تاریخ انتشار: شنبه 1398/06/23 - 13:33
کد خبر: 328037

بیانیه دختران انقلابی دانشگاه تهران در دفاع از کرامت زنان

دختران انقلابی دانشگاه تهران طی بیانیه‌ایی خواستار حفظ کرامت زنان شدند. در بخشی از این بیانیه آمده است: اول آنکه روح حاکم بر رویکرد دولتی در خصوص زنان از قبیل اظهار نظرها و تصمیم گیری ها، از جنس نگاه غربی و ترویج شعار تشابه حقوق زن و مرد است که به حکم عقل باید از آن دوری گزید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، دختران انقلابی دانشگاه تهران طی بیانیه‌ای در دفاع از کرامت زنان تاکید کردند: از عملکرد برخی مسئولین چنین برداشت می شود که پرداختن به مسائل زنان به جای اینکه به عنوان یک دغدغه اصیل و به نیت خدمت رسانی به نیمی از جمعیت کشور باشد، به دستاویزی برای تبلیغ و نمایش سیاسی و کسب رای بیشتر بدل شده و این یعنی سوء استفاده ای شنیع از مسئله حقوق زنان، که موجب تحقیر و خیانت به بانوان کشور است.

متن بیانیه بشرح ذیل است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

"حق کرامت الهی زن، بالاترین حقوق زن است"
امام خامنه ای

از زمانی که هجوم و نفوذ فرهنگ غربی به ملت های مسلمان آغاز شد، یکی از اصلی ترین مجاهدت های زنان مسلمان در عرصه فکری و فرهنگی جامعه، مبارزه با دیدگاه غربی و تبیین عملی و نظری فرهنگ اصیل اسلامی بوده است. متاسفانه این روزها در کشور ما، علاوه بر رواج دیدگاه غربی که مستلزم نگاه ابزاری به زن و خدشه دار شدن کرامت و شرافت مقام زن است، با اجحاف های سیاسی در مسائل مربوط به زنان مواجه هستیم. این روزها رویکردها به مسائل زنان با چند ظلم جدی همراه است که برخی از آن ها را بیان می کنیم:

اول آنکه روح حاکم بر رویکرد دولتی در خصوص زنان از قبیل اظهار نظرها و تصمیم گیری ها، از جنس نگاه غربی و ترویج شعار تشابه حقوق زن و مرد است که به حکم عقل باید از آن دوری گزید.

دوم؛ از مهمترین خلاءها، عدم معرفی کامل نگاه اسلامی به زنان و حقوق ایشان در اسلام از طریق آموزش و پرورش و آموزش عالی است، همچنین در طی این سال ها، فعالیت پیوسته و مناسبی در خصوص الگو سازی چهره های اصلی و اصیل فرهنگ اسلامی یعنی حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و زنان عاشورایی، حضرت معصومه (س)، زنان قرآنی، شهدای زن صدر اسلام و شهدای زن دفاع مقدس و سبک زندگی این بزرگواران از طریق آموزش و پرورش، صدا و سیما و ارگان های اجرایی دیگر صورت نگرفته است.

سوم؛ بی توجهی مفرط به مقام والای مادری، فرهنگ سازی در این خصوص و عدم ایجاد زمینه های مناسب و تسهیلات متناسب با مادران در موقعیت های مختلف علمی و اجتماعی، همچنین نپرداختن به "حفظ کرامت زن" در جامعه و خانواده به عنوان محور اصلی تصمیم گیری های اجرایی در این حوزه قابل توجه است.

چهارم آنکه متاسفانه از عملکرد برخی مسئولین چنین برداشت می شود که پرداختن به مسائل زنان به جای اینکه به عنوان یک دغدغه اصیل و به نیت خدمت رسانی به نیمی از جمعیت کشور باشد، به دستاویزی برای تبلیغ و نمایش سیاسی و کسب رای بیشتر بدل شده است. و این یعنی سوء استفاده ای شنیع از مسئله حقوق زنان، که موجب تحقیر و خیانت به بانوان کشور است.

پنجم آنکه در حوزه زن و خانواده، به جای آنکه مشکلات اصلی شناسایی و برطرف گردد، به مسائل حاشیه ای و جزئی پرداخته می شود که حاصلی جز نمایش رسانه ای و منحرف شدن اذهان عمومی از معصلات اصلی ندارد. مسائلی از قبیل ورود زنان به ورزشگاه ها و حتی همراهی با پروژه کشته سازی در این خصوص. غافل از آنکه اگر هم قرار است به چنین مسئله حاشیه ای پرداخته شود، باید پیش از هر چیز دانست که فرهنگ فعلی ورزشگاه ها و زیرساختهای آن، اساسا متناسب با کرامت زن مسلمان نیست.

ما بر این باوریم که بازگشت به تعلیمات حقیقی اسلام، تنها راه برای احیای حقوق زنان است.

مسئولین باید توجه کنند که جایگاه بانوان در خانواده و جامعه باید به نحوی باشد که حافظ شخصیت، کرامت و حیثیت زنانگی آنهاست زیرا همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند: "زن مربی انسان ها است". بنابراین، سرنوشت بانوان است که سرنوشت خانواده و در نهایت تمامی یک جامعه را رقم می زند و دستاویز قرار گرفتن امور مربوط به ایشان در جهت اهداف سیاسی و حزبی، از بزرگ ترین خیانت ها به ملت است.

و العاقبه للمتقین.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top