تاریخ انتشار: شنبه 1398/09/09 - 09:52
کد خبر: 336561

از تاثیر کارت بسیج فعال تا نحوه پذیرش؛

۱۰ نکته جدید ثبت‌نام در آزمون دکتری سال ۹۹ +جدول

۱۰ نکته جدید ثبت‌نام در آزمون دکتری سال ۹۹ +جدول

دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع دکتری تخصصی در صورت عدم انصراف تا پایان مهلت ثبت نام، مجاز به ثبتنام و شرکت مجدد در این آزمون نمیباشند. ثبت نام و شرکت در این آزمون برای دانشجویان مقطع دکتری تخصصی، به شرط فراغت از تحصیل در آن مقطع تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی جاری( ۹۹-۹۸) بلامانع می باشد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ثبت نام آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۹ در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۵ کدرشته امتحانی چند روزی است آغاز شده و داوطلبان تا ۱۲ آذرماه فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور sanjesh.org در این آزمون ثبت نام کنند. این آزمون به منظور پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دوره های روزانه، شبانه، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه های غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه ها در روز جمعه ۹ اسفند سال ۱۳۹۸ برگزار می شود.

اما دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون نیز توسط سازمان سنجش منتشر شده و توضیحات نسبتا مفصلی درباره این آزمون ذکر شده که در ادامه مهمترین این نکات به صورت سوال و پاسخ آمده است:

1- جدول زمان بندی این آزمون به چه صورت خواهد بود؟

۱۰ نکته جدید ثبت‌نام در آزمون دکتری سال ۹۹ +جدول

2- شیوه پژوهش محور در آزمون دکتری به چه معنی است؟
دوره دکتری تخصصی است که با محوریت پژوهش و مشتمل بر اخذ واحدهای آموزشی محدود و ارائه رساله برگزار میشود. برگزاری دوره دکتری پژوهش محور مشروط به داشتن طرح پژوهشی تقاضا محور (طرح پژوهشی دارای کارفرمای مشخص که برابر قرارداد، اجرای آن به مؤسسه واگذار و اعتبارات کامل آن به همراه هزینه های نظارت بر آن توسط کارفرما تامین و نتیجه کار نیز تحویل گرفته میشود) با کارفرمای مشخص (شخصیت حقوقی اعم از دولتی و غیردولتی است که طی یک قرارداد، انجام طرح پژوهشی را به دانشگاه/مؤسسه واگذار نموده و متعهد به تأمین کلیه هزینههای انجام و نظارت بر اجرای موضوع قرارداد است) میباشد.

3- فارغ التحصیلان گروه های پزشکی هم می توانند در این آزمون ثبت نام کنند؟
فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشکی متقاضی شرکت در این آزمون، قبل از اقدام به ثبتنام باید توجه داشته باشند که از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت خود را مشخص و از نظر وزارت مذکور منعی برای ثبتنام و شرکت در آزمون و در صورت قبولی برای ادامه تحصیل نداشته باشند. در غیر این صورت عواقب بعدی آن، به عهده شخص متقاضی خواهد بود.

4- دانشجویان مقطع دکتری هم می توانند در این آزمون شرکت کنند؟
دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع دکتری تخصصی در صورت عدم انصراف تا پایان مهلت ثبت نام، مجاز به ثبتنام و شرکت مجدد در این آزمون نمیباشند. ثبت نام و شرکت در این آزمون برای دانشجویان مقطع دکتری تخصصی، به شرط فراغت از تحصیل در آن مقطع تا پایان نیمسال اول سال تحصیلی جاری( 99-98) بلامانع می باشد.

5- دانشجویان روزانه مقطع دکتری حتی با انصراف از تحصیل هم می توانند در این آزمون شرکت کنند؟
بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی پذیرفته شدگان نهایی دوره های روزانه در آزمون دکتری نیمهم تمرکز سال 1398، حتی در صورت عدم ثبتنام و یا انصراف قطعی از رشته قبولی، مجاز به ثبتنام و شرکت در آزمون دکتری تخصصی سال 99 نخواهند بود.

6- برای ثبت نام شرط معدل وجود دارد؟
بله، دانشجویان سال آخر و یا فارغالتحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکترای حرفهای (به جز فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد پیوسته، دکترای عمومی دامپزشکی و دکترای پزشکی)، که معدل آنان کمتر از 14 است، حق ثبت نام ندارند.

7- داشتن کارت بسیجی فعال جزء سهمیه ها حساب می آید؟
خیر، نیروهای فعال بسیجی و بسیجیان عادی پایگاه های مقاومت بسیج مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمیشوند.

8- حد نصاب استفاده از سهمیه ایثارگران به چه شکل است؟
براساس قوانین مذکور حدنصاب نمره ایثارگران (اعم از ایثارگران مشمول ظرفیت 25 درصدی و یا 5 درصدی) 70 % نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل و حدنصاب نمره رزمندگان 80 % نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل میباشد.

9- سهمیه مربیان به چه صورت خواهد بود؟
10 درصد، سهمیه مازاد بر ظرفیت (حداقل یک نفر) در هرکدرشته محل برای مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی تمامی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، به شرط کسب حداقل هشتاد درصد ( 80 %) نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد، اختصاص مییابد. حدنصاب نمره در تمامی مراحل آزمون لحاظ میشود.

10- نحوه پذیرش در این دوره به چه صورت است؟
پذیرش دانشجو در دوره دکتری و دستیاری رشته های گروه دامپزشکی، شامل دو مرحله است که هر یک از مراحل مطابق با شیوه نامه اجرایی آزمون انجام میگیرد.

۱۰ نکته جدید ثبت‌نام در آزمون دکتری سال ۹۹ +جدول

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
من به اسلوب او مومن‌ام
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top