تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/08/20 - 23:52
کد خبر: 334616

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد به روحانی

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد در نامه‌ای به روحانی، رئیس هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، خواستار حل مشکلات دانشجو معلمان از سوی روحانی شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یزد به بهانه حضور رئیس حمهور در این استان در نامه‌ای به روحانی، رئیس هیات امنای دانشگاه فرهنگیان به مطالبات دانشجویان این دانشگاه اشاره کرد.

متن کامل نامه به شرح زیر است:

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و ریاست محترم هیئت امنای دانشگاهیان فرهنگیان، جناب آقای دکتر روحانی

با عنایت به حضور جنابعالی در استان دارالعباده و حسینیه ایران و نیز با عنایت به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری (مدظله) راجع به توجه و عنایت ویژه به دانشگاه فرهنگین (تربیت معلم سابق) لذا بر آن شدیم بخشی از دغدغه ها، مسائل و مشکلاتی را که بر رسر راه تربیت قشر عظیم الشان معلم و به طور خاص بر سر راه دانشگاه فرهنگیان وجود دارد را به عرضتان برسانیم:

۱-لغو کلیه بودجه‌های فرهنگی دانشگاه‌های فرهنگیان مطابق با نامه ۲۰۰/۵۳۷۱/۵۰۰۰۰ رسال شده به تمامی مراکز دانشگاه‌های فرهنگیان

۲-کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان به صورت ماهیانه (بالغ بر ۷۰۰ هزار تومان) جهت هزینه‌های رفاهی و تغذیه این در حالی است که دانشگاه فرهنگیان زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری در حال فعالیت است و تمامی دانشجویان سایر دانشگاه‌های کشور اعم از دانشگاه علوم قضایی و خدمات دادگستری، دانشگاه تربیت پاسداری امام حسن، دانشگاه امام محمد باقر وزارت اطلاعات، دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور، دانشگاه‌های آزاد و پیام نور در سراسر کشور از سرانه غذایی و رفاهی مصوب وزارت علوم بهره‌مند هستند، اما این سرانه دولتی شامل حال هیچ یک از دانشجو معلمان در سراسر کشور نمی‌گردد.

۳-با توجه به سونامی بازنشستگی فرهنگیان فرهیخته در سال‌های اخیر و نیز در پی آن جذب حداکثری دانشجو معلمان جوان در دو سال اخیر لازم به ذکر است قریب به اتفاق مراکز دانشگاه‌های فرهنگیان در سراسر کشور فاقد امکانات لازم از لحاظ مختلف نظیر ضعف در امکانات رفاهی، آموزشی، قدیمی بودن امکانات و.. می‌باشند که دانشگاه فرهنگیان یزد واحد برادران (شهیدان پاکنزاد) نیز از مورد ذکر شده فوق مستثنی نیست و ساختمان قدیمی و ۵۰ سال ساخت آن و نیز نبود بودجه لازم جهت بازسازی آن از جمله مواردی است که ان شالله با عنایت شخص جنابعالی حل خواهد شد.

۴-موقعیت جغرافیایی نامساعد و نامناسب دانشگاه فرهنگیان واحد خواهران یزد و کم لطفی‌های صورت گرفته در جابه جایی آن لازم به ذکر است دانشگاه فرهنگیان یزد واحد فاطمه الزهرا (خواهران) در محروم‌ترین و کم برخوردار امکانات و خدمات رفاهی و شهری در منطقه حسن آباد یزد در حاشیه شهر قرار دارد این دانشگاه در حال حاضر در یک مرکز دبیرستان شبانه روزی به فعالیت خود ادامه می‌دهد که فاقد حداقل امکانات لازم رفاهی و آموزشی برای دانشجو معلمان و آینده سازان میهمن عزیزمان ایران اسلامی است.

۵-خصوصی سازی آموزش و پرورش برخلاف اصل ۳۰ قانون اساس به طور بی وقفه ادامه داشته و این امر علاوه بر تضییع حقوق اقشار متوسط و ضعیف جامعه باعث احجاف در حق معلمان حق التدریس بسته‌های حمایتی و خرید آموزشی شده است که در مدارس خصوصی مشغول تحصیل اند که استان یزد نیز از این مورد مستثنی نیست.

ریاست محترم جمهور:

مسائل ذکر شده از جمله مسائلی است که روح و روان آینده سازان این مرز و بوم و معلمان جوان میهن عزیزمان ایران اسلامی را خدشه دار نموده است لذا از جنابعالی به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی در کشور خواهانیم دستور فرمایید در اسرع وقت به موارد فوق رسیدگی شود.

والسلام علیکم و رحمه الله

رونوشت:
حضرت آیت الله ناصری نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد
جناب آقای دکتر طالبی استاندار محترم یزد و ریاست هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان یزد
جناب آقای دکتر حسین خنیفر ریاست کل دانشگاه‌های فرهنگیان در سراسر کشور
جناب آقای دکتر منصور دهقان منشادی مدیریت امور پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان یزد

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top