تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/08/21 - 12:11
کد خبر: 334663

جذب دانش‌آموختگان تراز اول بیکار توسط دانشگاه فردوسی

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد از جذب دانش آموختگان دکتری که شغل ثابتی ندارند، در این دانشگاه خبر داد و گفت: به اندازه استادیار پایه یک به این افراد حقوق پرداخت خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد کافی در گفتگو با  مهر، در تشریح طرح جذب مدرسان مدعو وابسته در این دانشگاه و جزئیات آن گفت: با توجه به فعالیتهای گسترده بین المللی دانشگاه فردوسی در حوزه دیپلماسی علمی و جذب دانشجویان فراوان غیر فارسی زبان و اساتید دانشگاه های مختلف کشورهای منطقه که هم اکنون یا در دانشگاه فردوسی درس می خوانند و یا در حال پشت سرگذاشتن فرصت مطالعاتی هستند، قرار است اساتید مدعو وابسته در این دانشگاه را جذب کنیم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تاکید بر اینکه ما برای اعزام استاد به خارج از کشور برای آموزش در مراکز آموزش زبان فارسی، نمی توانیم استاد ثابت و دائم جذب کنیم، گفت: چرا که این ظرفیت جذب بستگی به کشورهایی دارد که با ما همکاری می کنند.

وی ادامه داد: با این وجود اما تصمیم دانشگاه بر این شد، تعدادی از دانش آموختگان دکتری و فارغ التحصیلان دانشگاه های تراز اول کشور را که شغل ثابتی ندارند، به عنوان مدرس وابسته، بصورت موقت برای همکاری جذب کنیم.

کافی با اشاره به اینکه این اساتید مدعو هم در خود دانشگاه فردوسی مشهد و هم در شعب دانشگاه در سایر کشورها، مشغول به فعالیت خواهند شد، خاطرنشان کرد: تعداد مورد نیاز ما، بر اساس نیاز گروه ها تعیین می شود؛ چرا که دستمزد این افراد از محل درآمدهای اختصاصی هر دانشکده تامین می شود.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد اضافه کرد: به همین دلیل صراحتا نمی توان اعلام کرد چه تعداد ظرفیت برای به کارگیری این گونه اساتید داریم، با این وجود آنچه مسلم است این است که به هر گروهی اجازه داده شده تا ۲۵ درصد اعضای هیات علمی ثابت خود، عضو وابسته گرفته و فعلا، به اندازه استادیار پایه یک، به این افراد حقوق پرداخت خواهد شد.

وی افزود: با این حال، روال پرداخت ها باید به سمتی برود که این اساتید، همانند استادان حق التدریس، متناسب با کلاس درسی که ارائه می دهند، حقوق دریافت کنند. البته امتیازات ویژه ای نیز به دلیل همکاری مستمری که با دانشگاه دارند، برایشان منظور خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top