تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/07/22 - 09:34
کد خبر: 331435

حاشیه‌نگاری دانشجویی از یک مراسم بدرقه؛

هرچه قدر گفتیم عجله داریم گوش نمی‌کرد! +عکس

اگر این معنا را در نظر داشته باشیم، توی چهره هر کسی که نگاه میکنم، یک انقلاب میبینم! این بالا همه منقلب شده اند! ۲۱۰ انقلاب را میشود اینجا دید. خواندن زیارت عاشورا پیش شهدا به تنهایی ادم را زیر و رو میکند، حالا فکر کن عازم کربلا هم باشی، دیگر میشود نور علا نور و همان انقلابی که گفتم!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روز گذشته جمعی از دانشجویان دانشگاه شیراز راهی کربلا شدند؛ آنچه که در ادامه آمده حاشیه نگاری از این مراسم است: این بالا کنار پنج شهید گمنام حال و هوای خاصی دارد. روزهای عادی هم ادم را دیوانه میکند، امروز که دیگر.. توی حال و هوای خودم هستم که مداح به این قطعه زیارت عاشورا میرسد: ولا جعل الله اخر العهد منی لزیارتکم. شاید اگر بگویم با همین جمله هم مست میشم و هم دل نگران، باور نکنید، بدمستی میکنم و زار زار گریه میکنم و میگویم اقاجان ممنونم، امسال که طلبیدی، سال بعد هم هوای نوکرت را داشته باش. متوجه نشدید که این بالا کنار این پنج شهیدگمنام چه خبر است؟ کاروان دانشجویی رهروان کربلا مشتمل بر ۲۱۰ دانشجو، مهیای پیاده روی اربعین است و طبق روال شش سال گذشته، این سفر با زیارت شهدای گمنام دانشگاه شیراز شروع میشود.

حاشیه‌نگاری دانشجویی از یک مراسم بدرقه؛

تشییع و خاکسپاری این شهدا در دانشگاه شیراز از خاطرم عبور میکند. چه جمعیت عظیمی بود و همه به عشق شهدا این بالا جمع شده بودند. تابوت شهدا مثل مروارید میدرخشید، مرواریدی که هرکسی میخواست تکه ای از صدفی باشد که احاطه شان کرده و برای همین همه دست دراز میکردند سوی تابوت. مگر نه اینکه راه شهدا راه حسین علیه السلام بود؟ حب الحسین یجمعنا، پس حب حسین بود که ان همه جمعیت را گرد هم اورده بود. حالاا امروز هم، قبور  شهدا مثل مرواریدی وسط جمعیت می درخشد و انگار همه میخواهند دستشان را به این قبور مطهر برسانند.

حاشیه‌نگاری دانشجویی از یک مراسم بدرقه؛

معنی انقلاب دگرگونی لحظه ای و عمیق میشود؟ اگر این معنا را در نظر داشته باشیم، توی چهره هر کسی که نگاه میکنم، یک انقلاب میبینم! این بالا همه منقلب شده اند! ۲۱۰ انقلاب را میشود اینجا دید. خواندن زیارت عاشورا پیش شهدا به تنهایی ادم را زیر و رو میکند، حالا فکر کن عازم کربلا هم باشی، دیگر میشود نور علا نور و همان انقلابی که گفتم! تازه به همه اینها این مورد را هم اضافه کنید که حداقل نیمی از بچه های کاروان، زیارت اولی هستند!

حاشیه‌نگاری دانشجویی از یک مراسم بدرقه؛

مداح میخوهد بند اخر زیارت عاشورا را بخواند و همه سجده میکنیم. و ثبت لی قدم صدق عندک مع الحسین و اصحاب الحسین. چقدر زیبا و چقدر عمیق. دقیقا حرف دل من است و مطمینا بقیه کاروان. توی دلم ضجه میزنم و میگویم اقاجان و لاتکلنی نفسی طرفه عینی ابدا. به حال خودم رهام نکن. میگویم اقاجان،سختی های قدم گذاشتن در راه را دوست دارم اما اگر کم بیاورم و منحرف بشوم و جا بمانم و پا پس بکشم چه؟

حاشیه‌نگاری دانشجویی از یک مراسم بدرقه؛

گفتم که کاروان دانشجویی هست. پدر و مادر یا اشنایان برخی ها برای بدرقه شان امده است. زیارت که تمام میشود و همه راه می افتیم به سمت اتوبوس، بازار بغل و بوسه هم داغ میشود. گریه های خانم مسنی توجهم را جلب میکند. همینطور که اشک میریزد، سه دختر خانم جوان را در اغوش میگیرید و بوسه باران میکند. وداع اقاپسرها هم دیدنی است. برخی ها مشکل سربازی داشته اند و برای همین نتوانسته اند خودشان را به کاروان ما برسانند و حالا دوستانشان که عازم هستند را در اغوش میگیرند و با حزن درداوری خداحافظی میکنند. حالا داریم از شیب خاکریز حرم شهدا پایین میرویم. اتوبوس ها جلوی خاکریز منتظرند. زیر لب زمزمه میکنم: جاده و اسب مهیاست،بیا تا برویم ؛کربلا منتظر ماست بیا تا برویم.

حاشیه‌نگاری دانشجویی از یک مراسم بدرقه؛

به خروجی دانشگاه که میرسیم خانمی سراسیمه سراغ کاروان کربلا را میگیرد. تعجب میکنم که چه شده است. مسئول کاروان میگیود بفرمایید خانم، در خدمتم. انگار ذوق توی چشم های خانم برق میزند. اشاره به یک وانت با بار میکند. فضولی ام گل میکند و نزدیکتر میروم تا از ماجرا بیشتر بدانم. نیم ساعت قبل از دیدن همین وانت تعجب کرده بودم. بارِ سیب داشت و به حالت وانت های میوه فروش گوشه ای کنار زده بود. تعجب کردم از اینکه چنین چیزی را توی محیط دانشگاه میبینم.

حاشیه‌نگاری دانشجویی از یک مراسم بدرقه؛

حالا ان خانم نزدیک وانت شده بود و چند جعبه سیب را تحویل مسیول کاوران داد و رفت. میگفت نذر دارم. حالا هم توی اتوبوس نشسته ایم به سمت مرز میرویم. هنوز به پلیس راه شیراز نرسیده به تور یک موکب خوردیم که مطابق مشی موکب داران اصرار میکرد همه پیاده شویم تا از ما پذیرایی کنند. هرچع گفتیم عجله داریم هم فایده نداشت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top