تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/08/20 - 14:11
کد خبر: 334558

ربیعی: رئیس‌جمهور در مبارزه با فساد خط قرمزی ندارد

سخنگوی دولت با بیان اینکه هیچ خط قرمزی رئیس جمهور در مبارزه با فساد ندارد، گفت: ‌‌اگر رئیس جمهور در مورد فساد تلفنی به کسی زده ‌اعلام کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، علی ربیعی در نشست خبری هفتگی دوشنبه‌ها که این هفته در حسینیه روستای ورنکش میانه برگزار شد، اظهار داشت:امروز جلسه هفتگی سخنگوی دولت را که هر هفته در روز دوشنبه برگزار می‌شد، به منطقه زلزله‌زده انتقال دادیم که این تصمیم از این لحاظ اتخاذ شد که سخنان مردمی که در مصیبت گرفتار شدند، شنیده شود.

زلزله بار دیگر مفهوم همبستگی ملی را اثبات کرد
وی با بیان اینکه زلزله‌ای که روز جمعه شهرستان میانه و سراب را لرزاند با همه مصیبت‌ها و خرابی خود یک بار دیگر مفهوم همبستگی ملی و ضرورت آمادگی در برابر موارد مشابه را نشان داد، گفت: ۵ تن از هموطنان در این زلزله از میان ما رفتند از خداوند متعال برای آنها طلب آمرزش دارم.

سخنگوی دولت ابراز کرد: ما مردم ایران که پیشتر در زلزله کرمانشاه، سیل گلستان و شیراز و خوزستان نشان دادیم، بار دیگر ملتی شدیم که همبستگی ملی در کمک به زلزله‌زدگان را به نمایش گذاشتیم.

وی با تاکید بر اینکه زلزله، زلزله است و برای بازماندگان مصیبت و درد به همراه می‌آورد، گفت: چیزی که باعث تسلای خاطر ما می‌شود، جلوه‌های همبستگی ملی و محله‌ای ماست، در این زلزله شاهد ترکیب‌بندی بودیم که بین فعالان محلی و سطح ملی و استانی شکل گرفت.

ربیعی گفت:  متانت و صبوری اهالی روستاها کمک بسیاری کرد تا کارها با سرعت پیش رود که ما زخم‌های دل مادر زهرا و ریحانه را درک می‌کنیم.

وی تصریح کرد: صحبت‌های مادر ریحانه و زهرا را شنیدیم و آن صحبتی که بر سر مزار بیان می‌کرد باید توجه کنیم که شیرین زبانی زهرا برای همه ایرانیان پیام داشت که وقتی گزارشگر تلویزیون از او می‌پرسد چرا عصبانی هستید، می‌گوید؛ عصبانی می‌شوم تا ایران را بسازم، خشم برای ساختن ایران را  از زهرا در ورنکش گرفتیم و این برای جامعه ایران حائز اهمیت است.

ربیعی توضیح داد: من معتقد هستم که ریحانه و زهرایی که زیر آوار ماندند را نباید بگذاریم رویای ساختن مملکت آنها زیر آوار بماند؛ پدر زهرا صحبت‌هایی از دل دخترش می‌گفت، که خواسته‌اش این بود که آرمان‌ها و آرزوهای کودکان، زیر آوار نماند و قطعاً بیش از هر دوره دیگری نیاز داریم تا در کنار هم قرار بگیریم تا از فشار ظالمانه تحریم عبور کنیم و ایرانی آباد بسازیم.

وی ادامه داد: در چند روز آینده پس از آواربرداری‌هایی که صورت خواهد گرفت و با مصوباتی که در دولت داشتیم، برنامه‌ها برای منطقه اعلام  و آغاز خواهد شد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: من از اینجا پیامی برای همه روستای‌نشینان دارم که ما هر خانه را در اینجا دیدیم که مقاوم‌سازی شده بود کمترین آسیب را داشت و همکاری برای مقاومت و تلاش دولت و دادن اعتبار و کمک فنی برای مقاوم‌سازی نیاز به همکاری متقابل دارد زیرا بسیاری از خسارت ما را مقاوم‌سازی کمتر می‌کند.

وی ابراز کرد: خوشبختانه از قبل از زلزله برنامه‌های مقاوم‌سازی در این روستا انجام گرفته بود و مشکل برق و آب در این موضوع نداشتیم و تنها مشکلی که اینجا بیان شد،  خانه بهداشت و یک پزشک دائم بود.

ربیعی گفت: ما هم کمک هزینه اسکان و هم کمک هزینه ساخت خواهیم داشت و ۲۰۰۰ واحد دامی را جهادکشاورزی ایجاد خواهد کرد، خسارت دام‌ها با مصوبات پرداخت و با منابع و قرض‌الحسنه جبران خواهد شد.

کارگران مناطق زلزله‌زده بیکه بیکاری دریافت می‌کنند
وی بیان کرد: اگر کارگری ناشی از زلزله بیکار شده است، بیمه بیکاری به او اعطا خواهد شد، خوشبختانه در این مدتی که دولت تصمیم گرفت و دستگاه‌های دیگری نیز اعتباراتی گذاشته و بانک‌ها نیز با من تماس گرفته و کمک‌ها و تسهیلاتی را پیش‌بینی کردند، امروز کارآفرین‌های البرز و آذربایجان‌شرقی به من پیغام دادند که می‌خواهند وارد عمل شوند، معتقد نیستم که ورنکش تخریب شده فقط بازسازی شود بلکه باید ورنکش جدید با مزایای بهتر تحویل مردم بدهیم.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به سخنان رئیس جمهور در یزد مبنی بر اینکه برنامه‌ای داریم تا 18 میلیون ایرانی به صورت هدفمند از حمایت‌های اجتماعی و معیشتی برخوردار شوند، اظهار کرد: دولت برنامه‌ای برای بیش از 18 میلیون خانوار ایرانی به صورت هدفمند دارد تا از حمایت‌های اجتماعی و معیشتی بهره‌مند شوند.

