تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/07/02 - 15:59
کد خبر: 329471

محل و موضوع گفت و گوها را تغییر دهید

این که سران فرانسه و انگلیس با آقای روحانی ملاقات کنند و در همین حیص و بیص، خط و نشان بکشند و به جای اظهار شرمندگی از بدعهدی، طلبکاری نشان دهند، اتلاف وقت رئیس جمهور ماست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت: نشست های مجمع عمومی سازمان ملل و دیدار های حاشیه آن، د ر نوع خود فرصتی دیپلماتیک است و باید از آن بهره برد. اما اگر بناست همین فرصت، برای مذاکرات بی حاصل و بیهوده با سه دولت اروپایی مردود در برجام (فلج به تعبیر آقای ظریف) هزینه شود، قطعا فرصت سوزی است.

این که سران فرانسه و انگلیس با آقای روحانی ملاقات کنند و در همین حیص و بیص، خط و نشان بکشند و به جای اظهار شرمندگی از بدعهدی، طلبکاری نشان دهند، اتلاف وقت رئیس جمهور ماست.

ای کاش آقای روحانی، فرصت های ذی قیمتی را که ظرف 16 ماه گذشته، در تهران  و پاریس یا نیویورک، صرف گفت و گوهای بی نتیجه 90 دقیقه ای و 100 دقیقه با واسطه های بی چشم و رویی مانند ماکرون کرده، پای شنیدن درد دل کارگران هپکو و نیشکر هفت تپه، شنیدن مشکلات قابل حل تولید کنندگان و صادر کنندگان واقعی (به عنوان رزمندگان خط مقاومت جنگ اقتصادی)، و صاحب نظران دارای ایده های اقتصادی ممکن سپری می کرد.

چه ظرفیت های بزرگی که معطل همین گفتن و شنیدن و به کار بستن مدیران است. کلید گشایش های اقتصادی را باید داخل کشور  جست و جو کرد؛ نه در لوزان و پاریس و نیویورک.

به تعبیر رهبر انقلاب، باید به پیشران های بزرگ اقتصادی مانند مسکن، کشاورزی، خودرو، لوازم خانگی و همچنین اقتصاد دانش‌بنیان توجه ویژه کرد؛ چرا که فعال شدن هر کدام از اینها می تواند بخشهای مختلف دیگر را به حرکت وا دارد و حرکت عمومی اقتصادی کشور را به کلی متحول کند.

ما جزو بیست اقتصاد بزرگ دنیا و سر چهارراه تجارت جهانی هستیم؛ همچنان که ما را جزو 10 قدرت بزرگ اقتصادی و نظامی دنیا فهرست می کنند.

چنین کشور قدرتمند و پر ظرفیتی، دلیلی ندارد معطل دولت های بدعهد غربی بماند. اگر هم دیپلماسی باید- که حتما باید- ضرورت آن، تهدید زدایی موثر در مقابل غرب است و نه انفعال و تنش زدایی یک طرفه.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top