تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/07/10 - 19:33
کد خبر: 330356

معاون فناوری وزارت ارتباطات:

دانشگاهیان در حوزه سیستم عامل بومی پای کار بیایند

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با اشاره به رشد ۳ برابری استارت آپ ها در حوزه آی.تی در کشور گفت: حضور استارتاپ های کشور در بستر ملی شبکه اطلاعات موید این موضوع است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ ستار هاشمی امروز در ششمین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه ها پژوهشگاه و مراکز آموزش عالی کشور در وزارت علوم گفت: هواوی در همایشی اعلام کرد در چین 1میلیون نفر متخصص در حوزه های مرتبط با تحلیل دیتا و هوش مصنوعی کم داریم. دانشگاه های چین قادر به تامین نیاز صنعت نیستند؛ به همین دلیل برنامه ریزی کردند تا دوره های مهارتی را تاسیس و نیروی مهارتی را تامین کنند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات  با اشاره به رشد سه برابری استارت آپ ها در حوزه آی.تی در کشور گفت: حضور استارتاپ های کشور در بستر ملی شبکه اطلاعات موید این موضوع است.

وی در ادامه تاکید کرد: دانشگاهیان کشور باید به این نکته توجه کنند که متناسب با نیازی که صنعت دارد، بر روی تربیت نیروی انسانی تمرکز کنند چرا که از جامعه دانشگاهی چنین انتظاری می رود.

هاشمی ضمن اشاره به اینکه واقعیت این است که نگاه دانشگاهیان با صنعت فاصله دارد، گفت: حضور دانشگاهیان در صنعت می تواند مفید باشد و به این کمک کند که جایگاه واقعی دانشگاه را در کشور ببینیم.

وی در ادامه بیان کرد: در ارتباط با مراکز استارت آپ ها، نگاه وزارت ارتباطات این است که مراکزی که منشا عمل هستند را بیشتر حمایت کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه مسئله دیگر بحث زیست بوم تلفن همراه بومی کشور است، افرود: همه ما می دانیم که این بحث حواشی و حساسیت هایی دارد و در ماه های اخیر مقاله ای را به یکی از انتشارات معروف ارسال کردیم  و پیامی را دریافت کردیم که چون در ایران زندگی می کنید، نمی توانیم این را انتشار دهیم.

معاون نوآوری وزارت ارتباطات با تاکید بر مراقبت از حوزه تلفن همراه گفت: به همین دلیل سیستم عامل بومی را شروع کردیم که این به تنهایی کفایت نمی کند و بخش خصوصی، اپراتورها و دانشگاهیان نیز باید پای کار بیایند تا این سیستم بتواند شکل بگیرد. جامعه نیز باید با این مسئله همراهی کنند.

هاشمی با بیان اینکه قصد انجام باندلینگ را داریم و برای بومی شدن آن نیاز به دانشگاهیان داریم، تصریح کرد: ما میخواهیم سرویس باندلینگ را در اختیار افراد قرار دهیم که با حداقل هزینه، گوشی مورد نظرشان را خریداری کنند. این یک نگاه کاملا ایجابی است برای ایجاد بازاری که ذینفعان زیادی دارد.

وی با بیان اینکه نگاه وزیر ارتباط به حضور دانشگاه ها در صنعت بسیار مثبت است، گفت: وزارتخانه در جذب امریه بسیار مثبت و موثر عمل کرده است  و بسیاری از مباحث کلیدی با محوریت همین افراد رقم خورده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار اردوغان و هنیه
اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند
تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
من به اسلوب او مومن‌ام
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top