تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/07/01 - 10:45
کد خبر: 329310

اولین روز از آغاز سال تحصیلی و باز هم شروع حواشی؛

از گلایه دانشجویان خوابگاهی تا ایراد به آموزش

از گلایه دانشجویان خوابگاهی تا ایراد به آموزش

سال تحصیلی دانشگاه ها به صورت نمادین از امروز و به صورت واقعی از اوایل هفته آغاز شده است. آغاز سال تحصیلی و ورود دانشجویان به دانشگاهی که سه ماه تعطیل بوده است خود حواشی مختلفی را به وجود می آورد، از اعتراضات دوباره به وضعیت خوابگاه ها و روند آموزش تا انواع مراسم استقبال از جدید الورود ها حواشی است که ایرن روزها در دانشگاه های مختلف دیده می شود.

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سال تحصیلی دانشگاه ها به صورت نمادین از امروز و به صورت واقعی از اوایل هفته آغاز شده است. آغاز سال تحصیلی و ورود دانشجویان به دانشگاهی که سه ماه تعطیل بوده است خود حواشی مختلفی را به وجود می آورد، از اعتراضات دوباره به وضعیت خوابگاه ها و روند آموزش تا انواع مراسم استقبال از جدید الورود ها حواشی است که ایرن روزها در دانشگاه های مختلف دیده می شود.

خوابگاه ها و گلایه های همیشگی
خوابگاه های دانشجویی یکی از مواردی است که نه تنها در ابتدای سال بلکه در طول سال گلایه ها به روند پیگیری ان ادامه دارد و حال که دانشگاه تعطیل بوده است و اکنون نه تنها با دانشجویان سابق بلکه با دانشجویان جدید روبرو است مشکلات بیشتری ر ان مشاهده می شود. یکی از گلایه هایی که در ابتدای سال انجام می شود امکانات رفاهی خوابگاه هاست که به نظر می رسد تا دانشجویان در ان حضور پیدا نکنند قرار نیست بر طرف بشود. برای مثال یکی از دانشجویان در پیامی نوشت: «روز اول اینجوری ازمون استقبال می کنن... خوابگاه که از صبح آب شیرین نداشت و مجبور شدیم شبانه سفارش آب معدنی بدیم با پیک بیارن برامون... این چه وضعه؟»

برخی از دانشجویان نیز از به نحوه مدیریت خوابگاه ها ایراد گرفته اند. یکی از دانشجویان با گلایه از وعده مسئولان دانشگاه برای انتخاب هم اتاقی نوشت:« روز اولی انقدر دپرس و افسرده شدم اصلا کل ذوقم واسه ترم جدید از بین رفت. خواهشا رسیدگی کنید ببینیم ما چیکار کنیم با این وضعیت، تنها دلخوشیمون این بود با دوستامون باشیم تو خوابگاه»

دانشجویان ورودی جدید و گلایه
در این بین دانشجویان ورودی جدید شاید سختی های بیشتری را باید تحمل کنند، یکی از دانشجویان در این مورد نوشت:«نمیدونیم چکارکنیم هنوز حتی خبرندادن کی ثبت نام خابگاس میگیم حضوری بیایم میگن جوابگو نیستیم غیر حضوریه غیرحضوریم هیچی ب هیچی فقط پول میگیرن ازمان اخه این چ وضعشه»

آموزش و دردسرهای آن
یکی از بخش های دانشگاه که با دانشجویان ارتباط زیادی دارد اما همین ارتباط باعث شده است تا در برخی موارد گلایه از این بخش از دانشگاه بیشتر باشد. یکی از مسائلی که در ابتدای سال مورد تنوجه مسئولان اموزش است ثبت نام از جدیدالورود هاست و همین موضوع باعث می شود تا امور سایر دانشجویان چندان طبق روال خود پیش نرود و موجب گلایه دانشجویان شود. برای مثال یکی از دانشجویان در این مورد نوشت:«سلام علیکم امروز رفتم آموزش می خواستم اشتغال به تحصیل بگیرم برگشته می گه ما فقط ۱۱ تا ۱۲ اون کار رو انجام می دیم الان انجام نمی دیم ،هر دفعه رفتیم آموزش به به بهانه ای کار ما رو انجام ندادن»

کلاس ازدواج برای والدین
اما همه اتفاقات این روزها از جنس گلایه نیست. اتفاقات عجیب دیگری در دانشگاه ها در حال رخ دادن است، برای مثال دانشگاه قم برای والدین دانشجویان کارشناسی ارشد کلاس های ازدواجی رابرگزار کرده است که باعث واکنش های جالب دانشجویان شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top