تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/06/27 - 14:55
کد خبر: 328640

دانشجویانی که نمی توانند به اربعین بروند

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: امسال سازمان نظام‌وظیفه ناجا جهت تسهیل دررفتن دانشجویان به کربلای معلی برای مشمولان طرح ویژه‌ای قائل شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیدمهدی تقوی در گفتگو با آنا گفت: امسال سازمان نظام‌ وظیفه ناجا جهت تسهیل دررفتن دانشجویان به کربلای معلی برای مشمولان طرح ویژه‌ای قائل شده است.

وی ادامه داد: دانشجویان قبلاً با تقدیم وثیقه برای حضور در مراسم اربعین اقدام می‌کردند که امسال این ودیعه برداشته شد تا همه دانشجویان بتوانند با ثبت درخواست از طریق اینترنت و بعد از تأییدیه دانشگاه در این حماسه بزرگ شرکت کنند

تقوی افزود: با اتخاذ مؤلفه‌های لازم جهت تسریع بخشیدن به امورات زائرین محترم اربعین مجوز خروج با سرعت بیشتری صادر می‌شود.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: دوره زمانی این طرح از ۷ مهر تا ۲ آبان به مدت یک ماه به نیت اربعین پیش‌بینی‌شده است که مشمولان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مشمولان این طرح به چند دسته تقسیم می‌شوند. دسته‌ای که معافیت تحصیلی دارند و باید در وهله اول از دانشگاه اقدام کرده و ما نیز بعد از درخواست دانشگاه و انجام بررسی‌های لازم از طریق ثبت‌نام در سامانه اجازه اخذ پاسپورت را صادر خواهیم کرد.

سرهنگ تقوی افزود: دسته‌ای دیگری از دانشجویان که معافیت تحصیلی ندارند و یا ورودی‌های امسال هستند، می‌توانند هرچه زودتر با گرفتن پذیرش دانشگاه به‌صورت موقت ادامه مراحل را انجام بدهند.

وی ادامه داد: عده‌ای دیگری نیز در فرجه معرفی بوده و یا فارغ‌التحصیل دیپلم هستند و یا یک سال فرجه معرفی دارند. این افراد یا قصد خدمت سربازی دارند و یا می‌خواهند ادامه تحصیل بدهند. این دسته می‌توانند با کد ملی ثبت درخواست را انجام بدهند.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: ورود و ثبت‌نام در سامانه سماح با گوشی تلفن همراه نیز امکان‌پذیر است که تمامی افراد با ثبت مشخصات لازم در این سامانه و اخذ مجوز لازم می‌توانند جهت گرفتن پاسپورت اقدام کنند.

وی ادامه داد: امید است که بتوانیم بیش از این در حوزه فرهنگی به جوانان کمک کنیم تا با امامت و واقعه عاشورا بیشتر آشنا شده و از این سفر معنوی بهره ببرند.

وی اظهار کرد: آن دسته از دانشجویانی که غیبت دارند، اگر معافیت تحصیلی گرفته باشند هیچ مشکلی برای اربعین ندارند. اما دانشجویانی که معافیت تحصیلی آن‌ها تمام‌شده است و در حال غیبت هستند به صورت قانونی باید به خدمت سربازی بروند چراکه از فرصت معافیت تحصیلی استفاده کرده‌اند و این افراد محدودیت خواهند داشت.

سرهنگ تقوی در پایان گفت: دانشجویان خارج از کشور نیز تابع مقررات وزارت علوم و وزارت بهداشت دارای معافیت تحصیلی هستند که هیچ محدودیتی در این طرح ندارند. می‌توانند از دانشگاهی که در آن درس می‌خوانند مجوز گرفته به ایران بیایند و از ایران برای رفتن به کربلا هیچ مشکلی نخواهند داشت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top