تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/06/03 - 16:25
کد خبر: 325337

وزیر نیرو:

بخش قابل توجهی از بدهی عراق به ایران پرداخت شد

وزیر نیرو گفت: در یک سال اخیر تلاش زیادی از سوی ایران و عراق صورت گرفته که براساس آن بخش قابل توجهی از مطالبات پرداخت شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از میزان، وزیر نیرو در نشست خبری در دومین روز هفته دولت در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص آخرین وضعیت پرداخت مطالبات عراق به ایران اظهار کرد: در گذشته مشکلاتی در زمینه دریافت بدهی‌ها وجود داشته که بخشی از آن مربوط به مسایل تحریم بوده است.

وی افزود: خوشبختانه در یک سال اخیر تلاش زیادی از سوی طرفین صورت گرفته که براساس آن بخش قابل توجهی از مطالبات پرداخت شده است.

اردکانیان در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر دریافت مطالبات قراردادهایی در زمینه صادرات برق با کشورهای عراق و افغانستان امضا شده است.

وزیر نیرو در ادامه بحث صادرات انرژی گفت: یکی از مزیت‌های نسبی به جهت موقعیت کشور روی اتصال تبادل انرژی با کشورهای همسایه است.

وی افزود: در ۶ سال اخیر از منابع دولتی و خصوصی حدود ۲۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

اردکانیان خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در صنعت برق پایداری شبکه را به همراه داشته است و طی ۱۵ سال اخیر شبکه برق کشور را گرفتار فروپاشی نکرده است.

وزیر نیرو تاکید کرد: در سال جاری از محل صرفه جویی ها، ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کیلووات ساعت صادرات انرژی انجام شد که منابع حاصل از این صادرات در صنعت برق کشور هزینه می‌شود.

وی افزود: برای تابستان امسال هشت هزار مگاوات برق پیش‌بینی می‌شد که ۳ هزار مگاوات آن از محل صرفه جویی و ۵ هزار مگاوات از محل تولید بیشتر تامین شده است

اردکانیان در این نشست از تشریح اقدامات زیرساختی روستاهای کشور توسط رئیس جمهور طی فردا خبر داد و گفت: اواخر سال گذشته خدمت رئیس جمهور عرض کردم که با توجه به اقدامات حائز اهمیت دولت در بخش آب و برق روستاها یک برنامه در مقیاس ملی برگزار شده و این اقدامات برای مردم تشریح شود که با توجه به سیلاب‌های ابتدای سال جاری این مسئله به تاخیر افتاد.

وی افزود: با یادآوری این موضوع به ایشان، رئیس جمهور دستور داد که علاوه بر وزارت نیرو دیگر اقدامات زیرساختی نیز در بخش روستاها برای مردم ارائه شود که مقرر شد فردا با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران تهران اقدامات دولت در بخش آب روستایی، برق روستایی، گازرسانی به روستاها، اقدامات بهداشتی و درمانی در روستاها، اقدامات ارتباطی و خدمات الکترونیک، راهسازی‌ها و خدمات زیرساختی مربوطه تشریح شود.

وزیر نیرو با اشاره به طرح‌های اجرایی در هفته دولت گفت: در هفته دولت ۷۳ طرح بزرگ در ۲۸ استان کشور با اعتبار بالغ بر ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.وزیر نیرو در پاسخ به سوالی مبنی بر اجرای طرح تامین آب استان‌های شرقی کشور از طریق دریا اظهار کرد: در کشوری که به آب‌های آزاد در شمال و جنوب دسترسی داریم و فناوری نمک زدایی باعث کاهش قیمت تمام شده، شده است، از این امکان برای تامین آب شرب برای امنیت خاطر شهروندان مخصوصا در منابع مرزی نخواهیم گذشت.

وی از تشکیل کارگروه سازگاری با کم آبی در استان‌ها و در سطح ملی، خبرداد و گفت: در این کارگروه‌ها قرار است برنامه‌های مدیریت مصرف در کنار تامین آب از منابع جدید اجرا شود.

اردکانیان خاطرنشان کرد: در سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان طرح‌های مدیریت مصرف تهیه شده و طرح استان خراسان جنوبی در کارگروه ملی تصویب شده است همچنین طرح خراسان رضوی تهیه شده و طرح استان سیستان در حال تدارک است.

وزیرنیرو با تاکید بر اینکه طرح‌های انتقال در استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، بحث انجام نشده ندارد، خاطرنشان کرد: پیش بینی استان‌ها تا افق ١٤٢٥صورت گرفته است وهنوز مشخص نیست طرح‌ها چه زمانی کلنگ زنی شود که به سرمایه گذاری‌ها در این بخش بستگی دارد.

وی در ادامه به آخرین وضعیت ابرسانی به روستاهای کشور اشاره کرد و گفت: طی ۶ سال گذشته ۷ میلیون جمعیت روستایی از شبکه آب سالم و پایدار برخوردار شدند کهطی این سال‌ها ١٠ هزار و ٢٠٠روستای کشور از آب شرب بهره‌مند شدند و تا پایان سال جاری یک هزار و ۱۲۴ روستای دیگر به این شبکه وصل می‌شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top