تاریخ انتشار: شنبه 1398/07/06 - 01:03
کد خبر: 329829

ترامپ: تحریم‌ها علیه ایران را لغو نمی‌کنم

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد اخیراً قاطعانه با لغو تحریم‌ها علیه ایران در ازای فراهم شدن شرایط مذاکره دو طرف مخالفت کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که مقامات ایران از وی خواسته‌اند که تحریم‌ها علیه ایران را بردارد، اما وی با این درخواست مخالفت کرده است.

دونالد ترامپ صبح روز جمعه به وقت محلی در پیامی توئیتری نوشت: «ایران از من خواست که تحریم‌های وضع شده علیه آنها را بردارم تا بتوانیم دیدار کنیم. من گفتم، البته که این کار را نمی‌کنم.»

بعد از ظهر امروز جمعه رئیس‌جمهور حسن روحانی در بازگشت از سفر خود به نیویورک برای حضور در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در یک نشست خبری درباره صحبت‌های مطرح‌ شده در دیدارهای خود با سران کشورهای بزرگ اروپایی (آلمان، انگیس و فرانسه) در حاشیه مجمع عمومی به خبرنگاران گفت: « اتفاقاً ۳ نفر از آن ۱+۵ قبلی و ۱+۴ فعلی یعنی صدراعظم آلمان ،نخست‌وزیر انگلیس و رئیس‌جمهور فرانسه هم در نیویورک بودند و همگی اصرار داشتند که این جلسه برقرار شود و آمریکا هم می‌گوید که من تحریم را برمی‌دارم.»

حسن روحانی افزود: «نکته دیگری که محل بحث بود این که چه تحریمی برداشته شود و آنها به صراحت گفته بودند که کل تحریم را برمی‌داریم. منتها شکل این کار شکلی نبود که قابل قبول باشد، یعنی اینکه در فضای تحریم و در بقاء تحریم و فضای مسموم فشار حداکثری، حتی اگر در قالب ۱+۵ بخواهیم با آمریکایی‌ها مذاکره کنیم، هیچ‌کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند که پایان و نتیجه این مذاکره چه خواهد بود.»

در حالی که حسن روحانی مسئله برداشته شدن تحریم‌ها در برابر امکان مذاکره را صرفاً از قول « صدراعظم آلمان، نخست‌وزیر انگلیس و رئیس‌جمهور فرانسه» مطرح کرده است، بسیاری از رسانه‌های غربی صحبت‌های وی را به‌گونه‌ای منعکس کردند که گویی وی مدعی شده است آمریکا رأساً پیشنهاد برداشته شدن تحریم‌ها در ازای مذاکره را به ایران داده است.

مقامات ایران حتی پیش از سفر روحانی به نیویورک نیز تأکید کرده بودند که مذاکره مستقیم با آمریکا در دستور کار نیست و مذاکره تنها در صورت بازگشت این کشور به برجام و صرفاً در قالب نشست‌های کمیسیون مشترک برجام امکان‌پذیر خواهد بود.

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در این خصوص تصریح کرد: «ما فکر می‌کنیم که همان‌طور که همه مقامات کشور متفق‌القول هستند، ایده دیدار و مذاکره با آمریکایی‌ها پس از خروج آنها از برجام تقریباً خیلی سخت یا از محالات شده است، مگر اینکه به‌گفته مقام معظم رهبری،‌ آنها توبه کنند و دست از فشار و تحریم بردارند، دست از تروریسم اقتصادی علیه ملت ما بردارند و برگردند به تعهداتی که داشته‌اند، در این صورت می‌شود در چارچوب سازوکارهایی که در خود برجام دیده شده است، در سطوح مختلف اعم از کارشناسی و وزرا یا اگر دیداری بین سران کشورهای عضو برجام هست، آنها [آمریکایی‌ها] نیز حضور داشته باشند. ولی تا این شروط تأمین نشود، قطعاً این [دیدار] اتفاق نخواهد افتاد.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top