تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/05/13 - 17:52
کد خبر: 322731

در نشست خبری بیستمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل مطرح شد؛

شعار نشست «عقلانیت‌ انقلابی، مقاومت هوشمندانه و عدالتخواهی اخلاق‌مدارانه» خواهد بود

مرادی در این نشست گفت: نشست سالانه با شعار « عقلانیت‌ انقلابی، مقاومت هوشمندانه و عدالتخواهی اخلاق‌مدارانه» در دانشگاه خوارزمی از ۱۵ الی ۱۸ مردادماه سال جاری با حضور ۴۰۰ نفر از اعضا دفاتر ۶۰ گانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرنامه دانشجویان ایران؛ پیام مرادی دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل  در این نشست خبری گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در ۱۳ آبان ماه ۱۳۷۸ برای اولین بار اعلام موجودیت کرده و استقلال خود را از دفتر تحکیم وحدت اعلام کرد و امسال در آستانه 20 سالگی خود، بیستمین نشست خود را برگزار خواهد کرد

مرادی ادامه داد: عدد ۲۰ و ورود به سومین سال فعالیت اتحادیه برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ما در بیستمین نشست خود چشم‌انداز دهه پیش روی اتحادیه را ترسیم خواهیم کرد.

دبیر این اتحادیه دانشجویی خاطر نشان کرد: نشست با شعار « عقلانیت‌ انقلابی، مقاومت هوشمندانه و عدالتخواهی اخلاق‌مدارانه» در دانشگاه خوارزمی (پردیس کرج) برگزار خواهد شد.

او در رابطه با تبیین شعار « عقلانیت‌ انقلابی، مقاومت هوشمندانه و عدالتخواهی اخلاق‌مدارانه» گفت: عنوان اول « عقلانیت انقلابی است». از 3 سال قبل، عقلانیت انقلابی را به عنوان یک چارچوب گفتمانی انتخاب کردیم و در مواضع، رفتارها و رویکردهای خود آن را مورد توجه قرار دادیم.

این فعال دانشجویی ادامه داد: عقلانیت انقلابی یک چارچوب کلی است که به میان آرمانگرایی صحیح و آرمان گرایی ناصحیح تمایز ایجاد می کند. مثلاً در باب عدالت، عدالت‌خواهی صحیح و نسخه ی غلط را داریم. برخی ممکن است با عنوان عدالت خواهی جلوه فروشی کنند، برخی ممکن است به دنبال تقویت حوزه سیاسی خودشان باشند و آسیب های حوزه عدالت خواهی همین جلوه فروشی با نام عدالت و سو استفاده از آسیب‌ها برای کسب موضع برتر سیاسی است.

مرادی درباره عدالت خواهی اخلاق‌مدار خاطرنشان کرد: آنچه که در بیان رهبری انقلاب صریحا مورد اشاره قرار گرفته عقلانیت است که فاصله بین عدالتخواهی درست و عدالت‌خواهی نادرست تمیز کننده است.

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل افزود:‌ عده ای آزادی را به ولنگاری و اباحه‌گری تقلیل می‌دهند،  ما خطی را از دو دهه قبل داشتیم که با نام عدالت خواهی اباحه‌گری و ولنگاری ترویج می‌شد، در مقابل آزادی‌های مشروع و قانونی را داریم و آن چیزی که تمایز ایجاد می‌کند مسئله عقلانیت انقلابی است.

پیام مرادی در باب معنویت هم گفت: در این رابطه هم معنویتی که منتهی به انجمن حجتیه، طیف شیرازی‌ها، شیعه انگلیسی و اسلام غیر سیاسی می‌شود نسخه انحراف از معنویت گرایی است و در مقابل معنویتی که تولید کننده جریان پررنگی از مدافعان حرم در سال‌های اخیر بوده و شعارهای اصلی انقلاب را زنده نگه داشته و معنویتی که توام با نقش آفرینی سیاسی و اجتماعی بوده معنویت صحیح است. در اینجا هم آن چیزی که تمایز ایجاد می کند عقلانیت انقلابی است.

این فعال دانشجویی در ادامه گفت: در این راستا هم عده‌ای از مسیر ناصحیح راه تامین منافع ملی را پیش گرفته‌اند و معتقد هستند با تقلیل‌گرایی در استقلال و کم کردن استقلال‌طلبی می‌توانند منافع ملی را تامین کنند. آنچه تجربه برجام هم نشان داده این بود که این اتفاق رخ نخواهد داد و تنها راه تامین منافع ملی استقلال طلبی به معنای درست است.

او در ادامه افزود: اینجا هم عده ای تلاش کردند در پروژه‌های مثل برجام، اف ای تی اف، معاهده پاریس و...  انقلابی بودن را بر خلاف عقلانی عمل کردن تعریف کنند. یعنی انقلابی بودن را در به غیر عقلانی بودن ترویج کردند در حالی که تجربه ثابت کرده اتفاقاً انقلاب ما کاملاً مبتنی بر عقلانیت بوده و عقلانیت یکی از مبانی اصلی تفکر امام بوده است.

پیام مرادی در ادامعه گفت: اتفاقا جریان انقلابی در حوزه سیاست خارجی و استقلال کشور موضع عقلانی اتخاذ کرده است و این عقلانیت به نظر ما امروز مشخص شده است و باز آن چه تمایز ایجاد می کند میان کسانی که معتقدند در منافع ملی از طریق برجام و امثال آن تامین می شود با کسانی که معتقدند منافع ملی از طریق رفع نواقص، توانمندی داخلی، مقاومت هوشمندانه و اصلاح ساختار اقتصاد کشور ایجاد می‌شود باز هم عقلانیت انقلابی است.

دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: ذیل این عقلانیت انقلابی دو عبارت عدالت طلبی اخلاق مدارانه و با مقاومت هوشمندانه هم در شعار آمده است. مقاومت هوشمندانه تعبیری است که ما در مواجهه با قدرت هوشمندی که غربی ها تئوریزه کردند به کار بردیم. آنها لا به کار بردن قدرت نرم و سخت به صورت همزمان را هوشمند نامیدند و علیه ما استفاده کردند و ما مقاومت هوشمندانه  را استفاده از تمام ظرفیت های نرم و سخت انقلاب اسلامی برای مقابله با هجوم غرب می دانیم.

مرادی با اشاره به نمونه های بارز مقاومت هوشمندانه ما در مقابل قدرت سخت در ادامه گفت: ما در حوزه اقتصادی فشارهایی را تحمل می‌کنیم و اگر با مقاومت هوشمندانه وارد عرصه شویم کارهای بزرگی را می توانیم انجام دهیم.

این فعال دانشجویی گفت: اصلاح نظام مالیاتی، اصلاح ساختار بودجه کشور به شکلی که تامین کننده منافع مردم باشد، رسیدگی به وضعیت بانکها، رسیدگی به ولنگاری ارزی و بحث مالیات بر عایدی سرمایه و خانه های خالی  و انجام پروژه‌هایی که توسط دولت و مجلس بر زمین مانده از مسائلی است که در این راستا می‌تواند به ما کمک کند و با رویکرد مقاومت هوشمند این امکان وجود دارد که ساختار اقتصاد کشور را اصلاح و در مقابل هجوم اقتصادی دشمن مقاومت کنیم و در نهایت قدرت نرم دشمن برای ما با توسعه همراه باشد.

پیام مرادی درباره عدالت طلبی اخلاق مدارانه هم گفت: یک دهه قبل از این دوگانه‌ای با عنوان عدالت خواهی مصداقی و غیرمستقیم به وجود آمد این مسئله از آنجا شکل گرفته رهبر انقلاب تذکر دادند که در عدالت طلبی بر مصداق تکیه نکنید که در مواجهه با این سخن دو رویکرد غلط گرفت عده‌ای محافظه کاری و نو محافظه کاری را تئوریزه کردند و تلاش کردند هرگونه عدالت خواهی که در آن یک مسئله جدی مطرح می‌شود را زمین بزنند و این محافظه کاری قاتل عدالت‌خواهی حقیقی در کشور بود.

وی ادامه داد: در مقابل افراد دیگری بودند که علی‌رغم تذکر رهبر انقلاب همچنان مسیر خودشان را در پیگیری عدالت خواهی مصداقی ادامه دادند و تنها پروژه آنها در بحث عدالت‌خواهی پیگیری سوژه‌های خرد بود که این آسیب بسیار جدی را به پیکره جریان عدالتخواه در کشور زد.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: آنچه درک ما از عدالت خواهی حقیقی و صحیح است این است که که ما در عدالت خواهی قطعاً نسبت به سوژه‌ها و مسائل بی تفاوت نخواهیم بود. اگر ما سوژه ها و مصادیق را به عنوان نمونه‌هایی از تصمیمات سیاسیون در نظر بگیریم به عنوان مثال مسئله خصوصی سازی می تواند در راستای عدالت خواهی مورد استفاده قرار بگیرد یا در راستای ضد آن استفاده شود. تمایز بین اینها این گونه مشخص می شود که به مصادیق توجه کنیم.

پیام مرادی افزود: قطعاً ما نمی توانیم نسبت به مسائل بی توجه باشیم اما به این مسئله هم توجه داریم که دانشجو و جریان دانشجویی قطعاً قاضی نیست و در جایگاه قضاوت قرار ندارد و ما تغییر جریان دانشجویی به قضاوت را ضربه کاری به مقوله عدالتخواهی تلقی می کنیم.

مرادی گفت: لذا ما ضمن اینکه به سوژه ها توجه داریم در سوژه ها متوقف نخواهیم شد. ما معتقدیم آن چیزی که می تواند واقعیت در این راستا را  توصیف کند مقوله اخلاق است ما معتقدیم بسیاری از نسخه های غلط عدالتخواهی به خاطر بی اخلاقی هاست دور زدن مرزهای اخلاق است.

مرادی یادآور شد: در این نشست که بعد از ظهر سه شنبه ۱۵ مرداد افتتاح خواهد شد ۴۰۰ نفر از دفاتر ۶۰ گانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل به میزبانی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی حضور خواهند داشت.

مرادی با بیان اینکه برنامه های نشست به صورت دو بخش و در صبح و بعد از ظهر برگزار می شود، گفت: نوبت بعد از ظهر به برنامه های سیاسی و اجتماعی اختصاص دارد که در این خصوص معاونان فرهنگی وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور، فتاح رئیس بنیاد مستضعفان و حجت الاسلام رستمی نماینده رهبر انقلاب در دانشگاه ها، از میهمانان این نشست خواهند بود.

او در ادامه گفت: همچنین از آقایان غلامعلی حداد عادل ، صادق محصولی، سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس، حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس، حجت الاسلام قمی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی، فرید حسینی، امیر پوردستان  رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم دعوت شده که ان‌شاءالله به همراه جمعی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این نشست حضور خواهند داشت.

دبیرتشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل تاکید کرد: برگزاری انتخابات شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دستور کار اصلی بیستمین نشسته سالانه این اتحادیه خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top