وی افزود: زیرساخت‌های لازم این طرح برنامه‌ریزی و آماده شده و به زودی اعلام خواهد شد و تلاش بر این است که با حساب‌های افراد که وزارت رفاه، تعاون و کار آنها را در اختیار دارد می‌تواند اعلام کند که چه افرادی دچار کار و مشکلاتی هستند با شارژ کارت قبلی خود از آنها استفاده کنند که مرحله اول به صورت ترکیبی و مراحل بعدی متمرکز خواهد بود.

سخنگوی دولت توضیح داد: همانگونه که قبلا توضیح داده بودیم برنامه دولت در شرایط تحریم افزایش تاب‌آوری اجتماعی، افزایش مقاومت اجتماعی و بهبود معیشت مردم است و جزو برنامه‌های دولت در شرایط تحریم می‌باشد .

وی ادامه داد: همچنین جلوگیری از ریزش نیرو در کارخانه‌ها و حفظ سطح اشتغال در کارخانه و حل مشکلات صنایع دارای معضل و توسعه مبتنی بر مزیت‌های محلی نیز از برنامه‌های دیگر دولت می‌باشد تا با استفاده از مزایای لازم از ظرفیت همسایگی در تبادلات تجاری و ایجاد ثبات و آرامش در بخش بین‌الملل و تلاش برای شکستن تحریم و اتکا به مقاومت داخلی از عهده این تحریم‌ها بر بیاییم.

وی اضافه کرد: ما تحریم‌های ظالمانه را حق مردم نمی‌دانیم در حالیکه عده‌ای چنان توصیه می‌کنند که ما باید همیشه در تحریم باشیم ولی ما هیچگاه برای تحریم سر تعظیم فرود نمی‌آوریم ولی برای عقب‌راندن تحریم‌کنندگان از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهیم کرد.

ربیعی گفت: طرح پیش‌بینی شده با ضریب ۳.۲ درصد خانوار بخش عمده خانوار را تحت‌پوشش قرار می‌دهد که بخش عمده‌ای از دهک‌های ما پوشش داده می‌شود.

سخنگوی دولت بیان کرد: در جلسات لازم برای انجام این طرح جدید جهت بهبود معیشت مردم تصمیم‌های لازم اتخاذ شده است و امیدواریم به طور هدفمند این طرح را اجرا کنیم و به طوری پیش‌بینی شده است که آثار تورمی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: این طرح آثار تورمی حداقل خواهد داشت اگر این طرح صورت نگیرد آثار تورمی ناشی از افزایش نقدینگی بیشتر خواهد شد بنابراین آثار تورمی محاسبه شده و در چند دوره که این طرح اجرا شده، در برخی موارد آثار تورمی منفی نیز داشته و این موضوعی است که در جلسات آینده بیشتر توضیح خواهیم داد.

ربیعی یادآور شد: این طرح در چند دوره با گروه‌های هدف اجرا شده است و الحمدالله بدون کمترین مشکل در 6 سال گذشته به اجرا در آمده است و از این به بعد نیز با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طوری خواهد بود تا مردم بدون مشکل از این طرح‌ها بهره‌مند شوند.

سخنگوی دولت گفت: رئیس جمهور در مورد فساد این است که کار هیجانی نباشد، باید مردم مطمئن باشند ساختارها رعایت می‌شود.

وی افزود: هیچ خط قرمزی رئیس جمهور در مبارزه با فساد نداشته آنچه مورد ما است وظایف اجرایی دستگاه ها در عرصه های غیر تخصصی نباشد.

ربیعی افزود: اگر رئیس جمهور در مورد فساد تلفنی به کسی زده است اعلام کنید.

ربیعی درباره جزئیات طرح دولت برای اعطای کمک معیشت به 18 میلیون خانوار ایرانی گفت:  ‌طرح اجتماعی و معیشتی با ضریب 3.2 درصد بخش اعظم دهک‌های جامعه را دربرمی گیرد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح از چند ماه پیش پیگیری شده و امیدواریم بتوانیم به طور هدفمند آن را اجرا کنیم، گفت:‌ اجرای طرح حمایت اجتماعی و معیشتی، آثار تورمی نخواهد داشت یا آثار تورمی آن حداقلی خواهد بود، اما اگر اجرا نشود آثار تورمی ناشی از افزایش نقدینگی در جامعه بیشتر خواهد شد، این طرح در چند دوره قبلی که اجرا شده،  در برخی موارد حتی آثار تورمی منفی هم داشته است.

آخر هفته اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به منطقه زلزله زده آذربایجان سفر می‌کند و جمع‌بندی نهایی در این باره انجام‌ می شود.

امروز هر کسی از زلزله زدگان برای دریافت کمک ها ثبت‌نام کند پولش را خواهند گرفت و چهار بانک اعلام کردند که کمک و وام خواهند کرد.

آوار برداری طی دو و سه روز آینده تمام می‌شود و بلافاصاله در کنار آوار برداری خانه‌ها، خانه جدید ساخته می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top