیدگی و تلاش برای تسریع پرداخت پاداش آخر خدمت ما فرهنگیان بازنشسته، فقط وعده‌های بی‌عمل می‌دهند و توپ را به زمین همردیگر می‌اندازند. حال ما مانده‌ایم و وعده‌های توخالی مسؤولان. آنها می‌گفتند: د اعتراضات قبلی (اردیبهشت‌ماه سال‌جاری) سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد اطلاعات خیلی از بازنشستگان از سوی وزارت آموزش‌و‌پرورش هنوز به دست آنها نرسیده است.

در مقابل، مسؤولان آموزش‌و‌پرورش نیز در جواب گفتند؛ اطلاعات لازم را برای پرداخت حق پایان خدمت بازنشستگی فرهنگیان به سازمان برنامه و بودجه فرستاده‌اند. یکی از معترضان گفت: با وجودی که بودجه لازم برای پرداخت پاداش پایان خدمت ما در بودجه سال‌جاری اختصاص یافته، چرا هیچ اقدامی برای پرداخت آن نمی‌شود؟ وی افزود: ما فرهنگیان بازنشسته آموزش‌و‌پرورش از فروردین 97 هیچ‌گونه پاداش پایان خدمتی دریافت نکرده‌ایم. خانم شریفی، بازنشسته آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در اعتراضات قبلی، مسؤولان آموزش‌و‌پرورش قول مساعد دادند از اول خرداد و در نهایت 30 تیرماه پاداش پایان خدمت بازنشستگان پرداخت می‌شود، گفت: اکنون در ماه پنجم سال هستیم اما ریالی پاداش پایان خدمت بازنشستگی دریافت نکرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که در پی این تجمع اعتراضی آیا مسؤولان سازمان برنامه و بودجه یا آموزش‌وپرورش با شما صحبتی درباره پرداخت پاداش آخر خدمت‌تان کرده یا وعده‌ای داده‌اند؟ گفت: وعده‌های زیادی از مسؤولان درباره پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان شنیده‌ایم اما هیچ کدام از این وعده‌ها عملی نشده است. امروز نیز سعید طاهری، رئیس آموزش‌و‌پرورش عمومی سازمان برنامه و بودجه به ما قول داد تلاش خواهند کرد طی یکی دو هفته آینده پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش‌وپرورش‌ پرداخت شود. این بازنشسته آموزش‌و‌پرورش گفت: خواسته ما تجمع‌کنندگان از مسؤولان اجرایی این است که با توجه به کاهش روزافزون ارزش پول ملی نسبت به پرداخت حقوق ما بازنشستگان (پاداش پایات خدمت) تعلل نکنند. آقای جعفری، یکی دیگر از بازنشستگان آموزش‌و‌پرورش که از زنجان برای حضور در این تجمع آرام به تهران آمده بود، به  «وطن‌‌امروز» گفت: 15 ماه است پاداش پایان خدمت من را نداده‌اند.

با توجه به تورم افسارگسیخته و در پی آن کاهش ارزش پول ملی، حتی در صورت پرداخت پاداش پایان خدمت بنده، ارزش آن بشدت کاهش یافته است. وی با بیان اینکه ما بازنشستگان از وعده‌های پوچ مسؤولان نسبت به پرداخت پاداش پایان خدمت که حق ما است خسته شده‌ایم، گفت: اگر سال گذشته 80 میلیون پاداش پایان خدمت به من می‌دادند، می‌توانستم با آن رقم حداقل سرمایه‌گذاری کنم تا ارزش پولم حفظ شود، این در حالی است که اکنون ارزش پول در کشور بسیار کم شده است. تقوی، یکی دیگر از بازنشستگانی بود که نسبت به کم‌توجهی وزارت آموزش‌و‌پرورش به فرهنگیان بویژه بازنشستگان اعتراض داشت.

وی گفت: وزارت آموزش‌و‌پرورش علاوه بر تعلل در پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان، سال‌هاست نسبت به کمک هزینه سفر، کمک هزینه نقل و انتقال کارکنان، کمک هزینه مهدکودک، حق‌الزحمه و حق‌التدریس معلمان و مرخصی ذخیره فرهنگیان بی‌توجه است. عبدالملکی، یکی دیگر از معترضان به عدم پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی گفت: من مستاجرم و امیدم بعد از خدا به دریافت پاداش پایان خدمت پس از 30 سال کار است تا از این طریق بتوانم حداقل کمک هزینه خرید خانه یا پول پیش مناسبی برای رهن خانه داشته باشم. امیدوارم مسؤولان نسبت به پرداخت حقوق ما بازنشستگان اتلاف وقت نکنند. همه بازنشستگان سال گذشته پاداش پایان خدمت خود را گرفته‌اند اما آن سری از افرادی که پاداش نگرفته‌اند به خاطر این است که آنها خواهان ادامه کار (یکسال) در وزارت آموزش‌وپرورش بوده‌اند که اکنون به جرگه بازنشستگان سال 97 پیوسته‌اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
فرهنگی
1398/05/06 - 12:24

مهر نزدیکه تلافی می کنیم
محمدرضا
1398/05/07 - 18:30

اگر معلمان عزیز به جای نصف روز ، تمام وقت تدریس کنند نیازی به اینهمه استخدام و هزینه سنگین برای کشور نیست.
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top