تاریخ انتشار: شنبه 1398/06/23 - 11:51
کد خبر: 328016

برگزاری جشنواره ایده‌ها و محصولات نوآورانه احیای دریاچه ارومیه

اولین جشنواره ایده‌ها و محصولات نوآورانه برای احیای دریاچه ارومیه با مشارکت مردم در روزهای ۲۸ الی ۳۰ آبان‌ماه ۱۳۹۸ در شهر ارومیه برگزار می‌گردد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، اولین جشنواره ایده‌ها و محصولات نوآورانه برای احیای دریاچه ارومیه با مشارکت مردم در روزهای ۲۸ الی ۳۰ آبان‌ماه ۱۳۹۸ در شهر ارومیه و با مشارکت سازمان حفاظت محیط‌ زیست، برنامه عمران ملل متحد، وزارت جهاد کشاورزی، طرح حفاظت از تالاب‌های ایران و شرکت ویرا پژوهان پویا در دو بخش رویداد استارتاپی و دریافت ایده‌ها و محصولات نوآورانه برگزار خواهد شد. این جشنواره با هدف شناسایی و تعامل بیشتر با نوآوران و مخترعان و حمایت از آنان، شناسایی و ترویج روش‌های اصلاح الگوی مصرف آب و منابع طبیعی، شناسایی راهکارهای احیای دریاچه ارومیه و معرفی اثرات محیط‌ زیستی، اقتصادی و اجتماعی خشک شدن دریاچه و کمک به راه‌اندازی و تقویت شرکت‌های فعال در حوزه  فناوری‌های نوآورانه برگزار می‌گردد.

طرح حفاظت از تالاب‌های ایران به عنوان متولی اصلی برگزاری این جشنواره از سال ۱۳۸۴ به عنوان پروژه مشترک سازمان حفاظت محیط‌ زیست و برنامه عمران ملل متحد آغاز به کار نموده است. این طرح نمونه‌ای از تلاش‌های صورت گرفته در راستای ارتقای مدیریت تالاب‌ها در کشور ایران به شمار می‌رود که بر استقرار مدیریت زیست‌بومی در سطوح ملی و محلی، فضای مناسب برای مشارکت ذینفعان و تدوین و اجرای برنامه‌های مدیریت جامع برای تالاب‌های مهم کشور تمرکز نموده است.

اجرای موفقیت آمیز طرح‌های نمونه کشاورزی پایدار توسط طرح حفاظت از تالاب‌های ایران در سال‌های اخیر، مقدمات شروع پروژه جدیدی با نام  «الگوسازی مشارکت جوامع محلی در احیای دریاچه ارومیه» را از سال 1393 در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و در روستاهای پایلوت از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی فراهم آورد. این پروژه تاکنون با تحت پوشش قرار دادن اراضی کشاورزی و باغات 130 روستای حوضه آبریز دریاچه ارومیه، فضای مناسبی را برای مشارکت جوامع محلی، دستگاه‌های دولتی محلی و سازمان‌های مردم نهاد در فرایند احیای دریاچه ارومیه فراهم کرده است و همانند کمربند سبزی در اطراف دریاچه ارومیه در حال اجرا است.

قابل ذکر است، محورهای اصلی جشنواره با در نظر گرفتن اولویت‌های اجرایی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی حوضه آبریز و ستاد احیای دریاچه ارومیه تعیین شده است که شامل توسعه طبیعت گردی و گردشگری جامعه محور، راهبردها، راهکارهای و شیوه‌های نوآورانه کاهش 40 درصدی مصرف آب، فنّاوری­های مدرن ارتباطی در ارتقای مشارکت مردم در حفاظت و احیای محیط زیست و تالاب‌های کشور (ارومیه) و شناسایی و معرفی زنجیره‌های ارزش مؤثر بر بهبود اقتصاد خانوار روستایی و حفاظت از منابع حیاتی دریاچه ارومیه می‌باشند.

ضمنا زمان ثبت و ارسال ایده‌ها 26 مهر ماه و ثبت نام جهت شرکت در جشنواره 3 آبان ماه بوده و از ایده‌های برتر تقدیر و حمایت لازم جهت پیاده‌سازی و عملیاتی شدن آن‌ها به عمل خواهد آمد. سامانه ثبت نام در جشنواره به آدرس الکترونیکی www.luif.ir  قابل دسترسی برای کلیه نخبگان و علاقه مندان این حوزه می‌باشد. امید است برگزاری این جشنواره با مشارکت کلیه ذینفعان در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، منجر به تولید ایده‌ها و محصولات نوآورانه در راستای احیای دریاچه ارومیه و پایداری محیط‌زیست گردد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
پاسخ مثبت ۲مربی سرشناس به قلعه نویی
مسلخ ۵ ساعته برای بازیکن پرسپولیس
حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
انفجار فوتبالی در مونیخ و منچستر
مربی برزیلی از برزیل ایران خاطره خوب دارد
خوش‌آمدگوییِ مادر ۲ شهید سمنانی به رئیسی +فیلم
رئیس جمهور در بدو ورود به سمنان چه گفت؟ +فیلم
تهران رکورددار چند قلوزایی
تسلیحات استفاده شده در عملیات وعده صادق +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top